Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 108

Tråd: Turbo-Am: '95 940 DieselPurke (R.I.P) og '89 740

  1. #76
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo-Am Vis post
    Høh, v50'n din orginal, etter å eg har lest tidligere, så e den shippa..
    Og 0-120 på 10 sek e sånn den e nå, har ennå nokke å justere opp på..
    Og som du sikkert veit like godt som meg, så går nye dieseler bedre enn gamle
    E tross alt 27år forskjell på v50'n din og 940'n(motoren i allefall) vår..
    da lurer jeg på hvor du har sett at den er chippet... det er en orginal 136/140hk med 340-350nm....
    joda vet at det er noen års forskjell men du får det til å høres ut som noe det ikke er...
    Sist endret av gull pilen; 23/08/11 kl 13:20
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  2. #77
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Syns nå eg har lest det før..
    La vær me å kritiser nokke du aldri har prøva eller sett i virkeligheten.. Og ja, eg veit å det vi sei at nokke går godt!
    Lag tråd om din egen bil!!
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  3. #78
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo-Am Vis post
    Syns nå eg har lest det før..
    La vær me å kritiser nokke du aldri har prøva eller sett i virkeligheten.. Og ja, eg veit å det vi sei at nokke går godt!
    Lag tråd om din egen bil!!
    kjekt for deg det... viser bare til mine egne erfaringer å gjør bare småting med min egen bil så ser ikke vitsen med å lage prosjekt tråd om lyspære og olje skift...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  4. #79
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    E ikkje nokken som har løst på 940 stv rundt nyttår da?
    Selges for rundt 5000 rundt nyttår.. Uten Motor og girkasse..
    - Nye bremseskiver og klosser framme
    - Nye dempere framme
    - Nye fjærer bak
    - Ny håndbrekkwire
    - Håndbrekk sko og det e nytt
    - Har nye dempere bak liggans, følger med
    - Nye foringer i skråstaga i forstillinga
    - Nye opphengskuler og styrekuler begge sider
    Er også bakaksel uten ulyder, og fin utveksling, 3;53 utveksling..

    Blir den ikkje solgt heil, blir den solgt i deler..
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  5. #80
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Er det en delebil eller er det Dieselpurka som skal selges i deler?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  6. #81
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Er nok desverre gamle dieselpurka som går
    Er bare å stable oppi motor og girkasse, så er det tut og kjør
    Men som sagt, så blir den ikkje solgt før nyttår, kjøpe??
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Solgt til meg i løpet av november..hehe

  8. #83
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Da er gamle sletne drosja ribba og levert til hugging..
    Motor, gir, fjørbein framme og bakaksel pella me ut.. Motor og gir havner i nytt prosjekt, så følg med
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  9. #84
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Hvem hogger? Har du listene under lampene?

  10. #85
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Den blei levert på Sjærkøya, listene forsvant med han som handla fronten og det
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  11. #86
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Lenge sia e har vært innpå VCCN her å kikka nå, av den grunn av at eg bare har hatt Nissan Laurel og VW Vento etter at pappa hogde volvon..

    Men nå som Laurelen er under rustsveising, og venton nylig blei vrak, blei det volvo på meg au

    Har ikkje nokken skikkelige bilder av balja akkurat nå, men har et par av "så som så" kvalitet. Skikkelige bilder kommer når fondmetal hjula kommer på



    Når e handla den satt de stygge fæle chroma hjulbue listene på den. De har nå forsvinne av, pussa ned det lille som var av overflaterust i hjulbuen og flekka midlertidig med lakk frå biltema (som eg traff tårlig bra med). Bøtteløktene var det eg sjøl som satte på, men nå har to av de komme bak grillen, sammen med sølvfarga leppe fårran og litt andre detaljer





    Er ein bensintørst jævel av ein '89 740 sedan med B230F og M47 regga i januar '90 Motorplanene er meir eller mindre klare


    Legger ved før og etter bilde av Venton au eg



    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  12. #87
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    For vel oppdatere litt her igjen da

    Motor bytte er meir eller mindre ferdig. De aller fleste klarer vel å gjette sel til hva som havner under panseret?
    Akkurat, 740 arva motor og gir etter 940n te pappa som tåden handla om tidligere, men i mellomtida har motoren vært innom LAurelen min og tatt liv av to turboer, og begynt og spise opp clutshen.

    Men å bygge om til nissan dieselen var jo gjort på ei god helg, trodde eg.
    Neida, 940n hadde rettstilte motorfester, m90 girkassetravers som er rett feste på og hydraulisk clutsh.
    740n hadde skråstilte motorfester, m47 girkasse travers som er skråstilt feste på og wire clutsh for å te det i grove trekk.
    Så det som lissom skulle ta ei helg tok halvannen-to uker.. B230F med gåen toppakning og m47 kasse blei pella ut.
    Og etter frem og tilbake for å finne ut hvordan en skulle gjøre det med motor og girkassefester, skulle e lissom borre opp mellom oljekanalen og festet til sila, da eg egentlig ville bruke orginale laurelmotoren, og ikkje 280C motoren som det til slutt blei. Hvorfor tenker dere, men Laurel har sompen og olje pick-up forran, mens 280C har på midten og var slik sila og bunnpanna var bygd til volvon. Etter å ha finni ut at oljekanalen ikke gikk så langt bak på laurelmotoren blei den andre henta fram og flytta over turbo og slit dilldall, men her måtte det byttes vannpumpe..
    Blææh! Trur du eg var lei bil eller?!
    Men ville også prøve bensinsvinghjul på dieselmotoren, da dieselsvinghjulet veier 15kg, mens bensinsvinghjulet veier 9kg, detta er noe eg angrer på, da den mista nesten alt dreiemoment og skjer nesten igjenting før turbotrykket kommer.
    Når alt detta var klart for å oppi bilen var det å finne ut åssen det skulle gå med motorfester. Brormin hadde ein 2,5 960 motor ståans, som e tok selve motorfestene som sitter på traversen og brukte gummifestene frå 740, da skulle det gå, men litt sjimsing av motorfester her og der samt nye hull i festene på motoren..
    Så var det pedalsett da.. Handla pedalsett av ein kolega, Andre P her inne, så blei pedalsett til hydraulisk clutsh og clutshpomper frå Laurel, både oppe og nede. OG bremseslange i ferdig lengde på biltema. Girkasse traversen kappa jeg av der den var skrå og sveisa inn ei plate istan, da passa det med girkassefestet jeg hadde frå 940n.
    Mellomaksel og girspak med M90 for orginalt utseene hadde eg liggans.
    Bruker nissan dynamo og sevopompa er volvo og er flytta frå passasjerside til fører side på eget laga feste.

    Alt i alt så funker bilen yppelig og blir bruka hver dag. Det som gjenstår er å bytte vannslangane til varmeapparatet til noen som ikkje er gjennomstiktige, bygge eksosen skikkelig, kjøpe ny clutsh når pengene tillater det og montere dieselsvinghjul igjen når clutshen skal ut.

    Var i sarpsborg for ca 2 uker sia og henta 940 frontfanger og panser hos Gleid, Skal sei eg fekk mange og lange blikk med både panseret og fangern på taket på vei heim Har 940 lykter for hånd så mangler egentlig bare venstre forskjærm i brukbar stand så blir det 940 front på traktorn

    Bilder kommer, har bare ikkje rekke å tatt noen etter motorbytte, jenta mi har bilder av den før motorbytte, men har ikkje de bildene på den pc'n her, så det for vente te helga

    Håper folk finner lyst til å følge med her selv om det er diesel i fronten på gamle volvon

    OG ikkje legg merke til alle skrivefeila mine
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  13. #88
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.741
    Antall takk

    Standard

    Bra du står på å deler vertfall står på bra

  14. #89
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Da kommer det noen bilder av vogna
    Disse er fra før motorbytte så nå har den mer normal høyde fårran, samt turbogrill





















    Håper det falt i smak
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  15. #90
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Uff, er treig på oppdateringer her ser e. Men skyldes at e dritt lei av åmåtte skru på brukebilen(volvon) i ny og ne og div personlige ting..

    Men har da komme både 940 front på bilen og grå delskinn stoler fårran

    Ellers har e finni ut at bilen spiser tre ting i tillegg til diesel.. Dynamoreimer, turboer OG girkasser.. Henta to 5 trinns girkasser igår, så forhåpentligvis får e inn ei av de i mårra, vist ikkje det kanskje blir første juledag? :P Håpe den holder litt lenger enn siste 4trinns kassa som holdt snaue måned halvannen

    Pluss at e klarte å satse såpass at det blei walltap ved første snøfall:P Satsa med breisia før inn på ei bro som det normalt går ein bil i lengda, tredje gangen hukka det. Men heldigvis bare fanger plasten som fekk juling pluss at e røska boltane ut av alu bjelka på innsia, så blir nok reparert nå i vinter og hive på 940 plasten til sommern
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  16. #91
    Registrerte brukere kvg4life sin avatar
    Medlem siden
    30. jan. 2012
    Sted
    Løten, Hedmark
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Må få ut bilder av bilen med nyfronten og ellers av oppdateringer
    Volvo 740 Turbo Worklog
    Volvo V70N Turbo Worklog
    96' Toyota Supra 2JZ-GTE helgebil/lekebil..

  17. #92
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard



    Slik ser den ut nå. Bare med vinterhjula på :P Foreløbbig med dieselmaskina oppi


    Men kan nå legge ved to førbilder av 940n brormin retter au mens eg er i farta




    Har ikkje heilhetsbilder a den men.. Bytter selve fronten fra rett forran dempertårna og frem.. Legg mærke til hvordan fangern står
    Sist endret av Turbo-Am; 04/01/15 kl 22:12
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  18. #93
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Jaja, bilder får e ikkje somla meg te å ta

    Men skal vel få tatt nokka så fort eg har fått bygd med ein lyftfilterboks Står nemlig bensinmotor nedi den igjen nå
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  19. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. jan. 2012
    Sted
    Herre, Telemark
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard

    Bilder ?:P

  20. #95
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Nå kommer bilder Andre

    Har sia sist, bytta motor, frå diesel te bensin igjen.. Går ennå i sekser, sjøl om Andre påstår at den ikkje heilt hører heime der..
    Har au vært på isbane å kjørt, gikk smertefritt, untagen veien opp til isen da eg møtte et fehue som ikkje viste hvor han hadde bilen sin å eg hukka i brøytekanten å va borti ein liten fjellnabbe med høgre bakdør og hjulbue bak og blei stans. Irriterans ja, men fekk mora meg på bane da
    Fangern bak henger au ennå i ei surrestropp etter første snøfall blanda med litt overkant grei satsing og for smal bru

    Så litt bilder av nyvaska dråget, bildene taler vel for seg








    Se bort fra kabelrotet, er rørlegger og ikkje elektrikker, og har ikkje gidda å hengt de opp ennå






    Hå trur folket?
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  21. #96
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    sett denne bilen mange ganger. skjelsvik, kragerø osv. Husker du sota ned hele statoilen på skjelsvik når du dro på en gang :P

    Morro å se at du får det til! Bytter jo motor ofte virker det som :P
    Skulle du ha behov for dører f.eks, så har jeg iallefall

  22. #97
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Ja, bilen har rulla litt over alt :P Har vel snart kjørt 40 000km sia juli'14 :P
    Njaa, rauk a litt :P Vaska vekk soten på søndag, ska sei den satt godt
    Har du høyre bakdør i sølv foresten? Husker ikkje fargekoden i farta..
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  23. #98
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Har høyre bakdør mene jeg ja, men ikke i sølv desverre..

  24. #99
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo-Am Vis post
    Nå kommer bilder Andre

    Har sia sist, bytta motor, frå diesel te bensin igjen.. Går ennå i sekser, sjøl om Andre påstår at den ikkje heilt hører heime der..
    Har au vært på isbane å kjørt, gikk smertefritt, untagen veien opp til isen da eg møtte et fehue som ikkje viste hvor han hadde bilen sin å eg hukka i brøytekanten å va borti ein liten fjellnabbe med høgre bakdør og hjulbue bak og blei stans. Irriterans ja, men fekk mora meg på bane da
    Fangern bak henger au ennå i ei surrestropp etter første snøfall blanda med litt overkant grei satsing og for smal bru

    Så litt bilder av nyvaska dråget, bildene taler vel for seg








    Se bort fra kabelrotet, er rørlegger og ikkje elektrikker, og har ikkje gidda å hengt de opp ennå






    Hå trur folket?
    Hva i satan? Å for slags motor er det dær?

  25. #100
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Har høyre bakdør mene jeg ja, men ikke i sølv desverre..
    Har bakdør ståans sjøl og, men den er desverre hvit

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Hva i satan? Å for slags motor er det dær?
    Er ein høvelbenk på 2,4l i frå Nissan Halvtørst sak som rusler å går på rakrør med unntak av japsepotta bakerst
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •