Luftfilter designet for bruk med 4" slange mellom filter og turbo.
http://www.randbmotorsport.co.uk/sho...?ProductID=300
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
har du et bilde av motorrom, eller et det hemmelig? Litt lettere å se en løsning da Filteret MÅ ikke ligge flatt feks. kan være et vanlig rundt lastebilfilter (av noe mindre size) pakka i en rund tønne nede med turbo osv... finner neppe så mange papir konfilter med en gummiring som du kan tre uttapå et rør, men filterer bør være innebygd med en snorkel til en plass det er kaldluft uansett hvor den nå enn plasseres
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Kanskje vi må lage et custom innsugsrør til deg Marius Sålenge det ikke er strupefasong på røret gjør det ikke noe med litt 90gradere her og der, sålenge dim er opprettholdt. Eller?
Vist kan du bruke K&N... bare plasser det på trykksiden nærme plenumet... dog det går jo utover levetiden på kompressorhjulet...
Sett inn kriterier og finn et som passer http://catalog.mann-filter.com/EU/eng/dimensions
Sist endret av Njål Nilssen; 07/02/15 kl 01:47
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ufiltrert luft i LMM er ikke helt ideelt, men i tilfellene man i det heletatt har bruk for ett bedre filter enn originalt, så er somregel LMM ikke i bruk heller, klarer ikke det originale filteret å levere nok så kan man benytte filterkasse og filter fra Volvo med D24TIC, det er betydelig større enn bensinfilterene. Kompressoren tar skade fordi den suger gjennom og slynger avgårde skitt og rusk... i all kortfattethet blir den forsiktig "sandblåst" over tid og slites ned...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Er du sikker på du ikke kunne fått et lengre register ?
se der ja.
virker kvikkere din motor. tror jeg hadde hatt noe å gå på med kam justering men uten å ha noe serlige tall å fare med ville ikke kenneth justere for mye på de
Hjalp mye med justering av kamene ja
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilke kammer kjører du Nyborg ?
Glt kammer
Sent from my iPhone using Tapatalk
A/R 0.63 på eksoshuset Nyborg ?
Sist endret av Holck; 04/09/15 kl 08:38
A/R 0.82
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørte dere på annet gir enn 1:1 Nyborg ?
Er 1:1 i 5gir ble bremset på 4gir
Sent from my iPhone using Tapatalk