Kondolerer, du har all verdens grunn til å være skuffet.
Nå ser du hvorfor jeg alltid anbefaler at man dreier stemplene 76x4,5 mm og i tillegg minner jeg om innholdet i post #13 her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...=eksosventiler
250 hk og 340 Nm med 1,7 BAR ladetrykk betyr at selve motoren puster som en 92 hk 125 Nm motor så her er det helt klart noe som ikke stemmer. Nå har du også fått se hvorfor jeg alltid anbefaler Accel sin Ultra coil.
Delene jeg er mest skeptisk til er:
1. KL3 kammen. Resultatet ditt er betydelig dårligere enn det en Alfabet-kam klarer så hva er vitsen med steg 3 kam da?
2. Grenrøret. Som du ser har disse "Gromme" racingdelene vært totalt ute av stand til å tilføre noe positivt i praksis.
3. 95 oktan blyfri bensin.
4. Original termostat.
5. Noe annet enn BR7ES, BKR7ES, BCR8ES eller Champion QC59C.
Turtallet når maks effekt avgis er kun 5600 o/min og dette er Alfabet-kam og 940 eksosmanifold område. Trimkammer og grenrør skal øke dette turtallet og "vi" har selv løftet turtallet til 7000 o/min.
Hva sier han som mappet da? Målte dere trykket i eksosmanifolden? Trimkammer HATER baktrykk og stiller meget høye krav til at ALT fløder GODT. Disse kravene er vanligvis for høye til at de i praksis kan gjennomføres på gate.
Har du tilgang til tabellene som bremsepapirene baseres på? Tabeller fra 0,5 BAR, 1,0 BAR og 1,5 BAR pullene er av interesse. Hvordan ser tenningskartet ditt ut?