Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  489
Side 39 av 70 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 ... SisteSiste
Viser resultater 951 til 975 av 1729

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #951
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Har du ikke mulighet å lage en snorkel, slik at du ikke trenger å ha filteret helt klistra på turbo? Bare snorkelen har stor diameter, skal det ikke være noe målbart flødetap mellom evt forflyttet filterboks og turboen. Står filteret ditt rett på turboen nå uten å hente kaldere luft fra en plass utenfor motorrommet, men suger varmluft fra motorrommet, er det bevist ved benking og banebruk at selv originale papirfilter som henter luft fra en kald plass, gir bedre resultat enn et "fritt flødende" som suger varmluft fra motorrommet. Turbo er litt spesiell slik at jo kaldere inntaksluft den får og resulterende lavere utløps temp, ikke bare gir fordeler ifm evt banke-terskel, men også større tetthet på lufta den flytter og som ender opp inni sylinderne dine.
    nå har jeg lett litt på K&n sin side etter filter med 4" innløp og beregnet for turbo men finner ingen ting, vet du om noen eller andre leverandører som kan være ett "greit" alternativ til papir filter?

  2. #952
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Luftfilter designet for bruk med 4" slange mellom filter og turbo.
    http://www.randbmotorsport.co.uk/sho...?ProductID=300

  3. #953
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    nå har jeg lett litt på K&n sin side etter filter med 4" innløp og beregnet for turbo men finner ingen ting, vet du om noen eller andre leverandører som kan være ett "greit" alternativ til papir filter?
    Har du ingen mulighet å ha filteret noen annen plass enn direkte på turboen?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #954
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Har du ingen mulighet å ha filteret noen annen plass enn direkte på turboen?
    filteret skal ikke sitte på turbo, da denne havner langt ned og nesten i travers.
    men pga plass ser jeg det vanskelig for meg å klare å presse inn noen form for boks som kan romme ett papir filter.

  5. #955
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    filteret skal ikke sitte på turbo, da denne havner langt ned og nesten i travers.
    men pga plass ser jeg det vanskelig for meg å klare å presse inn noen form for boks som kan romme ett papir filter.
    har du et bilde av motorrom, eller et det hemmelig? Litt lettere å se en løsning da Filteret MÅ ikke ligge flatt feks. kan være et vanlig rundt lastebilfilter (av noe mindre size) pakka i en rund tønne nede med turbo osv... finner neppe så mange papir konfilter med en gummiring som du kan tre uttapå et rør, men filterer bør være innebygd med en snorkel til en plass det er kaldluft uansett hvor den nå enn plasseres
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #956
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Kanskje vi må lage et custom innsugsrør til deg Marius Sålenge det ikke er strupefasong på røret gjør det ikke noe med litt 90gradere her og der, sålenge dim er opprettholdt. Eller?

  7. #957
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Kanskje vi må lage et custom innsugsrør til deg Marius Sålenge det ikke er strupefasong på røret gjør det ikke noe med litt 90gradere her og der, sålenge dim er opprettholdt. Eller?
    tror du og Martin må sette igang sveisen nede på verkstedet ja, for noe k&n shit blir det ikke i min 240

  8. #958
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    tror du og Martin må sette igang sveisen nede på verkstedet ja, for noe k&n shit blir det ikke i min 240
    Vist kan du bruke K&N... bare plasser det på trykksiden nærme plenumet... dog det går jo utover levetiden på kompressorhjulet...

    Sett inn kriterier og finn et som passer http://catalog.mann-filter.com/EU/eng/dimensions
    Sist endret av Njål Nilssen; 07/02/15 kl 01:47
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #959
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Vist kan du bruke K&N... bare plasser det på trykksiden nærme plenumet... dog det går jo utover levetiden på kompressorhjulet...

    Sett inn kriterier og finn et som passer http://catalog.mann-filter.com/EU/eng/dimensions
    Er det bra med ufiltrert luft i luftmassemåleren da? Og hvorfor skulle kompressorhjulet ta skade av det? Spør bare fordi jeg lurer altså
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #960
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er det bra med ufiltrert luft i luftmassemåleren da? Og hvorfor skulle kompressorhjulet ta skade av det? Spør bare fordi jeg lurer altså
    her er det ikke mye til massemåler Sven.

    men i en vanlig bil er det nok driiit å ikke filtrere før den ja, stakars tråder sider jeg :(

  11. #961
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er det bra med ufiltrert luft i luftmassemåleren da? Og hvorfor skulle kompressorhjulet ta skade av det? Spør bare fordi jeg lurer altså
    Ufiltrert luft i LMM er ikke helt ideelt, men i tilfellene man i det heletatt har bruk for ett bedre filter enn originalt, så er somregel LMM ikke i bruk heller, klarer ikke det originale filteret å levere nok så kan man benytte filterkasse og filter fra Volvo med D24TIC, det er betydelig større enn bensinfilterene. Kompressoren tar skade fordi den suger gjennom og slynger avgårde skitt og rusk... i all kortfattethet blir den forsiktig "sandblåst" over tid og slites ned...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #962
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    etter litt press fra div hold måtte jeg legge ut mitt papir fra gårsdagen her også
    desverre tok baktrykket meg.......

    2,3 16v, gt3071R

  13. Takk Holck takket for denne posten
  14. #963

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    etter litt press fra div hold måtte jeg legge ut mitt papir fra gårsdagen her også
    desverre tok baktrykket meg.......

    2,3 16v, gt3071R
    Ser ut som du har litt dårlig oppsett altså

  15. Takk Marius takket for denne posten
  16. #964
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ser ut som du har litt dårlig oppsett altså
    hehe ja. vurderer å rive ned og begynne på nytt

  17. Takk Holck takket for denne posten
  18. #965

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Er du sikker på du ikke kunne fått et lengre register ?

  19. #966
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Er du sikker på du ikke kunne fått et lengre register ?

    jeg er ikke sikker på noen verdens ting jeg. hehe

  20. Takk Holck takket for denne posten
  21. #967
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    etter litt press fra div hold måtte jeg legge ut mitt papir fra gårsdagen her også
    desverre tok baktrykket meg.......

    2,3 16v, gt3071R


    Samme turbo og samme plass


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #968
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    se der ja.

    virker kvikkere din motor. tror jeg hadde hatt noe å gå på med kam justering men uten å ha noe serlige tall å fare med ville ikke kenneth justere for mye på de

  23. #969
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Hjalp mye med justering av kamene ja


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #970

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Hjalp mye med justering av kamene ja


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hvilke kammer kjører du Nyborg ?

  25. #971
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Glt kammer


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. Takk Holck takket for denne posten
  27. #972

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Glt kammer


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    A/R 0.63 på eksoshuset Nyborg ?
    Sist endret av Holck; 04/09/15 kl 08:38

  28. #973
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    A/R 0.82


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. Takk Holck takket for denne posten
  30. #974

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Kjørte dere på annet gir enn 1:1 Nyborg ?

  31. #975
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Er 1:1 i 5gir ble bremset på 4gir


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  32. Takk Holck takket for denne posten
Side 39 av 70 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •