Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  23
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 108

Tråd: B230FK alt for tjukk blanding [HJELP!!!]

  1. #76

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    håper jeg finner ut av problemet snart... begynner å bli lei i og med at jeg ga litt over 40 for bilen
    Skjønner deg , er ikke verdt det når den ikke fungerer :( . Får håpe vi finner ut av det .

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Skjønner deg , er ikke verdt det når den ikke fungerer :( . Får håpe vi finner ut av det .
    Ja setter stor pris på svara og tålmodigheita dokka

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Kan du laste opp et bilde av motor rommet ditt Skrutrekjar ?

  5. Takk Holck takket for denne posten
  6. #79

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Fikk du tatt trykk testen som Batland foreslo ?

  7. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Fikk du tatt trykk testen som Batland foreslo ?
    Er sjuk for øyeblikket, har ikkje orket :(

  8. #81

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Å faen, god bedring

  9. #82

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Bedre form idag ?

  10. Takk Lasse R takket for denne posten
  11. #83

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Fant grønn boka til L.H 2.4 her på forumet, enormt mange tester man kan gjøre faktisk . Si ifra hvis du ikke finner den

  12. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Send gjerne link til den Trur det blir skru dag imorga, om det ikkje blir "bonde" arbeid :P

  13. Takk Holck takket for denne posten
  14. #85

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

  15. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    funka ikkje? :(

  16. #87

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Prøver igjen jeg :-)

  17. #88

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

  18. Takk Skrutrekkjar takket for denne posten
  19. #89
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.329
    Antall takk

    Standard

    Hva skjer når du napper av slangen til veivhhusventilasjonen? Evt. justerer størrelsen på luftlekkasjen med tommelen?

  20. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Har selv vært ute for defekt lambda,uten at det gir feilkode.

    Er leeeeenge siden nå men hadde en som gikk veldig fett,og det uten feilkoder.
    Målte signalet ifra lambda og det var konstant uansett.(skal vel ligge og variere imellom 0,1-0,5volt eller noe slik?)

    Uansett,kjøpte ny lambda og vips så fungerte motorn som den skulle,

  21. Takk Skrutrekkjar takket for denne posten
  22. #91
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Har selv vært ute for defekt lambda,uten at det gir feilkode.

    Er leeeeenge siden nå men hadde en som gikk veldig fett,og det uten feilkoder.
    Målte signalet ifra lambda og det var konstant uansett.(skal vel ligge og variere imellom 0,1-0,5volt eller noe slik?)

    Uansett,kjøpte ny lambda og vips så fungerte motorn som den skulle,
    Har bestilt ny eg og, men er lambdaen som går til hjerna plassert rett etter turboen? Min er ihvertfall det

    Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

  23. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du tar bort LMM og tetter slangen med en coil eller lignende. Løsne slangen til BTR på BTR og tilsett trykkluft til ladetrykksmåleren viser 1,0 BAR og spray Zalovann på mistenkelige steder. Når du stenger lufttilførselen skal ladetrykksmåleren sige nedover og bruke minst 30 sek. fra 1,0 BAR - 0.
    Hvorfor kommer det luft ut av gjennom peilerøret?
    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Vær forsiktig når du gjør det Batland foreslår her, ting kan komme flyvende hvis du har løse intercooler slanger osv.

  24. #93
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Fordi du har trykksatt bunndelen via veivhusventslangen som er tilkoblet like etter lutfmassemålern?

  25. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.329
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skrutrekkjar Vis post
    Hvorfor kommer det luft ut av gjennom peilerøret?
    Eller fordi at stempelfjærene ikke holder tett.

  26. Takk Skrutrekkjar takket for denne posten
  27. #95
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Eller fordi at stempelfjærene ikke holder tett.
    Alt var tett under trykktesting, berre nokken små lekasja som ej tetta det var pga veivhusventilasjon greia d kom luft ut peilerøret

  28. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Fordi du har trykksatt bunndelen via veivhusventslangen som er tilkoblet like etter lutfmassemålern?
    Kor på eksosen hadde du lambdaen som går til hjerna plassert? Min er rett etter eksoshuset, spela det nokon rolle?

  29. Takk Holck takket for denne posten
  30. #97

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    På 940'n sitter den rett etter turbo på undersiden, men spørs nok hvilken årsmodell osv .

  31. #98
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    På 940'n sitter den rett etter turbo på undersiden, men spørs nok hvilken årsmodell osv .
    I 240'n min står d en b230fk frå 940, 95mod

  32. #99

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Da tror jeg nok det er riktig plassering

  33. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2015
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Bytta lambda sonda som gjekk til hjerna, Verdien kom på ca 14 på tomgang med en gang Takk for alle svar, fiksa no

  34. Takk Holck, Batland takket for denne posten
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Optimal blanding på lh.2.4
    By Kalsn in forum Motor og gir
    Svar: 18
    Siste post: 04/01/11, 18:12
  2. For fet blanding på en V70
    By Nilsebu in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 29/09/10, 22:30
  3. Blanding av wax'er
    By Tonytic in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 3
    Siste post: 29/09/10, 20:39
  4. 97 V70 T5 2.0 For rik blanding?
    By V70T5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 16/06/10, 09:36

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •