Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1743

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Det kan da umulig være tvil om at vi alle til enhver tid bør og vil kjøre så høyt kompresjonsforhold som overhode mulig i forhold til den aktuelle motortypen og det aktuelle drivstoffet. Jeg støtter iallefall dette prinsippet. Problemet er at det ikke er en fast grense, den er flytende. Hvis man f.eks skal hardtrimme en Mitsubishi EVO som drikker E85 og hvor proffesjonelle og erfarne folk skal mappe Motec sprutet så reduserer man ikke kompresjonsforholdet.

Det samme gjelder forsåvidt også en 2,7L 16V E85 rødmotor under samme forutsetninger, men....disse tallene er veldig langt fra realitetene når man har en mild 8V rødmotor med tilfeldige deler både her og der og som drikker pumpebensin som er på vei mot 95 oktan.

Nå har vi dyno i nærheten og det kommer stadig innom biler med eiere som er optimistisk i forhold til hvilket ladetrykk motoren trives med på pumpebensin - og de fleste blir overrasket i realistisk, men for dem negativ retning.

Dette er grunnen til at jeg regnet frem og postet 76*4,5mm for B23(0) stempler som ett trygt og godt og lett reverserbart alternativ til det orginale 8,7:1 kompresjonsforholdet som vi VET gir problemer for de fleste som trimmer 8V rødmotor på pumpebensin i praksis.

Jeg synes at dere har fremstått som utydelige rundt akkurat dette temaet.
    Sist endret av Batland; 31/01/15 kl 01:07

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •