Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  633
Side 46 av 73 FørstFørst ... 36 44 45 46 47 48 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1.126 til 1.150 av 1818

Tråd: Amundsen's Volvo 240 T5.

  1. #1126
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Nok motivasjon å hente der! Mye gromme bygg ute å triller Tja var da noe t5 men rant ikke over akuratt. Ingen som har tatt det helt ut som jeg så Man blir jo så jævlig kjøresyk da
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  2. #1127
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Brukte du originale akselingen i rattstammen bare med lagere presset på? har tenkt samme tanken på bilen min bare at jeg skal ha en helelektrisk justerbar servo montert under dash også.

    Jeg og følger med hver gang det skjer noe her, så fortsett med updates det liker vi selv om vi er stille av oss!



    Edit: liker trykkplata di btw, tror jeg veit hvor den kom fra hehe
    Sist endret av Mr. Nilsen; 15/07/15 kl 22:41
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  3. #1128
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Her er det orginal rattstammen hele veien Den har vell en funksjon at den skal klappe sammen når man krasjer, men den løsna helt mens jeg dreiv på så den må jeg bare sveise Var på tanken med full elektrisk selv, men Ga f... modder heller så jeg kan bruke orginal servopumpa til motoren

    Ja var kanskje deg jeg kjøpte trykkplate av?
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  4. #1129
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Her er det orginal rattstammen hele veien Den har vell en funksjon at den skal klappe sammen når man krasjer, men den løsna helt mens jeg dreiv på så den må jeg bare sveise Var på tanken med full elektrisk selv, men Ga f... modder heller så jeg kan bruke orginal servopumpa til motoren

    Ja var kanskje deg jeg kjøpte trykkplate av?
    Kan bare glemme den orginale klappe sammen funksjonen jeg også med mindre jeg bygger om delen i motorrommet.

    Hehe ja, den hadde sikkert holdt lenge for meg også.. men tror t6'n blir såpass kvass at jeg ikke ville ta sjangsen
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  5. #1130
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Greit med skikkelig clutch hvis man satser seriøse tall ja
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  6. #1131
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Nye bruksbilen forresten. 2.5td R felga ble kjøpt og lakkert dagen etter bilkjøp

    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  7. Takk Kristian N, Njål Nilssen takket for denne posten
  8. #1132
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Greit med skikkelig clutch hvis man satser seriøse tall ja
    Hjelper ikke bare med riktig clutch på T6 med noe trykk... resten må være grovt også for å overleve lenge nok til at det ikke blir irriterende å bytte drivverksdeler hele tiden... det betyr ofte custom bakstilling og vette-kasse bak med torque-tube... eller noe fra en BMW som er brutal fra fabrikken...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. Takk Mr. Nilsen takket for denne posten
  10. #1133
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Når det gjelder radiator..... Den skal stå lent oppover med påfyllingslokket som øverste pungt. Burde jeg ha en egen tank før radiatoren ( som det er orginalt) eller går det like fint å bruke bare selve radiatoren som påfyllingskjærne?
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  11. #1134
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Når det gjelder radiator..... Den skal stå lent oppover med påfyllingslokket som øverste pungt. Burde jeg ha en egen tank før radiatoren ( som det er orginalt) eller går det like fint å bruke bare selve radiatoren som påfyllingskjærne?
    Er vertfall lurt og ha ein overflow tank trur eg. Viss eg har forstått riktigMange som kun bruker det sånn at det kan koke over i den når det blir for varmt eller noke lignande
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #1135
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Man får vell sånn lokk som slipper ut trykk i radiatoren også?
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  13. #1136
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Min Griffin har lokk med egen trykkventil (1,5 bar) og kjører med ekstern tank i stedet. Når man bestiller fra Summit kommer radiatoren uten lokk mener jeg å huske. Må bestille riktig lokk selv.
    Eneste grunen til at jeg har det er for det er lettere å holde øyet med veskenivået.
    Er ikke morro å prøve å ta opp et lokk som har nesten 1,5 bars trykk for å sjekke.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. Takk Amundsen T5r takket for denne posten
  15. #1137
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sånnen ratt aksel du har laget? Har du noe link evnt? Skulle bygd ny i min

  16. #1138
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Sånnen ratt aksel du har laget? Har du noe link evnt? Skulle bygd ny i min
    Link til hva tenker du på? Orginal 240 aksel dette.
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  17. #1139
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Yes, da har vi prøvd kutter'n igjen å ser ut som jeg har funnet løsningen på hvor jeg henter luft

    Ja den blir buet pga jekkfestet jeg har laget under bilen.


    Målte grillen og gapet under bilen bare for å sammenligne hvor mye luft som kommer inn (forhåpentligvis)
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  18. Takk Kristian N takket for denne posten
  19. #1140
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Det der er en fin start på en diffusor også
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #1141
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Hehe ja, skulle det vært en time attack bil så kunne man vurdert det
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  21. #1142
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Hehe ja, skulle det vært en time attack bil så kunne man vurdert det
    kjekt med mer lik marktrykk-fordeling selv om man skal lage røyk
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #1143
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Yep sant det. Men nå tror jeg det holder med prosjekter på denna bilen for en stund Eneste jeg lurer på nå er om jeg må sette saga i carbonlokket, eller om jeg er så heldig at jeg får ut nok varmluft mellom baklyktene
    Prøve å lage en lukket boks som leder all luft ut der.
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  23. #1144
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Hadde tatt hull i bakskjermene før jeg hadde kappa hull i lokket :-P
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  24. #1145
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Snakker om luft ut her altså. Ikke inn
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  25. #1146
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Tror jeg hadde åpna opp hele biten mellom baklyktene, og laga skråbånd hvor kantene peker i fartsrettning
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. #1147
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Skal det. Skal skjære rundt der jeg har Borra hull Skråband??

    Edit: Tenkte å lage en lokka boks som leder helt ut.
    Sist endret av Amundsen T5r; 04/08/15 kl 21:12
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  27. #1148
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Skal det. Skal skjære rundt der jeg har Borra hull Skråband??

    Edit: Tenkte å lage en lokka boks som leder helt ut.
    Et kryss i all enkelhet men med tanke på gjennomstrøming bør "båndene" i krysset ha eggen i fartsrettninga
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  28. #1149
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Vi får se
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  29. #1150
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Radiatoren fra summit. 31¨ brei, 16¨høy.













    Sist endret av Amundsen T5r; 07/08/15 kl 21:09
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

Side 46 av 73 FørstFørst ... 36 44 45 46 47 48 56 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •