Presis og derfor står bedre og mer passende turbo på 1. plass.
Når det gjelder høykomp. problemet så ser vi at på 3500 o/min er effekten ca. 170 hk som er før turboen er tom. Likevel er dreiemomentet bare ca. 360 Nm med ca. 1,17 BAR ladetrykk. Dette gir kun 165 Nm fra sugemotoren som er det dårligste jeg foreløbig har sett fra en 2,3L EFI motor med så lavt ladetrykk som er proffesjonelt mappet i benk med datasprut. Det stemmer godt med at kompresjonsforholdet er det høyeste jeg har sett på denne type motor og oppsett.
Selv om ikke sluttresultatet er 100% mislykket så ble det som spådd nærmere 150 whp enn 250 whp og tiden vil vise hvor lenge, dvs hvor kort, dette vil overleve hvis den blir brukt daglig.
Man bør ikke glemme at ett bremsepapire ikke viser den hele og fulle sannheten. En runde i depot på gatebil vil avsløre dette.