Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 47 av 92 FørstFørst ... 37 45 46 47 48 49 57 ... SisteSiste
Viser resultater 1.151 til 1.175 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1151
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Er veldig kurrant pris på dem der, ja.
    Burde vel gå ann å kjøpe ferdige fjørbein, men uten demper? For oss som har dempere fra før..
    Ja, det går foran. Men ikke bak.

  2. #1152
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det er jo fordi det er justering på selve dempern bak..


    Så pedersens hadde senkesett til multilink? og bilstein-dempere?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #1153
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Det er jo fordi det er justering på selve dempern bak..


    Så pedersens hadde senkesett til multilink? og bilstein-dempere?
    Kun til MK1 hvis de ikke har fått inn til MK2 nå nylig.

  4. #1154
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Fikk du fikset varmebeskyttelse å slikt i dag?

  5. #1155
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 25.06.2010 - Downpipe montert + wastegate fikset opp litt og panser isolert




    Da fikk jeg kjøpt noen varmereflekterende matter hos Turbopower i Kongsberg som jeg har klistret oppunder panseret. Også fjernet isolasjonsmatten inntil videre.

    Ser ut til at platene hjelper godt! Etter en liten kjøretur sånn at turboen ble veldig god og varm så kjentes det nesten kaldt ut på platene såpass nærme!







    Downpipe ferdig montert! Ser ut som jeg fikk den til å stemme ganske bra. Passe klaring unna det meste.







    Nedre del av downpipe. Der jeg måtte rive av isolasjonen igjen for hadde glemt bort at wastegate retureksosen skal sveises inn i bunn der så fort som mulig.







    Så kom denne gaven i posten i dag! 50mm dumpen. Prøve å få montert den innen Onsdag en gang.



    Har også måtte ha av wastegaten i dag. Var mildt sagt et helvete å ligge under å få av og på når det er så trangt! Ingen av skruene er strammet på HKS kopi wastegaten originalt virka det som, for alt inni der var løst. Membranen var helt løs og hele membranhuset hadde løsnet .

    Satt det sammen igjen og nå er faktisk både kammeret over og under membran 100% tett og montert med 0.4 bar fjør så da er wastegaten helt klar for å slenge på reduksjonsventil til å styre trykket med! Får nok ventilen på Mandag. Skal kjøpe noen fittings da så blir det nok montert på Mandag eller Tirsdag.

    Også hentet en del deler på Volvo i dag. Fordelerlokk, rotor, to horn fra V70, noen fester som hadde blitt rotet bort og lignende.
    Sist endret av ChrML; 25/06/10 kl 18:53

  6. #1156
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Fikk du fikset varmebeskyttelse å slikt i dag?
    Da tror jeg oppdateringen svarer for det .

  7. #1157
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Nice Har du slutta å svare på meldinger?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  8. #1158
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Nice Har du slutta å svare på meldinger?
    Sek . Tlf har gått tom for strøm!

  9. #1159
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Den dumpen såg jo bare smuuuuud ut Hvor har du tenkt å montere den?

  10. #1160
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Den dumpen såg jo bare smuuuuud ut Hvor har du tenkt å montere den?
    Tenkte å sveise flensen på trykkrøret like etter intercooleren. Satse på at et hull i sideveggen ikke lager altfor mye turbulens for LMM der.

  11. #1161
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Hvor langt blir det ifra LMM'en da? Har du LMM'en rett før innsuget?

  12. #1162
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tenkte å sveise flensen på trykkrøret like etter intercooleren. Satse på at et hull i sideveggen ikke lager altfor mye turbulens for LMM der.
    sveis den i coolern da?
    eller, har du orginal cooler kanskje?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  13. #1163
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tenkte å sveise flensen på trykkrøret like etter intercooleren. Satse på at et hull i sideveggen ikke lager altfor mye turbulens for LMM der.
    Ha den før Ic! ellers blir det problemer som F!
    One Ring to rule them all

  14. #1164
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Ha den før Ic! ellers blir det problemer som F!
    Og hvorfor det? Har hørt mye rare teorier både for og mot det.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #1165
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og hvorfor det? Har hørt mye rare teorier både for og mot det.
    dette kommer til å bli ein evig diskusjon har jo altid blitt diskutert :P
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  16. #1166
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    dette kommer til å bli ein evig diskusjon har jo altid blitt diskutert :P
    Samme som multilink og stiv bakaksel
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  17. #1167
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Ser skikkelig bra ut Liten film må til snart, når alt er ferdig speedometer film

  18. #1168
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og hvorfor det? Har hørt mye rare teorier både for og mot det.
    Jeg sikter til LMM problemet
    At man "tømmer ICn" for luft eller hva folk maser om driter jeg i. merker ikke forskjell hvor jeg setter den hen. Men jeg ser heller ingen grunn til å skyte vekk "kald" luft / varme opp icn med luft som ikke skal inn i motoren heller

    Samme som multilink og stiv bakaksel
    Det er jo bare fordi noen her inne tror stive aksler er bra på andre ting en dragrace biler og lastebiler. Er jo jævlig underholdning å lese egentlig
    One Ring to rule them all

  19. #1169
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Jeg sikter til LMM problemet
    At man "tømmer ICn" for luft eller hva folk maser om driter jeg i. merker ikke forskjell hvor jeg setter den hen. Men jeg ser heller ingen grunn til å skyte vekk "kald" luft / varme opp icn med luft som ikke skal inn i motoren heller
    støtter deg der du! har montert 3"lmm rett etter t-stykket til dumpen, har en god anelse på at den skaper for mye turbulens der, da den jager opp å ned på tomgang. Skal prøve å fjerne hele t-stykket i morgen å se hva som skjer da
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  20. #1170
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er på hytta for øyeblikket så blir ikke gjordt noe mer på bilen før mandag. Bilen fungerte hvertfall strøkent de 10 mila frem hit så tror ikke det er stort mer barnesykdommer nå lenger bortsett fra at trykkrøra trenger mothaker for å ikke risikere å hoppe av.

    Kan legge til at de tynne varmemattene under panseret fortsatt funker strøkent , bare lunket etter 1.5 time kjøring! Har fyllt full tank og resatt tripteller så skal regne ut forbruk når jeg er hjemme igjen på Søndag.

  21. #1171
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Tar tilbake det jeg sa med ingen barnesykdommer . Merket et problem på vei hjem som jeg ikke skjønner noenting av.

    Akkurat på omtrent 3000 rpm så er det en sinnsyk resonansvibrasjon som høres på akkurat det turtallet uansett om man gir gass, bremser på giret eller bare ruser den dit i fri. Når man står i motorrommet å ser så står turboen og grenrøret å rister noe sykt på det turtallet opp til hvertfall en halv cm kan det se ut som. Kjenner man på resten av motoren så merker man ikke vibrasjonen i heletatt nesten, men holder man på turboen så kjennes det sinnsykt godt.

    Det har ingenting å si hvor heftig spool man har på turboen og det er fortsatt minimalt med slakk i kompressoren. Noen som har vært borti lignende? Ruser jeg over det spesifikke turtallet så er det absolutt ingen vibrasjoner lenger.

    Sto å kikket litt i sta for var litt bekymret for at det var rådebank eller noe, men tviler igrunn på det. Kan være wastegateventilen som får noen "pulser" fra spjeldet akkurat på det turtallet sånn at den står å klaprer kanskje, men synes det er rart hvis det skulle forårsake så ekstrem vibrasjon.

    Laget en egen tråd for diskusjon av problemet her!
    Sist endret av ChrML; 27/06/10 kl 20:49

  22. #1172
    Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Hørtes litt rart ut det der..
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

  23. #1173
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Så igjennom worklogen din for multilink-konvertering nå, og når du sier sveiset inn mutter til bakre feste, hvilket feste snakker du om da? Det som hovedramma er festa i helt bakerst på hjulbua?

    På min MK1 er det en brakett som sitter imellom skruen og festeramma, og denne braketten er igjen skrudd i to skruer. Er det sånn på Mk2 og? Evnt festet til fjøra på stiv aksel, blir det benytta på multilink?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  24. #1174
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Har du gjort noko med bunndel? Ca effekt du regner med å havne på?

  25. #1175
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Så igjennom worklogen din for multilink-konvertering nå, og når du sier sveiset inn mutter til bakre feste, hvilket feste snakker du om da? Det som hovedramma er festa i helt bakerst på hjulbua?

    På min MK1 er det en brakett som sitter imellom skruen og festeramma, og denne braketten er igjen skrudd i to skruer. Er det sånn på Mk2 og? Evnt festet til fjøra på stiv aksel, blir det benytta på multilink?
    Ja, det er brakett bakerst på MK2 og. Det er et stort skruehull til selve ramma. Der er det en stor gjennomgående skrue som egentlig skal igjennom braketten, igjennom ramma og skrus i rammevangen. Den må sveises inn.

    Litt forover er det et skruehull (festet til fjøra). Det passer i fremste hullet på braketten. De to bakerste skruehulla til braketten må du eventuellt sveise inn hvis du skal ha de. Jeg dreit i de, mange som kjører uten braketten og med kun en stor skive istedet på den gjennomgående, i mitt tilfelle fungerer braketten som en stor skive.

Side 47 av 92 FørstFørst ... 37 45 46 47 48 49 57 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •