Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  496
Side 40 av 70 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 ... SisteSiste
Viser resultater 976 til 1.000 av 1743

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #976
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor ble den ikke bremset i femte gir da?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  2. #977
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Fordi vi missforsto hverandre, han som bremset trudde jeg hadde 1:1 på 4gir


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #978

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Fordi vi missforsto hverandre, han som bremset trudde jeg hadde 1:1 på 4gir


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Justerte han for det ?

  5. #979
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Var etter bilen sto på hengern vi fant ut det
    Hva tenkte du på?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #980

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Var etter bilen sto på hengern vi fant ut det
    Hva tenkte du på?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kjenner jeg Kenneth rett er det justert for, så no worries

  7. Takk nyborg takket for denne posten
  8. #981
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Kjenner jeg Kenneth rett er det justert for, så no worries
    Om bilen har 3.54:1 i bakakselen så er det ikke gjordt.

  9. #982

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Forzaa Vis post
    Om bilen har 3.54:1 i bakakselen så er det ikke gjordt.
    Godt mulig , har ikke regnet på det jeg

  10. #983
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke hva som sitter i baken, ble bare montert uten å tenke på det


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #984
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Hvis kassen har 1:1 på 5. gear og 1,2?:1 på 4. gear så stemmer bremsepapiret med påførte 4,41:1 utveksling bra med en 3,54:1 diff. Volden vet hva han driver med.

  12. #985
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Kjenner jeg Kenneth rett er det justert for, så no worries
    Agreed.

  13. Takk Holck takket for denne posten
  14. #986
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvis kassen har 1:1 på 5. gear og 1,2?:1 på 4. gear så stemmer bremsepapiret med påførte 4,41:1 utveksling bra med en 3,54:1 diff. Volden vet hva han driver med.
    Ja det vriker som at denne er noe han kan og brenner skikkelig for!
    Jeg er ivertfall en kunde for livet med tanke på hvor nøyaktig og flink denne karen er!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. Takk Holck takket for denne posten
  16. #987
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Ja det vriker som at denne er noe han kan og brenner skikkelig for!
    Jeg er ivertfall en kunde for livet med tanke på hvor nøyaktig og flink denne karen er!
    Det tror jeg på.

    Jeg ble tidlig oppmerksom på denne mannen, men når man på youtube fikk se at han driver å trimmer mopeder, da var det gjort. Tenker at kun genuint motorinteresserte fortsetter med dette og har baller nok til å innrømme det. Utviklingen går jo sin nådeløse gang så det gjelder å følge og hente insprasjon der hvor man kan og ikke bare hvile på gammel erfaring.
    Sist endret av Batland; 03/10/15 kl 22:05

  17. #988
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Jada bare jeg som har lest på feil bremse papir å blandet sammen sikkert.

  18. #989
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det tror jeg på.

    Jeg ble tidlig oppmerksom på denne mannen, men når man på youtube fikk se at han driver å trimmer mopeder, da var det gjort. Tenker at kun genuint motorinteresserte fortsetter med dette og har baller nok til å innrømme det. Utviklingen går jo sin nådeløse gang så det gjelder å følge og hente insprasjon der hvor man kan og ikke bare hvile på gammel erfaring.
    Driver vi ikke alle å trimmer mopeder enda? Det er jo noe av det artigste som finnes
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  19. Takk Holck, turb00le takket for denne posten
  20. #990
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Driver vi ikke alle å trimmer mopeder enda? Det er jo noe av det artigste som finnes
    Jeg har akkurat porta snøfreseren... og trimma en scooter.... og flowtestet kompressortoppene mine... hvor ender jeg i lista da?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  21. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  22. #991
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Jeg har akkurat porta snøfreseren... og trimma en scooter.... og flowtestet kompressortoppene mine... hvor ender jeg i lista da?
    Ventelista til lukka avdeling???

    Topp 5 sunne interesser.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  23. Takk vassengen, SWR, oar83 takket for denne posten
  24. #992
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Jeg har akkurat porta snøfreseren... og trimma en scooter.... og flowtestet kompressortoppene mine... hvor ender jeg i lista da?
    Volden har så langt jeg kjenner til ikke sagt ett eneste ord, han har bare GJORT DET, dokumentert det og lagt det på youtubeprofilen sin. Jeg utelukker ikke at dette er gjort for egenunderholdningen sin del. Morro å ha noe å se tilbake på også.

    Sorry SWR, men jeg er blitt pålagt munnkurv i forhold til visse enkeltepisoder og kan ikke forklare nærmere, men for øyeblikket,,,,,,,Sammen med alle oss andre pratmakere...

    Man kan jo se, vurdere og sammenligne selv: https://www.youtube.com/watch?v=0MQiuEWZ1b4

  25. #993
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Volden har så langt jeg kjenner til ikke sagt ett eneste ord, han har bare GJORT DET, dokumentert det og lagt det på youtubeprofilen sin. Jeg utelukker ikke at dette er gjort for egenunderholdningen sin del. Morro å ha noe å se tilbake på også.

    Sorry SWR, men jeg er blitt pålagt munnkurv i forhold til visse enkeltepisoder og kan ikke forklare nærmere, men for øyeblikket,,,,,,,Sammen med alle oss andre pratmakere...

    Man kan jo se, vurdere og sammenligne selv: https://www.youtube.com/watch?v=0MQiuEWZ1b4
    Youtube og kameratelefoner var ikke oppfunnet når jeg holdt på med det verste av sånne greier. GSX-R'en min var i omtrent like eksplodert form når jeg var ferdig med kappsaga på den helt i begynnelsen, min var jo kliss lik din en gang, hos min er ramma sveiset opp omtrent fra småbiter. Men hadde ikke kamera og tok ikke bilder.. Så jeg har ikke mye dokumentasjon fra de mest sinnsyke greiene.. Får begynne å dokumentere hver gang kompressorene får seg en overhaling i flowbenken - det hjelper faktisk veldig skal jeg si - og når R'en nå skal opp på litt forbi nivået til Mark Moisan, som du muligens vet hvem er.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  26. #994
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ventelista til lukka avdeling???

    Topp 5 sunne interesser.
    Jeg har papirer på at jeg er normal....
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  27. Takk HansOla takket for denne posten
  28. #995
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Youtube og kameratelefoner var ikke oppfunnet når jeg holdt på med det verste av sånne greier. GSX-R'en min var i omtrent like eksplodert form når jeg var ferdig med kappsaga på den helt i begynnelsen, min var jo kliss lik din en gang, hos min er ramma sveiset opp omtrent fra småbiter. Men hadde ikke kamera og tok ikke bilder.. Så jeg har ikke mye dokumentasjon fra de mest sinnsyke greiene.. Får begynne å dokumentere hver gang kompressorene får seg en overhaling i flowbenken - det hjelper faktisk veldig skal jeg si - og når R'en nå skal opp på litt forbi nivået til Mark Moisan, som du muligens vet hvem er.
    Mark Moisan er jeg kjent med ja. Spesielt etter Rob Behn sine fargerike beskrivelser..

  29. #996
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Mark Moisan er jeg kjent med ja. Spesielt etter Rob Behn sine fargerike beskrivelser..
    Jepp, han fikk sitt pepper, mer eller mindre fortjent, men sykkelen hans ble jo bremset hos uavhengige til en UFO-shootout til litt på andre siden av 400 ut bak. Og det er effektnivået jeg skal ha, ikke konfliktnivået
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  30. #997
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Det går helt sikkert fint.

  31. #998
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Ser det har vært diskutert en del femmer, dette bremsepapiret dukket opp på VACN. 950nm før 4000rpm noen? Står ikke noe om hvilket fuel det kjøres...
    Eier sier selv: Blei bra kurve ja , er 2,5 blokk med km kammer og mykje prøving og justering før det blei optimalt , 2200cc dyser og 6870 pt gen2 , Hansen grenrør og 5" dp.
    Og rfs sine fingrer.
    Sist endret av andersg; 06/02/16 kl 10:11

  32. #999
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Synes at dette bekrefter nøyaktig det som har vært påstått i denne tråden.
    1. Denne motoren er bygget med den lave blokken, strokerveiv og uvanlig KORTE råder. (I rødmotorsammenheng, ULTRAlavt rådeforhold.)
    2. Hvis du ser på baktrykk vs ladetrykk så går denne racemotoren i praksis som en SUGEmotor og 5 syl. sugemotor har aldri vært ett problem.
    3. Precision GEN2. turboene imponerer stort.
    4. E98 RaceEtanol !!!!

    Dersom man bygger en rødmotor eller en hvilken som helst annen motor etter samme oppskrift så VIL resultatet bli ENDA bedre.
    Sist endret av Batland; 06/02/16 kl 12:04

  33. #1000
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    E98 er bekreftet ja, den motoren har visst slukt 200L allerede i helgen uten problem Må jo være et beist uten like.

Side 40 av 70 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •