Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 48 av 92 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 ... SisteSiste
Viser resultater 1.176 til 1.200 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1176
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ja, det er brakett bakerst på MK2 og. Det er et stort skruehull til selve ramma. Der er det en stor gjennomgående skrue som egentlig skal igjennom braketten, igjennom ramma og skrus i rammevangen. Den må sveises inn.

    Litt forover er det et skruehull (festet til fjøra). Det passer i fremste hullet på braketten. De to bakerste skruehulla til braketten må du eventuellt sveise inn hvis du skal ha de. Jeg dreit i de, mange som kjører uten braketten og med kun en stor skive istedet på den gjennomgående, i mitt tilfelle fungerer braketten som en stor skive.
    Hmm, da må jeg pønske litt på den.
    Sitter på værste nå med multilinken foran meg, ser igrunn ut som ganske plankekjøring egentlig!
    Vet du om det er forskjell på mk1 og mk2 tank?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  2. #1177
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Har du gjort noko med bunndel? Ca effekt du regner med å havne på?
    Har ikke gjordt noe med bunndelen enda. Regner med å ta ut underkant av 300 hk etterhvert når jeg får gjordt noe med kammen og litt annet småtteri. Da blir det bremsing . To bremsinger faktisk, en for under 238 hk og en for "maks" effekt.

    Har fått testet litt i dag igjen nå som jeg fikk fikset det værste av vibrasjonene i turbo. I mårra skal jeg nok få tilpasset litt av wastegate returrøret og se hva jeg eventuellt mangler av deler. Polvende svinghjulsgiveren for å øke fortenningen med 3 grader i hele registeret. Og kanskje montere trykkreduksjonsventilen og koble ferdig det for enkel justering av ladetrykk .

  3. #1178
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Hmm, da må jeg pønske litt på den.
    Sitter på værste nå med multilinken foran meg, ser igrunn ut som ganske plankekjøring egentlig!
    Vet du om det er forskjell på mk1 og mk2 tank?
    Yeah, det er igrunn ganske kurant. Var værre å gjøre dette i fjord når nesten ingen hadde gjordt det før (bortsett fra TBO), hehe og ikke hadde noen bilder å se og planlegge etter på forhånd.

    Aner ikke om det er forskjell på MK1 og MK2 tank. Tror ikke det.

  4. #1179
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Har ikke gjordt noe med bunndelen enda. Regner med å ta ut underkant av 300 hk etterhvert når jeg får gjordt noe med kammen og litt annet småtteri. Da blir det bremsing . To bremsinger faktisk, en for under 238 hk og en for "maks" effekt.

    Har fått testet litt i dag igjen nå som jeg fikk fikset det værste av vibrasjonene i turbo. I mårra skal jeg nok få tilpasset litt av wastegate returrøret og se hva jeg eventuellt mangler av deler. Polvende svinghjulsgiveren for å øke fortenningen med 3 grader i hele registeret. Og kanskje montere trykkreduksjonsventilen og koble ferdig det for enkel justering av ladetrykk .
    Samme oppsett som eg tenker å kjøre på min.. med 2 bremsinger for godkjenning, ganske greit å ha.. Men du har vel litt større ventiler og, eller er eg heilt på bærtur? Merket du mykje forskjell på det?

    Er vel kanskje en fordel med h-profil råder, iallefall på litt trykk og hardkjøring.. skal ha det i min iallefall, godt mulig det blir smidde stempel og overhaling og..

    Kva var grunnen til vibrasjonane i turbo?

  5. #1180
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Samme oppsett som eg tenker å kjøre på min.. med 2 bremsinger for godkjenning, ganske greit å ha.. Men du har vel litt større ventiler og, eller er eg heilt på bærtur? Merket du mykje forskjell på det?

    Er vel kanskje en fordel med h-profil råder, iallefall på litt trykk og hardkjøring.. skal ha det i min iallefall, godt mulig det blir smidde stempel og overhaling og..

