Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Tar tilbake det jeg sa med ingen barnesykdommer . Merket et problem på vei hjem som jeg ikke skjønner noenting av.

Akkurat på omtrent 3000 rpm så er det en sinnsyk resonansvibrasjon som høres på akkurat det turtallet uansett om man gir gass, bremser på giret eller bare ruser den dit i fri. Når man står i motorrommet å ser så står turboen og grenrøret å rister noe sykt på det turtallet opp til hvertfall en halv cm kan det se ut som. Kjenner man på resten av motoren så merker man ikke vibrasjonen i heletatt nesten, men holder man på turboen så kjennes det sinnsykt godt.

Det har ingenting å si hvor heftig spool man har på turboen og det er fortsatt minimalt med slakk i kompressoren. Noen som har vært borti lignende? Ruser jeg over det spesifikke turtallet så er det absolutt ingen vibrasjoner lenger.

Sto å kikket litt i sta for var litt bekymret for at det var rådebank eller noe, men tviler igrunn på det. Kan være wastegateventilen som får noen "pulser" fra spjeldet akkurat på det turtallet sånn at den står å klaprer kanskje, men synes det er rart hvis det skulle forårsake så ekstrem vibrasjon.

Laget en egen tråd for diskusjon av problemet her!
    Sist endret av ChrML; 27/06/10 kl 20:49

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •