Ikke skjedd så mye her. Annet enn at jeg har skiftet til V70 2.0T dyser. Dette for å slippe å lodde inn formotstander. Må få fingeren ut av ræva å skiftet eksos sånn at det er bare å vise den på BT.
Ikke skjedd så mye her. Annet enn at jeg har skiftet til V70 2.0T dyser. Dette for å slippe å lodde inn formotstander. Må få fingeren ut av ræva å skiftet eksos sånn at det er bare å vise den på BT.
Rengjort/overhalt nye turboen som skal på etterhvert. Byttet også aksial "bearing retainer" (mangler ett godt norsk ord her) til en forbedret utgaven med bedre smøreegenskaper. Var mye koks rundt eksoshjulet og varmeskjoldet. Tyder litt på at bilen den har vært montert i har hatt for trang oljeretur eller for dårlig veivhusventilasjon. Oppdaget at det ikke er en E60 steg5 turbo men en E50 steg3 noe som jeg tror fungerer bedre enn E60 på LH2.4.
Har du fått godkjent bilen med motor nå?
Nei må bytte eksos og montere orginal filterboks først. Ikke brydd meg så mye om det før nyttår pga ikke vært aktuelt å få skilter på den uansett før til våren.
Nye pinnebolter og låsemuttere til grenrøret. Må borres opp til M10 for å passe Turbonetics turboen. Må også plane vekk labyrinttetningen og porte opp hullet.
Den har fått seg en add-on leppe iABSog montert og vasket inni.
Ser bra utKordan går det med godkjenning av bilen?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Må bare få fingern ut av ræva å byttet eksos og filter så skal det i prinsipp være tut og kjør.
Har fått time hos biltilsynet til visning 8 juni så må få hivd meg rundt å byttet eksosen og montert luftfilterboks.
Fikk du luftfilterboksen til å passe?
Åssen filterboks bruker du? Bilde?
Orginal. Kappet på undersiden for klaring til batteri. Ikke mye å se.
Åja, husket feil jeg da. Mente du hadde abs sentral på luftfiltersiden, å at du hadde funnet en filterboks som passet. Men da husker jeg feil er bare at jeg har en 960 jeg har satt inn turbomotor i, å sku hatt en lurtfilterboks. Men den orginale blir for stor da abs sentralen er i veien
Godkjent men motor og gir i vognkort. Mangler EU for å få ut skilt
Grattis med godkjenning
Gratulerer
Krever de luftfilterboks, eller er de generelt ikke glad i åpent filter ? Med tanke på godkjenningen
Takker. De krevde det. Stod i svaret på søknad om motorbytte at orginal luftfilter og eksosanlegg måtte benyttes.
Ok. Da får man kanskje skaffe seg en sånn i tilfelle!
Usikker på om hørte rett av Trond men kjøpte du nye bærearmer og evt coilovers som var beregnet for drifting eller lignende?
Kun coilovers og styrearmer. Kommer kanskje i morgen.