Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 46 av 46

Tråd: 940/b230fk feiltenner/fjusker

  1. #26
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Hvordan ser pluggene dine ut? Skru dem ut, gjør dem rene, også kjører du en tur, å sier i fra hvordan dem ser ut:-)

    Skreve på tællefon
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  2. #27
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Å hvordan er det med ladetrykket når den fuskinga "kommer"? å for ordenskyld, hvordan er tilstannen på lamdan din? kan hende du må rengjøre den
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  3. #28
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Har bytta plugger og pluggkabler samt sjekka rotor og fordelerlokk (som også er nytt) uten nytte... Har også fylt på skikkelig dyserens som visst nok skal være helt rå uten nytte, men det virker jo uansett ikke som det er bensin som er problemet... Lambda er også mer eller mindre ny, tross alt ville jeg fått feilmelding om målt blanding hadde vært feil, så den er utelukket.
    Fjuskinga kommer bare på skikkelig ladetrykk, men det er likevel ikke noe problem å kjøre på fullt ladetrykk så lenge jeg drar den forbi et visst turtall (som regel rundt 3000) før jeg gir bånn gass for å få ladetrykk...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  4. #29
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Er greit pluggene er nye, men hvordan ser dem ut etter en kjøre tur?:-)

    Skreve på tællefon
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  5. #30
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Akkurat som dem har gjort det siste halvåret, litt i hviteste laget men innafor...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  6. #31
    Registrerte brukere Kauto sin avatar
    Medlem siden
    23. juni 2012
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden bensinfilter er byttet? Kan være det begynner å tette seg så får den ikke nokk bensin til tider. Åssen type tennplugger kjører du? Volvo rødblokk er glad i NGK plugger å hold deg langt unna biltema plugger og lamda btw Vist den går på 3 sylindre til tider ville jeg å ha sett etter rundt innsugs pakningen, vært borti noe alla samme symtomene når den har rykt ( går ofte igjen på rødblokk som har noen km bak seg )
    *Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!

  7. #32
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    En chippet motor trives bedre med ett hakk kaldere plugger enn std turbo....

  8. #33
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    En chippet motor trives bedre med ett hakk kaldere plugger enn std turbo....
    Det har jeg hørt før, men en kamerat med samme oppsett testa og beviste det motsatte men den har gått fint med standard plugger over lengre tid...
    Sitat Opprinnelig postet av Kauto Vis post
    Lenge siden bensinfilter er byttet? Kan være det begynner å tette seg så får den ikke nokk bensin til tider. Åssen type tennplugger kjører du? Volvo rødblokk er glad i NGK plugger å hold deg langt unna biltema plugger og lamda btw Vist den går på 3 sylindre til tider ville jeg å ha sett etter rundt innsugs pakningen, vært borti noe alla samme symtomene når den har rykt ( går ofte igjen på rødblokk som har noen km bak seg )
    Det er ikke bytta i mitt eie, men om jeg går av gassen i det den stanger å går på igjen med en gang går den fint helt til sperra... Har prøvd både biltema og NGK, men det er ingen forskjell på det heller. Innsugspakning har jeg ikke sjekka, får se på det imorra...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  9. #34
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    update! driten fjusker like fordømt enda... har siden sist fått testa tenningsmodul, å den er utelukket... så nå tror jeg faktisk at jeg har bytta absolutt alt av tenningsdeler utenom coilen uten nytte, begynner å lure på om chippene har blitt dårlige... har fått lånt ett sett med dyser av skårholen som skal testes for moro skyld, men først skal jeg prøve originale chipper. mager blanding er vel nesten å foretrekke over feiltenning, så... ikke at det er noe problem, dritten vil uansett ikke lade mer enn 0.6 med originalt luftfilter.

  10. #35
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Jeg er fortsatt overbevist om at det er noe feil med tenningen. Typisk ved for svak/dårlig gnist at den begynner å fuske når ladetrykket kommer.
    Kan selvfølgelig være noe annet også, men i 9 av 10 tilfeller så har dette vært tilfelle.

  11. #36
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Jeg er fortsatt overbevist om at det er noe feil med tenningen. Typisk ved for svak/dårlig gnist at den begynner å fuske når ladetrykket kommer.
    Kan selvfølgelig være noe annet også, men i 9 av 10 tilfeller så har dette vært tilfelle.
    Det var nok noe med tenning ja, fordi det utgjorde ingen forskjell å bytte chip, men med coil fra en gammel F med 425 000 km bak seg derimot gikk bilen som et skudd så da spørs det om det var den eneste delen jeg ikke hadde bytta som var feilen er riktig nok skeptisk til om den er frisk enda, men så langt virker den fin...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  12. #37
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Så bra. Kan lønne seg å koste på litt kraftigere coil evt en ny orginal.

  13. #38
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Så bra. Kan lønne seg å koste på litt kraftigere coil evt en ny orginal.
    Ny original er så svindyrt at du tror det ikke en gang, så har du noe forslag? Biltema er åpenbart ikke et alternativ.

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  14. #39
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Ikke Biltema. Mener noen her inne hadde god erfaring med MSD Blaster eller noe i den dur.

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en sånn blaster coil, helt grei den.

  16. #41
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Jaja, får vel se hva jeg får råd til ved neste lønning akkurat nå kjører jeg med coil fra 19-pilogbue pluss en halvveis defekt en fra biltema i bagasjen som en nødløsning i tilfelle den skulle ryke, men inntil videre går da bilen...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  17. #42
    Registrerte brukere Kauto sin avatar
    Medlem siden
    23. juni 2012
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    http://www.summitracing.com/int/parts/acc-380876

    Denne har fått mye positiv omtale her!
    *Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!

  18. #43
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kauto Vis post
    http://www.summitracing.com/int/parts/acc-380876

    Denne har fått mye positiv omtale her!
    Se der ja, link å hele pakka! den var absolutt ikke billig, men da vet jeg da om ett alternativ (fortsatt billigere enn originalt da)

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  19. #44
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

  20. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  21. #45
    Registrerte brukere Kauto sin avatar
    Medlem siden
    23. juni 2012
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Se der ja, link å hele pakka! den var absolutt ikke billig, men da vet jeg da om ett alternativ (fortsatt billigere enn originalt da)

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    Har selv kjøpt denne ! Vert pengene, er som batland sier at det er viktig med god å stabil tenning
    Folk har fått ned forbruket litt i tillegg, lest at andre kunne kjøre over 1 i plugg åpning å 2bar ladetrykk her med den coilen. Så ligger nokk noe i det at den funker bra!
    *Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!

  22. #46
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kauto Vis post
    Har selv kjøpt denne ! Vert pengene, er som batland sier at det er viktig med god å stabil tenning
    Folk har fått ned forbruket litt i tillegg, lest at andre kunne kjøre over 1 i plugg åpning å 2bar ladetrykk her med den coilen. Så ligger nokk noe i det at den funker bra!
    om det får ned forbruket på en 940 med chip og tredobla ladetrykk er det verdt hver eneste krone! men... lærlinglivet er hardt, å bilen går for øyeblikket, så jeg må prioritere visning, noen eu-kontroller og ei DYR forsikring iløpet av en måned, så det får nok vente litt

  23. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. 945 med b230fk fjusker/bensinkutt
    By Biggs in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 06/02/15, 14:28
  2. B230FK fjusker (skyter, kutter) ved fult gasspådrag
    By volvo2før in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 06/12/11, 22:34
  3. b230fk fjusker/får for mye bensin?
    By Wakdar in forum Motor og gir
    Svar: 61
    Siste post: 05/07/11, 02:21
  4. B230fk fjusker
    By virtual in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 06/02/11, 21:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •