Turbomeck kunne ihvertfall gi tilbakemelding på at det var ihvertfall èn fornøyd kunde. Tror nok ikke dette er bestselgeren da prisen er ganske høy....
Turbomeck kunne ihvertfall gi tilbakemelding på at det var ihvertfall èn fornøyd kunde. Tror nok ikke dette er bestselgeren da prisen er ganske høy....
ok
ja blir spennende å høre. eksoshuset er vel det vanlige 7er huset med vinklet eksos?
min gamle 945 med 19t var ikke serlig effektiv over 1,4bar. men det var med det rette 7er huset. jeg kjørte på trackdays og lange ferieturer med full bil osv uten problemer. tror den bilen går oppe hos dere enda med samme turbo.
så har trua på den hybriden din på en snik bil
Men en std 19T har 12 blads turbinhjul som er mye trangere enn det 9 blads som hybriden leveres med. Samtidig så er huset maxportet. Ja det er vinklet eksos med 3" utblås på den.
Det er fordeler og ulemper med det meste. Ulempen med 9 blader vs 12 blader er at motoren må høyere opp på turtall for å oppnå ett gitt ladetrykk, men når trykket først kommer så kommer det hardere.
Jo større kompressorhjul man kombinerer med ett gitt turbinhjul jo senere og tregere spooler det. Du må derfor forberede deg på at denne turboen spooler både senere og tregere enn en vanlig 19T.
ok. da er det nok muligheter for mere ladetrykk ja....
vet du hvor han kjøper delene sine ifra? har prøvd å finne andre enn ARD som selger 11 og 9 bladers turbinhjul
Tidligere nevnt så har jeg inngått ett kompromiss her da jeg vil ha mest mulig ut av orginalt utseende.
Tror nok ikke denne blir tregere enn den Turbonetics T3/T04 E50 jeg tenkte å ha.
Men klart forholdet mellom kompressor og turbin spiller inn en stor rolle da ett større eksoshjul gir større moment til å dra igang kompressoren.
Denne har 50,5/68mm kompressorhjul som ikke er så vanvittig stort. Samtidig så bli karakteristikken ikke så ulikt de turboene som er beregnet for 300hk oppsettet til LH 2.4 som jeg skal kjøre med.
Er det ikke Kunigawa eller denslags som lager de? Finns iallefall å få kjøpt på ebay fra Japan.
Hvor er det du handler/evt har handlet chip til dette oppsette og hvilken lmm og dyser kommer til å bruke?
Er også veldig interessert i åssen det nye oppsettet kommer til å funke! Ser ihvertfall bra ut da
Har litt lyst til å kjøpe en emulator for å prøve å mappe LH2.4 litt selv. Ikke for at det er bra eller spesielt billig (Fremdeles billigere enn datasprut), men fordi alt forblir nettopp orginalt.
Kjøp emulator nå Geir magne..
Har selv bestilt emulator uten å helt vite hva jeg har begitt meg ut på.
Da var den EU godkjent så bare å vente til etter 1. juli.
Er den oppe og går nå eller?
Har du tenkt å gjøre et forsøk på å få coiloversene godkjent?
Ja den står med skilt på nå. Tenkte å sende inn en søknad iallefall da jeg fikk siste dokumentasjonen forrige uke.
Begynte så smått å montere coilovers i dag men støtte på noen mindre hindringer jeg må få ordnet før jeg kommer videre.
Legger ved ett par stemningsbilder.
Merk at den er max senket bak men har fremdeles 5cm å gå på forran, men da må det benyttes spacere.
Åssen virker demperne? Skal bli moro å høre åssen det er å kjøre med.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Ikke kjørt en meter med den enda. Køddet seg med hjulbolter og muttere.
Da har jeg fått montert og testkjørt både coilover og turbo. Ble bra stivt med disse, gokart følelsen ble svært fremtredende. Bra sving ble det også, men denne må begrenses noe da ytterhjulet tar i hjulhuset.
Har kjørt bilen litt nå og justert litt ladetrykk og dempere.
Demperne ble satt på 8 klikk bak og 10 forran. Ble ganske fort justert opp til 25 klikk forran da den kjentes spretten ut med kun 10. Bak må jeg justere på litt mer da den spretter endel synes jeg. Skal ta det når diffbremsen skal inn. Ladet rundt 1bar i grunntrykk men den fikk for mye bensin og AFR var helt nede i 9,5 ved pådrag hehe. Har justert trykket litt og nå ligger det på rundt 1,4-1,6bar, det forbedret AFR til 10,5. Sliter med at den antageligvis slukker gnisten under pådrag i høye gir. Skal skifte diverse tenningsdeler etterhvert nå og justere elektrodegap, men jeg er ganske sikker på at den hadde fungert bedre med en skvett E85 på tanken.
Da var nye chipper bestilt og diverse annet småtteri venter på meg når jeg kommer hjem.
Snakker vi chipper med eller uten innhold nå?
Uten ja Vil ikke slette programmet på de jeg har i tilfelle egen mapping skulle gå åt skogen.
Sist endret av GMV; 10/08/15 kl 00:12
Sitter fjerene bak bra? Med tanke på lengde og sånn?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sist endret av aoo97; 13/08/15 kl 22:39
Jepp fjærene sitter bra fast. Lengden på demper justeres etter høyde på bil. Meget fornøyd.