Hvordan ser pluggene dine ut? Skru dem ut, gjør dem rene, også kjører du en tur, å sier i fra hvordan dem ser ut:-)
Skreve på tællefon
Hvordan ser pluggene dine ut? Skru dem ut, gjør dem rene, også kjører du en tur, å sier i fra hvordan dem ser ut:-)
Skreve på tællefon
1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)
Å hvordan er det med ladetrykket når den fuskinga "kommer"? å for ordenskyld, hvordan er tilstannen på lamdan din? kan hende du må rengjøre den
1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)
Har bytta plugger og pluggkabler samt sjekka rotor og fordelerlokk (som også er nytt) uten nytte... Har også fylt på skikkelig dyserens som visst nok skal være helt rå uten nytte, men det virker jo uansett ikke som det er bensin som er problemet... Lambda er også mer eller mindre ny, tross alt ville jeg fått feilmelding om målt blanding hadde vært feil, så den er utelukket.
Fjuskinga kommer bare på skikkelig ladetrykk, men det er likevel ikke noe problem å kjøre på fullt ladetrykk så lenge jeg drar den forbi et visst turtall (som regel rundt 3000) før jeg gir bånn gass for å få ladetrykk...
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Er greit pluggene er nye, men hvordan ser dem ut etter en kjøre tur?:-)
Skreve på tællefon
1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)
Akkurat som dem har gjort det siste halvåret, litt i hviteste laget men innafor...
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Lenge siden bensinfilter er byttet? Kan være det begynner å tette seg så får den ikke nokk bensin til tider. Åssen type tennplugger kjører du? Volvo rødblokk er glad i NGK plugger å hold deg langt unna biltema plugger og lamda btw Vist den går på 3 sylindre til tider ville jeg å ha sett etter rundt innsugs pakningen, vært borti noe alla samme symtomene når den har rykt ( går ofte igjen på rødblokk som har noen km bak seg )
*Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!
En chippet motor trives bedre med ett hakk kaldere plugger enn std turbo....
Det har jeg hørt før, men en kamerat med samme oppsett testa og beviste det motsatte men den har gått fint med standard plugger over lengre tid...
Det er ikke bytta i mitt eie, men om jeg går av gassen i det den stanger å går på igjen med en gang går den fint helt til sperra... Har prøvd både biltema og NGK, men det er ingen forskjell på det heller. Innsugspakning har jeg ikke sjekka, får se på det imorra...
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
update! driten fjusker like fordømt enda... har siden sist fått testa tenningsmodul, å den er utelukket... så nå tror jeg faktisk at jeg har bytta absolutt alt av tenningsdeler utenom coilen uten nytte, begynner å lure på om chippene har blitt dårlige... har fått lånt ett sett med dyser av skårholen som skal testes for moro skyld, men først skal jeg prøve originale chipper. mager blanding er vel nesten å foretrekke over feiltenning, så... ikke at det er noe problem, dritten vil uansett ikke lade mer enn 0.6 med originalt luftfilter.
Jeg er fortsatt overbevist om at det er noe feil med tenningen. Typisk ved for svak/dårlig gnist at den begynner å fuske når ladetrykket kommer.
Kan selvfølgelig være noe annet også, men i 9 av 10 tilfeller så har dette vært tilfelle.
Det var nok noe med tenning ja, fordi det utgjorde ingen forskjell å bytte chip, men med coil fra en gammel F med 425 000 km bak seg derimot gikk bilen som et skudd så da spørs det om det var den eneste delen jeg ikke hadde bytta som var feilen er riktig nok skeptisk til om den er frisk enda, men så langt virker den fin...
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Så bra. Kan lønne seg å koste på litt kraftigere coil evt en ny orginal.
Ikke Biltema. Mener noen her inne hadde god erfaring med MSD Blaster eller noe i den dur.
Jeg har en sånn blaster coil, helt grei den.
Jaja, får vel se hva jeg får råd til ved neste lønning akkurat nå kjører jeg med coil fra 19-pilogbue pluss en halvveis defekt en fra biltema i bagasjen som en nødløsning i tilfelle den skulle ryke, men inntil videre går da bilen...
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
http://www.summitracing.com/int/parts/acc-380876
Denne har fått mye positiv omtale her!
*Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!
Har selv kjøpt denne ! Vert pengene, er som batland sier at det er viktig med god å stabil tenning
Folk har fått ned forbruket litt i tillegg, lest at andre kunne kjøre over 1 i plugg åpning å 2bar ladetrykk her med den coilen. Så ligger nokk noe i det at den funker bra!
*Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!