demonterte også det oppmorknede dørtrekket og fikk strippa klar vindusbraketten så den er klar for å bygge nye dørtrekk. ikke bestemt meg for MDF eller glassfiber enda. glassfiberen blir vanskelig å få til to like med, men litt lettere å forme slik man vil ha det om man gjør det nøye... skal jo bygges opp mot profilen på dashbordet og mer til så får se.
strammer og løpehjul fra Yoshifab
div Yoshifab deler. strammere ventilfjærer regreimkit osv.
ventilfresjiggen jeg leide fra Yoshifab.
bilder fra fresing og slikt. kurrant skuring men litt slitsomt å sitte krokete å gjøre det
noen som tilfeldigvis har bytta ut et 16V kamhjul med et justerbart som ikke trenger det originale kamhjulet lenger? trenger ett til oljepumpa...
så kommer vi til gullkornet med innleggene i kveld. den biten som jeg virkelig har glede av for tida
fått ordna brodering av RECARO logo og Byneset Customs logo på skinnet til fram og baksetene i går nå. video åpnes i photobucket dessverre.
originalbroderingen i tøyet kontra Skinnet. ikke helt identisk men det finnes ingen informasjon om skrifttypen på recaro logoen så måtte sette sammen noe som var så nære jeg klarte hos broderifirmaet. ble godt nok fornøyd og veldig fornøyd med at jeg fikk det gjort i heletatt da de ikke tar på seg sånt i utgangspunktet.
bilder av seteryggen som er under opptrekking nå. var innom og leverte broderte skinnbitene og da har de rukket å trukket sitteputens sidepaneler også.
midtseksjonene blir i diamantmønster for å skape litt brytning. er veldig orange\atacama lignende så S60R temaet er veldig i rute føler jeg. er veldig spent på helheten når de er ferdige. det blir også diamantmønster i baksetet også. så det kommer til å bli spennende. kommer sjelden eller aldri til å ha passasjerer bak, men det skal være stil over det også.
legger inn et bilde av nyervervelsen også. Takteltet av typen Maggiolina AirTop Black Storm montert på Gelendewagen min. brukt det ganske mye siden jeg fikk tak i det her nå. helt topp å være på roadtrip og campe i teltet på taket når du sover som i ei dobbeltseng og tørt og godt. kan anbefales på det sterkeste!
Dette blir så bra No.treff til sommeren da?
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Får prøve meg på noen godkjenninger selv til sommeren også gruer meg egentlig
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Blir fete stoler! Og kult telt
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
KL Racing har alu kamdrev som er helt likt de originale som funker flott til oljepumpa. Tror kanskje BCB selger det samme også.
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
OSJ for en porno farge!! *sikle*
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
la det opp og sorterte litt hvor de skal kobles og trekkes så jeg kan samle de og legge de tålig riktig i strømper etter hvert her nå. spekulerer enda litt på hvordan jeg skal legge hovedstrømkabelen men det er en nobrainer å flytte om på etterpå også om jeg ser jeg vil legge den på motsatt side enn jeg har lagt klart foreløpig. må se litt på det.
blir å koble opp 200A Excessive Amperage dynamoen jeg hadde i 940n på denne nå. så da må jeg finne igjen braketten som skal stå på innsugssiden av motoren for dynamo. om noen har i trondheim i ekstra antall så bare rop ut i tilfelle jeg ikke finner den, braketten altså.
fant også fram og la klart kabelbunten til utetemperaturmåleren til 940 instrumentet. fant også perfekt plassering ved hovedlykten også. genialt. sitter fint der i hullet som står der, om det ikke er der panserviren skal da frykter at det er der den kommer, men da får jeg bare legge sensoren en annen plass. null stress.
nå har dere fått en solid dose oppdateringer her igjen
Har kanskje brakett
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
skjedd mer her da?
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Eg og ventar på oppdateringar!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
ja skulle gjerne oppdatert litt men har rett og slett ikke vært hjemme på en mnd nå pga gjentatte lange dager på jobb i 4mnd nå nesten samt ukentlige "expedisjoner" med Gelendewagen og takteltet. nyter hver helg man kan dra bort å campe ved et stille vann akkurat nå i høstmørket
men det kommer vell en oppdatering etter hvert her igjen. har fått Nissan Skyline Bremsekraftforsterkeren nå, venter på å få tak i en Nissan 300ZX bremsemaster 1 1\16". og så kan jeg få montert på nye bremserør så det er klart. litt mer høvelig størrelse og dimensjoner for R bremser det. Snakka en del med Yengis og fant ut at det hørtes fornuftig ut. den løsningen har direkte fordeling høyre og venstre foran på egne kretser og en enkel samlet krets til begge bak. samt nærme R bremsene sine dimensjoner på Masterpumpa. kvitter oss helt med det originale 240 systemet med absolutt alt, inkludert fordelingsblokker og varsling. tar det direkte ut fra beholderen på Nissan delene.
venter også på å få hjem den 3,5kW rallykupevifta\radiatoren som skal brukes i cupe. og han jeg har venta på med smådeler fra en delebil har fått plukket klart det nå så dashbordet kan monteres fast og jobbes videre med når jeg kommer dit igjen også. så deler begynner å bli på plass for å gjøre noen skritt videre i fastmontering og faktisk legge ting dit de skal også. det gjør seg. prøver å ikke stresse nå selv om det kribler i fingra etter å gjøre det ene og andre. må bare tvinge meg til å vente til jeg har fokus nok til å gå ut og gjøre det skikkelig