Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Se her ja. Vassekte Baileys tuning produkt. Dette er utviklet for å kjøre helt, HELT rolig eller på bane.

Det er to spesielle tricks som må til for å få ut resultater med dette oppsettet.

1. Tenningen MÅ justeres til noe mellom 24 og 27 grader på ca. 4000 o/min. Sånn er det bare. Ikke la deg overtale til noe som helst annet av dine lokale eksperter. Hvis du hører tenningsbank er selve motoren din feilbygget og du er fucked. Løsningen er da å bytte fordeler.
2. Disse forgasserene MÅ ha Singer sin symaskinsolje for å fungere. De ble utviklet på denne oljen og fungerer ikke med noe som helst annet. Baileys tuning kjøpte hele esker med dette. Det er MUST HAVE. Sånn er det bare. Du må løsne de 3 skruene til det lille lokket på forgassern, fylle symaskinsolje under demperstempelet og deretter fylle opp kammeret opp til peilemerket.
3. Mannen selv og de lokale kundene kjørte med tilleggsinnsprut når de kjørte 1,7 - 1,9 BAR ladetrykk. Uten dette går det magert på ca. 1,35 - 1,4 BAR.

Baileys himself bremset 338 WHP og 460 WNM, estimert 375 hk og 509 Nm i motor med dette oppsettet med 1,65 BAR ladetrykk.

Aha.... da er det kanskje håp for oss!

1. Bråmålte tenninga forrige kvelden, og kom til ca. 16-17 grader ved tomgang, og ca. 26 grader ved 4000 o/min. Har ikke hatt antydning til tenningsbank, så langt....

2. Singer symaskinolje er ført opp på handlelista

3. Uten modifikasjoner må mao. ladetrykket ned til gasserne klarer å forsyne bensin og AFR havner godt ned på 12-tallet....? Men var disse gasserne noe du kunne være behjelpelig med å modifisere? Hadde vært usaklig moro å kunne lada 1,7 BAR og kanskje fått noe i nærheten av kurvene du har posta over! Eller er det andre betenkeligheter ved å kjøre denslags ladetrykk på vår motor mener du?!