Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 46 av 77 FørstFørst ... 36 44 45 46 47 48 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1.126 til 1.150 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #1126
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke om du har misforstått "deadtime by eye" begrepet? Det jeg mener du skal bruke er tallet som leses av der enden av den ekstrapolerte linja møter aksen. I grafen din er det en plass bra under 1ms. I grafen jeg bruker ser man tydelig av ekstrapoleringen slutter ved 0.7ms.
    Har du kjørt med dødtid på 0.985 hittil? Om det er tilfellet så tipper jeg du nå vil få mye mindre variasjon i AFR når MAT forandres.

    Kan godt ta en titt ja. Har du mailadressen min? Men maf sammen med MS3 er foreløpig utestet i praksis for meg.
    Om du setter mat correction til on på maf menyen, så skal kurven bli tilgjengelig igjen.

    Er det bare AFR mot dødtid du har sett på i skjermdumpene fra mlv her?

    Edit: Kom på noe jeg har lest på msextra forumet. Kan vel kalles ett lite tjuvtriks, ikke helt etter boka, men som har fungert fint i praksis.
    Ettersom du nå har en måling som utgangspungt på 12.3v og ikke 13.2, så går trikset ut på å sette spenningskompanseringskurven til 100% på nettop spenningen du har målt.
    Ett annet triks for å sjekke om dødtid er nær rett med motor i gang er å bytte nemllom sekvensiell og semisekvensiell i innsprøytning. Om dødtid er rett skal AFR i teorien ikke forandre seg. Men en rekke ting gjør metoden mer unøyaktig enn den du har målt med nå. F.eks timing av innsprøytningene.
    Sist endret av Truckdriver; 16/02/15 kl 02:38
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  2. #1127
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sløyfer maf oplegget så lenge. Enabler jeg mat correksjon begynner vell det å rote med maf signalet au? Og det er jo lite ønskelig. Har deaktiver maf som fuelload intill vidre så det ikke blir no kluss.

    Deatime by eye ja... skjønt det sånn cirka nå. Men kan mildt sagt si jeg har misforstått opplegget ja...

    Har ikke epostadressa di nei

    Fant data på dysa, den ska egentlig ha deadtime på 0,67. Men prøva jo 65, og det blei spinnvilt. så prøver litt 0.7 muligens flater kruva litt og legger 100% på 12.3 som du sier
    Sist endret av TomX95; 16/02/15 kl 07:50

  3. #1128
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Vil tro det har innvirkning på
    MAF
    også ja.
    MS3X driverne gir gjerne litt høyere dødtid enn de på hovedkortet, så 0.67 blir nok for lavt ja.
    Jeg lurer fortsatt på hva slags info du brukte for å bedømme dødtid i loggen?
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #1129
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Vil tro det har innvirkning på
    MAF
    også ja.
    MS3X driverne gir gjerne litt høyere dødtid enn de på hovedkortet, så 0.67 blir nok for lavt ja.
    Jeg lurer fortsatt på hva slags info du brukte for å bedømme dødtid i loggen?
    Hadde en gitt ve som var ganske "lik" på lavt turtall. Satte jeg 0.650 var det ikke mulig å justere den stabil i det hele tatt. Kjørte en tur med det au, med eutotune på easy. Men den klarte ikke å få en dritt stabilt. 0.7500 mye bedre, 700 ble dønn stabil på den turen i alle fall. autotune laga veldig "bra" map til å være så kort tur. la seg ned på stødig afr. Men har ikkeno håndfast og vise til, tatt helt ut av lufta

    Må bare få ett map som er bra så å si hele spekteret og prøve på forskjellige forhold

  5. #1130
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fikk endelig fanga afr problemet med skikkelig fin logg:


    Hvordan ville "dere" gått til angrep på dette problemet? Legge til store mengder "CLT vs iat" Korreksjon?

  6. #1131
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Hvor kjøper dere kontaktstykker og kabelsko?Til Dyser,sensorer,etc.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  7. #1132
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøper mine på http://www.vems.hu
    Finnes jo andre plasser og

    Leter etter skikkelig kabelmerkingsutstyr og skikkelig fletta strømpe selv.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  8. Takk Team Tynner takket for denne posten
  9. #1133

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    har kjøpt frå simtek i england.
    http://www.simtekuk.co.uk/index.php/...630::17:130544

  10. #1134
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Supert Den sida har jeg lett etter lenge. Var innom den en gang før, men huska ikke hva navnet.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #1135
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Jeg har brukt å kjøpt fra DIYautotune samtidig som jeg har kjøpt noe der. Sist jeg bestilte kjøpte jeg med en av eskene de selger med Delphi kontakter.
    Men jeg må si at den simteksiden så kjekk ut Kabelsko prøver jeg å unngå om mulig, der det er mulig.
    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Fikk endelig fanga afr problemet med skikkelig fin logg:


    Hvordan ville "dere" gått til angrep på dette problemet? Legge til store mengder "CLT vs iat" Korreksjon?
    Vanskelig å bedømme noe av bildet der, med unntak av man kan antyde noe i siste halvdelen.
    Om jeg leser og forstår det rett så blir AFR mot slutten høyere enn target.
    Samtidig ser det ut som det trekkes av bensin pga. lavere densitet pga. høyere lufttemperatur, i en kurve som tilsvarer feilen i AFR.
    Om jeg tenker rett så ser det for meg ut som at du bare trenger en liten korreksjon i IAT kurven. CLT har du ikke med der, så det kan jeg ikke uttale meg om .
    Synest jeg så du skrev en tråd på msextra tidligere i uken. Har du prøvd å laste opp denne loggen og mappen der? Der finner du folk som lettere ser sammenhengen.
    Jeg har ikke holdt mye på med IAT korreksjon før, så for meg er det litt vanskelig å konkludere.
    Har forresten ikke vært på datamaskin etter du sendte meg den zipfilen før nå. Jeg har prøvd å laste ned flere ganger, men noe går galt slik at jeg ikke får lastet ned.
    Edit: Nå gikk det vist
    Sist endret av Truckdriver; 22/02/15 kl 21:30
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  12. #1136
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juli 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Hei. Driver å koble sprut b6304f. Så vil sprute gjerne ha høy ohm dyser. Er de noen såm vet hva slags dyser såm står orginalt på motoren?

  13. #1137
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Om du har motoren der, så er det jo bare å måle ohm på de.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  14. #1138
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kåsen Vis post
    Hei. Driver å koble sprut b6304f. Så vil sprute gjerne ha høy ohm dyser. Er de noen såm vet hva slags dyser såm står orginalt på motoren?
    hvis de er gule og smale (EV6 design) er de garrantert høyohm (12 ohm ca)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #1139
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Noen som har hvert borti etanol sensor på Vi-pec v44?
    Skal vel være ett kurant sprut det?

  16. #1140
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvordan funker dette med tenning på datasprut, helst ms da det er det jeg kommer til å kjøpe. Hvordan styres det, og hvordan skal det kobles opp?

  17. #1141
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.473
    Antall takk

    Standard

    Det kommer helt an på hvordan tenningssystem du ønsker å bruke. Det aller enkleste er å beholde en vanlig fordeler og så la megasquirt styre - til coilen direkte.

  18. #1142
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Okei. Så da styrer du tenningstidspunkt/ grader fortenning med sprutet gjennom en ordinær coil? For er jo noen fordelere du kan stille tenning med?

  19. #1143
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Okei. Så da styrer du tenningstidspunkt/ grader fortenning med sprutet gjennom en ordinær coil? For er jo noen fordelere du kan stille tenning med?
    Trenger ikke røre fordeleren, bare den er stilt inn så kontaktpunktene har mulighet til å dekke alt fra 10 til 60 grader forskudd. Du må seff ha en rotor som er ment for innsprøyting, som har veldig bred kontakt. Ellers styrer du forskudd og dwell som på hvilken helst annen måte... vær obs på at det dobble gapet linja får fra coil til jord gjør at det gjerne er litt forsinkelse ift gradeantallet du stiller inn i sprutet til når pluggen faktisk slår lysbue, når du har fordeler. Ser det helst på høyere turtall og sylindertrykk vel å merke, vil også variere litt med hvor mye Ozon det har dannet seg i fordeleren, noe som gjør at forsinkelsen er større ved nystartet motor når det er mindre ozon under fordelerlokket...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #1144
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvordan gjør man det lettest med coiler til wastespark da?

  21. #1145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Da må du enten ha f.eks. en bosch tårncoil, som har 4 uttak men to tenningsinnganger, eller eventuellt 4 separate coiler.
    Da må du jo såklart ha to utganger til tenning og.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  22. #1146
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Er det mye jobb for å få to utganger på f.eks ms3x?

  23. #1147
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Er det mye jobb for å få to utganger på f.eks ms3x?
    Megamanual.com
    Msekstra.com
    Megasquirt.se

    Begynn der
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  24. #1148
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    vær obs på at det dobble gapet linja får fra coil til jord gjør at det gjerne er litt forsinkelse ift gradeantallet du stiller inn i sprutet til når pluggen faktisk slår lysbue, når du har fordeler. Ser det helst på høyere turtall og sylindertrykk vel å merke, vil også variere litt med hvor mye Ozon det har dannet seg i fordeleren, noe som gjør at forsinkelsen er større ved nystartet motor når det er mindre ozon under fordelerlokket...
    Og derfor bør man ikke sjekke tenningen med lampe bare på tomgang men helst over hele turtallsregistret i flere intervaller.
    Om man bruker 60-2 triggersignal med Bosch VR trigger så kan det faktisk være mulig å lese av signalet fra begge kanter, der feil kan vil gi tenningspungt som forandrer seg med turtall. Nok en grunn til å sjekke tenning med låst tenningspungt over hele turtallsregistret.

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Er det mye jobb for å få to utganger på f.eks ms3x?
    Nei. Du har allerede 8 dedikerte tenningsutganger fra X kortet, og en fra hovedkortet. Men vær obs på at utgangene fra X kortet må ha eksternt sluttrinn enten i løs form eller innebygd i smartcoil, mens den på hovedkortet kan settet opp for å drive en coil direkte.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  25. #1149
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Og derfor bør man ikke sjekke tenningen med lampe bare på tomgang men helst over hele turtallsregistret i flere intervaller.
    Om man bruker 60-2 triggersignal med Bosch VR trigger så kan det faktisk være mulig å lese av signalet fra begge kanter, der feil kan vil gi tenningspungt som forandrer seg med turtall. Nok en grunn til å sjekke tenning med låst tenningspungt over hele turtallsregistret.


    Nei. Du har allerede 8 dedikerte tenningsutganger fra X kortet, og en fra hovedkortet. Men vær obs på at utgangene fra X kortet må ha eksternt sluttrinn enten i løs form eller innebygd i smartcoil, mens den på hovedkortet kan settet opp for å drive en coil direkte.
    Må huske å kompansere for forsinkelsen i tenningslampa også. Skop er nok tingen om det skal være nøyaktig... kobble ene kanalen inn på utgangen til sprutet, og andre kanalen inn på tanga til tenningslampa
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. #1150
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    årnes/akershus
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Hei. Er det noen som er villig til og se på msq'n min? Bilen bruker ca 5 liter bensin på 15 tomgang. Når jeg rører gasspedalen, så dør den og accel enrichtment står og hopper av og på.

Side 46 av 77 FørstFørst ... 36 44 45 46 47 48 56 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •