Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 53

Tråd: Diffbrems 240

  1. #26
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    finnes 3 forskjellige speedo ringer, som jeg har fådd meg meg vertfall.

    denne typen som sitter på volvo sperrene, både slyngediff og LSD diff.

    så har du denne som sitter MK2 diffen min atm.
    kompis av meg hadde denne typen på sin 740 også.

    og denne typen som kom på eldre 240 og 740.

    til dere som vet mer mer en meg, ikke nøl med og rette på meg

  2. #27
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Det fins ganske mange, du har 12/48/96 tenner på dei, så har du hjul og ring. Og så har du litt forskjellige også, det er ikkje same ringen på lamellsperre og slyngdiff, f.eks.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Hordaland, Bømlo
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    hva gjør denne speedo ringen?

  4. #29
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smygen Vis post
    hva gjør denne speedo ringen?
    Det er en giver i difflokket som du skrur på over diffen, den teller på taggene på speedo ringen, slik at speedometere ditt får signal, slik at du vet hvor fort du kjører og bilen vet når du kjører og når du står i ro

    er vel samme prinsippet som på et sykkelspeedometer

  5. #30
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Eneste som må stemme overens er vel føleren og ringen?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  6. #31
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    den givern på klokka er vel akkurat det samme vil jeg tro, dens oppgave er jo bare og telle taggene og gi signal til speedometret.
    det som må stemme overens er vel selve speedometeret og ringen

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Legger inn ett spørsmål her siden tråden handler om diff.

    Har en sperreaksling liggende som jeg ønsker å flytte over diffen til akslingen som står i min bil. Om jeg flytter over den utvekslingen som står i akslingen orginalt så trenger jeg vel strengt tatt ikke shimse? eller? Er det mye stress å bytte lagerne på diffklumpen, og hvilket moment skal lagerbukkene trekkes med?

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Hordaland, Bømlo
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Spørs litt hvor stramt eller slakt det kjennest ut da, kronhjulet er vel slitt til pinjongen og slikt.. Jeg måtte ikke shimse, men det var bare på håret, det var egentli litt for liten klaring.. men det gikk fint!

    Trodde speedometeret låg i girkassa jeg :P

  9. #34
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.559
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smygen Vis post
    Trodde speedometeret låg i girkassa jeg :P
    Du har delvis rett i det.
    Fram tilogmed 1985 var det på girkassa. Fra 1986 modell fikk 240 elektronisk speedometer med giver i bakakselen.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  10. #35
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke være uenig, men kommer ikke det ann på hvilken motorstyring bilen ble levert med også? LH2.2 må vel ha elektronisk hastighetssignal fra speedometeret, som LH2.4 må?

    Og LH2.2 har jeg sett på hvertfall 82 modell 242 fra USA, var vel kanskje ikke så utbredt her i Europa/Norden.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #36
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    regner med di bilene som ble LEVERT med insprøyting hadde elektrisk spedometer

  12. #37
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og LH2.2 har jeg sett på hvertfall 82 modell 242 fra USA, var vel kanskje ikke så utbredt her i Europa/Norden.
    Nei, det har du nok ikkje, meinar første år er 85. Men LH 1.0 dukka opp på California bilar i 82,

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jetronic
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #38
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det så hvertfall ut som LH2.2, iogmed hjernen på spylevæsketanken osv. Og hva jeg fikk ut av linken var LH2.2 og LH2.4, ikke LH1.0, mulig jeg så feil sted. Og det sto også fra 82.

    Men mulig det var LH1.0, om det finnes også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #39
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Men mulig det var LH1.0, om det finnes også.
    LH 1.0 og 2,0 finnest iallefall, sannsynlegvis andre på vegen også.

    Siste levert i 240, var LH3.2 på California-bilar i 92-93.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #40
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    trodde det fantes bare LH2.2 og LH2.4 jeg

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Hordaland, Bømlo
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. Plokka fra hverandre den gamle diffen min i dag, litt av ett syn









  17. #42
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    akkurat samme skadene som min LSD diff!

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Hordaland, Bømlo
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Ja som nevnt tidligere i tråden, så tror jeg det er ett vanligt problem med disse diffene.. Tåler ikke så mye har jeg fått inntrykk av :P
    Sist endret av smygen; 27/06/10 kl 00:21

  19. #44
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det som pleier å skje, er sprekkdannelser i de to "pinnene", som sprekker opp ved for mye nøkking i venstrefoten..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #45
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Denne blir dyr å overhale, så jeg tror du får gå for en truetrack eller noe sånt.. Hvis du skaffer deg lamelldiff, så bytter du kryssakslingene før du setter den inn. Da holder dem lengre
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  21. #46
    Registrerte brukere Sevrin sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    VCCN medlemsnummer
    700
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Akkurat sånn så min ut også. bortsett fra at drevene mine var hele. det er krysset som knekker ja og lager et helvete inni der.

    jeg og bruttern +en kamerat kjøpte powertraxx locker diff fra summit racing.
    vi har prøvd den ene og den virker godt. låser strax ved gasspådrag og da blir det sladding da

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Hordaland, Bømlo
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. Det som er morro Men skulle helst hatt litt motor til å dra hjula rundt og :P hehe

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Hordaland, Bømlo
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Det finst sikkert mange poster om dette, men hva er enkleste måte å finne ut om jeg har open diff eller ikkje? Stille meg på en bakke å spinne å se om begge hjula drar rundt?

  24. #49
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smygen Vis post
    Det finst sikkert mange poster om dette, men hva er enkleste måte å finne ut om jeg har open diff eller ikkje? Stille meg på en bakke å spinne å se om begge hjula drar rundt?
    Det aller beste er å skru av lokket og se. En sliten lamelldiff fungerer nærmest som en åpen diff, mens en sliten åpen diff kan virke som en lamelldiff.
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  25. #50
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smygen Vis post
    Det finst sikkert mange poster om dette, men hva er enkleste måte å finne ut om jeg har open diff eller ikkje? Stille meg på en bakke å spinne å se om begge hjula drar rundt?
    Lås fast eit hjul, set bilen i gir, og prøv å snurre rundt det andre. Snurrar det fritt og lett, har du open diff.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •