Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
Personlig foretrekker jeg å endre på eksos om man vil ha mer lyd, fordelen med den originale boksen er jo at det originale innsuget trykksetter boksen til en viss grad, siden den er tett, og således gjør hjelper vakuumet med å dra luft inn gjennom filter og inn i motor... eller i det minste spekuleres det i det. Tror ikke man merker forskjell akkurat der, hovedårsaken til at jeg ikke vil ha noe annet enn originalfilter er fordi et highflow-filter, uansett om det er åpent eller innsatsfilter, i mine øyne har dårligere filtrering. Det blir et foretrekkende, absolutt, men i mitt hode vil mindre motstand og mer fløde tilsvare dårligere filtrering, eventuelt filtere som må oljes og som ødelegger LMM - og jeg har ikke blitt presentert for ugjendrivelige bevis for noe annet ennå.
Jeg tenkte ikke på motorlyd, men "dumplyd" Helt enig i at eksos er å foretrekke fremfor åpent filter hvis man vil ha motorlyden frem Men det blir ikke mye "åpen dump" lyd med eksos

Regner meg at det er derfor du har åpen dump, Luddis? Fordi du liker lyden når du går av gassen.