    Kva var grunnen til vibrasjonane i turbo?
    Har større ventiler og. 46/37.5. Vanskelig å si om det utgjorde noen forskjell da jeg byttet kam i samme slengen. Hadde også 13c da og da er det jo det som er flaskehalsen. Men vil tro det utgjør litt forskjell i toppen av registeret nå som turboen er hakket større. Kanskje litt på bekostning av tidlig ladetrykk (eksosen forsvinner ut av en mindre ventil med høyere hastighet).

    Er nok en fordel med H-profil, ja, men får vente litt med det. Satse på at originale rådene tåler litt juling først for blir hvertfall ikke motorbygg før til neste år.

    Fortsatt ikke sikker på hva som forårsaker det. Mistenker kanskje at det kommer fra eksosanlegget nå, må se nærmere på det, prøve å koble det fra og se. Ble betydelig bedre (som i at turboen ikke flytter seg 5mm frem og tilbake 100 ganger i sekundet...) når jeg fikk laget avstiver mellom turbo og topp, men årsaken til det er ikke borte.

  6. #1181
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Har større ventiler og. 46/37.5. Vanskelig å si om det utgjorde noen forskjell da jeg byttet kam i samme slengen. Hadde også 13c da og da er det jo det som er flaskehalsen. Men vil tro det utgjør litt forskjell i toppen av registeret nå som turboen er hakket større. Kanskje litt på bekostning av tidlig ladetrykk (eksosen forsvinner ut av en mindre ventil med høyere hastighet).

    Er nok en fordel med H-profil, ja, men får vente litt med det. Satse på at originale rådene tåler litt juling først for blir hvertfall ikke motorbygg før til neste år.

    Fortsatt ikke sikker på hva som forårsaker det. Mistenker kanskje at det kommer fra eksosanlegget nå, må se nærmere på det, prøve å koble det fra og se. Ble betydelig bedre (som i at turboen ikke flytter seg 5mm frem og tilbake 100 ganger i sekundet...) når jeg fikk laget avstiver mellom turbo og topp, men årsaken til det er ikke borte.
    Ok, skjønna 13c er vel ikkje det heilt store nei, sjøl om eg faktisk synst bilen min går greit med kun chip og oppskrudd trykk heilt til varmen begynne å stjele effekt da..

    Koster fort å bygge motor ja, men litt greitt å vite at det tåler den effekten som er, og en bare kan kjøre på med litt bedre samvittighet..

    Håper du finner ut av problemet, såg skikkelig bra ut det du har gjort nå

  7. #1182
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Polvende svinghjulsgiveren for å øke fortenningen med 3 grader i hele registeret.
    Hvordan fungerer dette?
    Prøver ikke å påstå at det ikke funker, men skjønner ikke hvordan det kan gi 3grader den ene eller andre veien?

    Hulle i svinghjulet sitter på samme sted, magnetgiveren vil jo gi signal på akkurat samme punktet uansett om man bytter om på kablene??

    Eller vil icèn bearbeide ett eventuellt negativt trigger signal på en annen måte?

  8. #1183
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvordan det fungerer aner jeg ikke selv. men prøv å polvend bakaksel giveren å se hva som skjer da
    One Ring to rule them all

  9. #1184
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Hvordan det fungerer aner jeg ikke selv. men prøv å polvend bakaksel giveren å se hva som skjer da
    3km/t pluss på nåla?
    Polvende abs giverene også så kanskje pumpa begynner å jobbe fær eller etter man har blokkert bremsene.

    Svinghjula har jo som regel en eller to punkter som lager signal og abs har jo punkter rundt hele.

  10. #1185
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GeTReibeAktienGesellschaf Vis post
    Hvordan fungerer dette?
    Prøver ikke å påstå at det ikke funker, men skjønner ikke hvordan det kan gi 3grader den ene eller andre veien?

    Hulle i svinghjulet sitter på samme sted, magnetgiveren vil jo gi signal på akkurat samme punktet uansett om man bytter om på kablene??

    Eller vil icèn bearbeide ett eventuellt negativt trigger signal på en annen måte?
    Jeg vet ikke akkurat hvordan det funker. Men hvis jeg skal tippe så har det noe med at det er 60 hull i triggerhjulet (minus 2, men det er ikke relevant, det er kun for å markere hver runde). De 60 hulla har to signaler hver, en for hullet og en for oppholdet (positiv og negativ). Det vil si at signalet endrer seg 120 ganger i sekundet. 360 grader / 120 endringer per runde = 3 grader. Så hvis vi forskyver dette litt ved å bytte om på polariteten så vil nok hjernen tro at motoren er 3 grader senere på vei rundt enn den egentlig er, og derfor gi signal om tenning 3 grader tidligere enn ellers.

    At det blir 3 grader før og ikke 3 grader etter (som ville gjordt motoren kjedelig) er nok bare tilfeldig etter hvordan dette ble programmert til å funke. Så litt flaks skal vi ha .

  11. #1186
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GeTReibeAktienGesellschaf Vis post
    3km/t pluss på nåla?
    Polvende abs giverene også så kanskje pumpa begynner å jobbe fær eller etter man har blokkert bremsene.

    Svinghjula har jo som regel en eller to punkter som lager signal og abs har jo punkter rundt hele.
    Svinghjulet har 60 minus 2 punkter på LH 2.4. Blir brukt til å time tenning. De 2 hulla som mangler blir brukt for å indikere ny runde og at dysene skal begynne på ny syklus (resetter systemet).

  12. #1187
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    OlavXX hadde også en fiks for å endre tenningen. Mener det var noe annet enn å polvende giver.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #1188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GeTReibeAktienGesellschaf Vis post
    Hvordan fungerer dette?
    Prøver ikke å påstå at det ikke funker, men skjønner ikke hvordan det kan gi 3grader den ene eller andre veien?

    Hulle i svinghjulet sitter på samme sted, magnetgiveren vil jo gi signal på akkurat samme punktet uansett om man bytter om på kablene??

    Eller vil icèn bearbeide ett eventuellt negativt trigger signal på en annen måte?
    Det fungerer på det viset at kretsen som gjør om vekselstrømsignalet fra giveren trigger når signalet passerer 0volt, enten ved rising edge (stigende spenning), eller falling edge (synkende spenning) ettersom hvordan kretsen er konfigurert.

    Snur man polariteten så speilvender man i praksis den sinus-lignende kurven, og det som var rising edge blir falling edge, og vice versa... Man flytter altså triggerpunktet frem eller tilbake en halv tann.

    Bilde sier mer enn tusen ord:




    Conditioning-kretsen i speedometeret mitt liker absolutt ikke at man polvender giveren i diffen... Blir litt funky speedometerutslag.
    Sist endret av Modalen; 28/06/10 kl 23:37

  14. #1189
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    OlavXX hadde også en fiks for å endre tenningen. Mener det var noe annet enn å polvende giver.
    Men det fungerer ikke på samme måte som dette. når man klemmer til å "ignorerer" den modifikasjonen dessverre
    One Ring to rule them all

  15. #1190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Takk til Modalen for en god forklaring.

    Beklager til Chrml fordi jeg bruker den gode prosjekt tråden hans til min nysgjerrighet.

    Kan like vel ikke dy meg for ett tileggs spørsmål.. Kan ikke de 3 gradene fortenning gjøre motoren litte granne mere tungstartet i noen tilfeller f.eks kaldt/varmt?

  16. #1191
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    sånn jeg har forstått det så tilpasser vel hjernen seg etterhvert slik at fortenninga vil bli mer eller mindre normal under oppstart og "normal" kjøring

  17. #1192
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ah.
    ECC
    -en gjør sikkert det automatisk når den står på Auto og "fjerne dugg"- modus da når AC knappen står på .
    Hei, fant egentlig ikke en god plass å Qoute deg, vedrørende
    ECC
    `en.

    Men både på 740 GLE 1984 Mod, og 940 Gl 1991, med AC /
    ECC
    (1984 AC / 1991
    ECC
    ) var det montert på et relè som gikk en stund etter at bilen var stoppet / stanset, for å tørke ut fukten som blir igjen ved bruk av nevnte relè.

    På selve 940`en var det dog forsent å redde stumpene med bytte av det relèet, da det lå ett tjukt lag med dritt på selve Evaporatoren.

    På 960`en 1995 Mod, så er heller ikke det relèet montert, så jeg leter villt etter det, har du det montert ?. Og i alle tilfeller, hvilket nummer har du på det ?.

    Takk.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  18. #1193
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    sånn jeg har forstått det så tilpasser vel hjernen seg etterhvert slik at fortenninga vil bli mer eller mindre normal under oppstart og "normal" kjøring
    Den gjør nok ikke det med mindre bankesensoren gir signal. Tenningshjernen regulerer tenning etter mappet sitt + lastsignal fra bensinhjernen og retarderer tenningen dersom bankesensoren begynner å gi signal. Den øker bare fortenningen til et visst nivå originalt. Ved å polvende svinghjulsgiveren så gir den 3 grader mer fortenning enn den tror den gjør, og vil kun justere seg bakover dersom en får tenningsbank.


    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Hei, fant egentlig ikke en god plass å Qoute deg, vedrørende
    ECC
    `en.

    Men både på 740 GLE 1984 Mod, og 940 Gl 1991, med AC /
    ECC
    (1984 AC / 1991
    ECC
    ) var det montert på et relè som gikk en stund etter at bilen var stoppet / stanset, for å tørke ut fukten som blir igjen ved bruk av nevnte relè.

    På selve 940`en var det dog forsent å redde stumpene med bytte av det relèet, da det lå ett tjukt lag med dritt på selve Evaporatoren.

    På 960`en 1995 Mod, så er heller ikke det relèet montert, så jeg leter villt etter det, har du det montert ?. Og i alle tilfeller, hvilket nummer har du på det ?.

    Takk.
    Jeg har ikke det releet montert. Det var å få ettermontert hos Volvo som en tilleggspakke dersom det var problemer med lukt i bilen etter bruk av AC (pga fukt på evaporatoren). Ble ikke montert fra fabrikk såvidt jeg vet, hvertfall ikke de første modellene.

  19. #1194
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 29.06.2010 - Lagt klart til ladetrykkstyring + småtteri


    Rakk ikke å gjøre så mye som jeg egentlig hadde tenkt i dag . Sovna litt på sofaen etter jobb gitt og vært generellt lat, haha! Men fått gjordt litt.




    Fikk reduksjonsventilen i dag og har montert den! Den skal være nøyaktig og har justerbart utgangstrykk mellom 0.2 - 2 bar med variabelt trykk inn. Denne skal jeg bruke til å sende justerbart mottrykk til toppen av wastegaten for trinnløs justering av ladetrykk uten tyvåpning av wastegate hele veien.

    Lagt klart alle nylonrørene og koblingene som skal brukes. Bruker nylonrør for har stripset det sammen med ledningsmatten på torpedoveggen (blir ikke klemt sammen), pluss at de utvider seg ikke ved ladetrykk. Mangler en nippel inn under på wastegate for å gjøre dette ferdig, glemte å kjøpe i dag. Kjekt at braketten på dempertårnet fortsatt er brukende til noe nå som EGR ventilen er borte . Ventilen tåler maks 65 grader ifølge produktdatabladet, så tenker den har det fint der litt vekk fra alt det varme (turbo ol).







    Byttet fordelerlokk, rotor og O-ringene (liten og stor). Merket ikke forskjell etter det, men sikkert ikke så dumt å få gjordt uansett. Ikke veldig slitt det jeg hadde, men har stått på helt siden jeg kjøpte bilen for 2.5 år siden hvertfall, sikkert lenger. Var fullt av olje inni det gamle (forhåpentligvis pga O-ringene jeg byttet).



    Har også polvendt svinghjulsgiveren! Merket faktisk stor forskjell på dette ved normal kjøring og full gass på lavt turtall. Mye mer sugemotoreffekt før trykket kommer! Merket ikke noe til tidligere ladetrykk pga modifikasjonen, men den gikk bedre både før og etter den fikk ladetrykk. Kjører kun på 0.9 bar nå ser det ut som (pyseventilen jeg har for øyeblikket er litt ustabil).

  20. #1195
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Korleis polvende svinghj.føleren?

  21. #1196
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Korleis polvende svinghj.føleren?
    Jeg klipte ledningen til giveren og skjøtet sammen igjen lederene (byttet om rød og hvit) med hylser. Skjøtet også jordinga som var der (skjermen). Krympet over igjen.

    Regner med at det ikke er anbefalt å polvende svinghjulsgiver for de som eventuellt kjører med 13c / 19t og lignende og kunne tenke seg å gjøre dette.

  22. #1197
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Du kan unngå å klippe og skjøte om du bytter om på pinnene i kontakten på tenningsboksen. Men jeg skjønte ikke åssen jeg skulle få ut pinnene så er ikke sikkert det er så enkelt. Var en sånn lang låsesplint jeg dro ut men de løsna ikke uansett?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #1198
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Du kan unngå å klippe og skjøte om du bytter om på pinnene i kontakten på tenningsboksen. Men jeg skjønte ikke åssen jeg skulle få ut pinnene så er ikke sikkert det er så enkelt. Var en sånn lang låsesplint jeg dro ut men de løsna ikke uansett?
    Tenkte på det, men gjorde ikke det. Ville tatt litt lengre tid og kunne fått litt problemer med å få de inn/ut. Kanskje gjøre det hvis giveren kvelder og må kjøpe ny.

  24. #1199
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Det med å polvende er nok ikke så dumt å gjøre på sugemotorene heller. Noen som har prøvd?
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  25. #1200
    Registrerte brukere SandemRacing sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Løken i høland
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Oppdatering 29.06.2010 - Lagt klart til ladetrykkstyring + småtteri


    Rakk ikke å gjøre så mye som jeg egentlig hadde tenkt i dag . Sovna litt på sofaen etter jobb gitt og vært generellt lat, haha! Men fått gjordt litt.




    Fikk reduksjonsventilen i dag og har montert den! Den skal være nøyaktig og har justerbart utgangstrykk mellom 0.2 - 2 bar med variabelt trykk inn. Denne skal jeg bruke til å sende justerbart mottrykk til toppen av wastegaten for trinnløs justering av ladetrykk uten tyvåpning av wastegate hele veien.

    Lagt klart alle nylonrørene og koblingene som skal brukes. Bruker nylonrør for har stripset det sammen med ledningsmatten på torpedoveggen (blir ikke klemt sammen), pluss at de utvider seg ikke ved ladetrykk. Mangler en nippel inn under på wastegate for å gjøre dette ferdig, glemte å kjøpe i dag. Kjekt at braketten på dempertårnet fortsatt er brukende til noe nå som EGR ventilen er borte . Ventilen tåler maks 65 grader ifølge produktdatabladet, så tenker den har det fint der litt vekk fra alt det varme (turbo ol).







    Byttet fordelerlokk, rotor og O-ringene (liten og stor). Merket ikke forskjell etter det, men sikkert ikke så dumt å få gjordt uansett. Ikke veldig slitt det jeg hadde, men har stått på helt siden jeg kjøpte bilen for 2.5 år siden hvertfall, sikkert lenger. Var fullt av olje inni det gamle (forhåpentligvis pga O-ringene jeg byttet).



    Har også polvendt svinghjulsgiveren! Merket faktisk stor forskjell på dette ved normal kjøring og full gass på lavt turtall. Mye mer sugemotoreffekt før trykket kommer! Merket ikke noe til tidligere ladetrykk pga modifikasjonen, men den gikk bedre både før og etter den fikk ladetrykk. Kjører kun på 0.9 bar nå ser det ut som (pyseventilen jeg har for øyeblikket er litt ustabil).
    da ser det ut som du har samme problem som jeg har sliti med.. får ikke kommet olje inn i fordelerlokket hvis det lekker i o-ringa.. som du ser på bildet er det kun akselen i gjennom fordeleren som går inn i fordeler-lokket. vil tro det lekker i den, sikkert litt slakk i akselen. hvis det hadde lekki i o-ringa hadde det kommet olje mellom toppen og fordeleren..
    -98 940 Turbo
    -87 240 stv. (vinter/herjebil/slengebil)
    -86 244 prosjekt
    -75 242

Side 48 av 92 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •