Thanks: 1
Sist endret av gull pilen; 23/08/11 kl 13:20
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Syns nå eg har lest det før..
La vær me å kritiser nokke du aldri har prøva eller sett i virkeligheten.. Og ja, eg veit å det vi sei at nokke går godt!
Lag tråd om din egen bil!!
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
E ikkje nokken som har løst på 940 stv rundt nyttår da?
Selges for rundt 5000 rundt nyttår.. Uten Motor og girkasse..
- Nye bremseskiver og klosser framme
- Nye dempere framme
- Nye fjærer bak
- Ny håndbrekkwire
- Håndbrekk sko og det e nytt
- Har nye dempere bak liggans, følger med
- Nye foringer i skråstaga i forstillinga
- Nye opphengskuler og styrekuler begge sider
Er også bakaksel uten ulyder, og fin utveksling, 3;53 utveksling..
Blir den ikkje solgt heil, blir den solgt i deler..
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Er det en delebil eller er det Dieselpurka som skal selges i deler?![]()
- 1990 Volvo 740 GL -- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -
Er nok desverre gamle dieselpurka som går
Er bare å stable oppi motor og girkasse, så er det tut og kjør
Men som sagt, så blir den ikkje solgt før nyttår, kjøpe??![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Solgt til meg i løpet av november..hehe![]()
Da er gamle sletne drosja ribba og levert til hugging..
Motor, gir, fjørbein framme og bakaksel pella me ut.. Motor og gir havner i nytt prosjekt, så følg med![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Den blei levert på Sjærkøya, listene forsvant med han som handla fronten og det![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Lenge sia e har vært innpå VCCN her å kikka nå, av den grunn av at eg bare har hatt Nissan Laurel og VW Vento etter at pappa hogde volvon..
Men nå som Laurelen er under rustsveising, og venton nylig blei vrak, blei det volvo på meg au
Har ikkje nokken skikkelige bilder av balja akkurat nå, men har et par av "så som så" kvalitet. Skikkelige bilder kommer når fondmetal hjula kommer på
Når e handla den satt de stygge fæle chroma hjulbue listene på den. De har nå forsvinne av, pussa ned det lille som var av overflaterust i hjulbuen og flekka midlertidig med lakk frå biltema (som eg traff tårlig bra med). Bøtteløktene var det eg sjøl som satte på, men nå har to av de komme bak grillen, sammen med sølvfarga leppe fårran og litt andre detaljer
Er ein bensintørst jævel av ein '89 740 sedan med B230F og M47 regga i januar '90Motorplanene er meir eller mindre klare
Legger ved før og etter bilde av Venton au eg
![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
For vel oppdatere litt her igjen da
Motor bytte er meir eller mindre ferdig. De aller fleste klarer vel å gjette sel til hva som havner under panseret?
Akkurat, 740 arva motor og gir etter 940n te pappa som tåden handla om tidligere, men i mellomtida har motoren vært innom LAurelen min og tatt liv av to turboer, og begynt og spise opp clutshen.
Men å bygge om til nissan dieselen var jo gjort på ei god helg, trodde eg.
Neida, 940n hadde rettstilte motorfester, m90 girkassetravers som er rett feste på og hydraulisk clutsh.
740n hadde skråstilte motorfester, m47 girkasse travers som er skråstilt feste på og wire clutsh for å te det i grove trekk.
Så det som lissom skulle ta ei helg tok halvannen-to uker.. B230F med gåen toppakning og m47 kasse blei pella ut.
Og etter frem og tilbake for å finne ut hvordan en skulle gjøre det med motor og girkassefester, skulle e lissom borre opp mellom oljekanalen og festet til sila, da eg egentlig ville bruke orginale laurelmotoren, og ikkje 280C motoren som det til slutt blei. Hvorfor tenker dere, men Laurel har sompen og olje pick-up forran, mens 280C har på midten og var slik sila og bunnpanna var bygd til volvon. Etter å ha finni ut at oljekanalen ikke gikk så langt bak på laurelmotoren blei den andre henta fram og flytta over turbo og slit dilldall, men her måtte det byttes vannpumpe..
Blææh! Trur du eg var lei bil eller?!
Men ville også prøve bensinsvinghjul på dieselmotoren, da dieselsvinghjulet veier 15kg, mens bensinsvinghjulet veier 9kg, detta er noe eg angrer på, da den mista nesten alt dreiemoment og skjer nesten igjenting før turbotrykket kommer.
Når alt detta var klart for å oppi bilen var det å finne ut åssen det skulle gå med motorfester. Brormin hadde ein 2,5 960 motor ståans, som e tok selve motorfestene som sitter på traversen og brukte gummifestene frå 740, da skulle det gå, men litt sjimsing av motorfester her og der samt nye hull i festene på motoren..
Så var det pedalsett da.. Handla pedalsett av ein kolega, Andre P her inne, så blei pedalsett til hydraulisk clutsh og clutshpomper frå Laurel, både oppe og nede. OG bremseslange i ferdig lengde på biltema. Girkasse traversen kappa jeg av der den var skrå og sveisa inn ei plate istan, da passa det med girkassefestet jeg hadde frå 940n.
Mellomaksel og girspak med M90 for orginalt utseene hadde eg liggans.
Bruker nissan dynamo og sevopompa er volvo og er flytta frå passasjerside til fører side på eget laga feste.
Alt i alt så funker bilen yppelig og blir bruka hver dag. Det som gjenstår er å bytte vannslangane til varmeapparatet til noen som ikkje er gjennomstiktige, bygge eksosen skikkelig, kjøpe ny clutsh når pengene tillater det og montere dieselsvinghjul igjen når clutshen skal ut.
Var i sarpsborg for ca 2 uker sia og henta 940 frontfanger og panser hos Gleid, Skal sei eg fekk mange og lange blikk med både panseret og fangern på taket på vei heimHar 940 lykter for hånd så mangler egentlig bare venstre forskjærm i brukbar stand så blir det 940 front på traktorn
Bilder kommer, har bare ikkje rekke å tatt noen etter motorbytte, jenta mi har bilder av den før motorbytte, men har ikkje de bildene på den pc'n her, så det for vente te helga
Håper folk finner lyst til å følge med her selv om det er diesel i fronten på gamle volvon
OG ikkje legg merke til alle skrivefeila mine![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Bra du står på å deler vertfallstår på bra
![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Uff, er treig på oppdateringer her ser e. Men skyldes at e dritt lei av åmåtte skru på brukebilen(volvon) i ny og ne og div personlige ting..
Men har da komme både 940 front på bilen og grå delskinn stoler fårran
Ellers har e finni ut at bilen spiser tre ting i tillegg til diesel.. Dynamoreimer, turboer OG girkasser.. Henta to 5 trinns girkasser igår, så forhåpentligvis får e inn ei av de i mårra, vist ikkje det kanskje blir første juledag? :P Håpe den holder litt lenger enn siste 4trinns kassa som holdt snaue måned halvannen
Pluss at e klarte å satse såpass at det blei walltap ved første snøfall:P Satsa med breisia før inn på ei bro som det normalt går ein bil i lengda, tredje gangen hukka det. Men heldigvis bare fanger plasten som fekk juling pluss at e røska boltane ut av alu bjelka på innsia, så blir nok reparert nå i vinter og hive på 940 plasten til sommern![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Må få ut bilder av bilen med nyfronten og ellers av oppdateringer![]()
Sist endret av Turbo-Am; 04/01/15 kl 22:12
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Jaja, bilder får e ikkje somla meg te å ta
Men skal vel få tatt nokka så fort eg har fått bygd med ein lyftfilterboksStår nemlig bensinmotor nedi den igjen nå
![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Bilder ?:P
Nå kommer bilder Andre
Har sia sist, bytta motor, frå diesel te bensin igjen.. Går ennå i sekser, sjøl om Andre påstår at den ikkje heilt hører heime der..
Har au vært på isbane å kjørt, gikk smertefritt, untagen veien opp til isen da eg møtte et fehue som ikkje viste hvor han hadde bilen sin å eg hukka i brøytekanten å va borti ein liten fjellnabbe med høgre bakdør og hjulbue bak og blei stans. Irriterans ja, men fekk mora meg på bane da![]()
Fangern bak henger au ennå i ei surrestropp etter første snøfall blanda med litt overkant grei satsing og for smal bru
Så litt bilder av nyvaska dråget, bildene taler vel for seg
Se bort fra kabelrotet, er rørlegger og ikkje elektrikker, og har ikkje gidda å hengt de opp ennå![]()
Hå trur folket?![]()
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
sett denne bilen mange ganger. skjelsvik, kragerø osv. Husker du sota ned hele statoilen på skjelsvik når du dro på en gang :P
Morro å se at du får det til! Bytter jo motor ofte virker det som :P
Skulle du ha behov for dører f.eks, så har jeg iallefall![]()
Ja, bilen har rulla litt over alt :P Har vel snart kjørt 40 000km sia juli'14 :P
Njaa, rauk a litt :P Vaska vekk soten på søndag, ska sei den satt godt
Har du høyre bakdør i sølv foresten? Husker ikkje fargekoden i farta..
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant
Har høyre bakdør mene jeg ja, men ikke i sølv desverre..
If it don't go fast, it most go sideways
- 1988 Volvo 745
- 1983 Nissan Laurel
- 1975 Datsun Laurel
- 1967 Plymmouth Valiant