Ser vanvittig bra ut! Gleder meg til og sjå den i aksjon
Ser vanvittig bra ut! Gleder meg til og sjå den i aksjon
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
ja får vel prøve å få til noen når man er i benken og etterpå :P
Begynner å glede meg litt selv åja :P
ellers har det blitt investering i et nytt felgsett.. spørsmålet er vel hvilken av bilen som skal få de :P
skal c70n?
eller 960 som kjøpte i høst? lite skjermbreddingsprosjekt kanskje :P
eller merca/bruksbiln få seg nye sommerhjul, er jo tross alt 5x112 felgene å :P
så til felgene :P RH at 3delt felger, 2x5,5" og 2x6,5" innertønner og 2x2,5" og 2x3,5" yttertønner, og man kan snu senterert som vist på bildet slik at man kan gjøre en go del med oppsettet av felgene, samt at det selges nye ringer på ebay :P
felgplatene har høyt innpress pga. kan velge boltsirkel med spacere..
mulighet for bra kantfelg med å snu senteret :P
Grattis med fin bruksbil
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Få dei felgane på C70en med innertønna til ytterleppe, hadde vært sjukt rått!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
På 960en men ikke helt sikker der heller :P Tror ikke disse kler Cls eller C70. De kler mer moderne felger.
VW Golf 1,4 ACT
X: Volvo C70 -01
X: MB 230 CE -89
X: Volvo V70 -99
X: Volvo 240 -86
Blir bra på 960n de felgene der
fått hjem nyfelgene
prøvde de på med "kjedlig" siden først. Passer rett på med 25mm spacer slik at man kan endre boltsirkel
åså måtte prøve "rette" siden. stikker bare 6cm utenfor hjulbuen og da stod 25mm spacerne forsatt på. Så å få på disse felgene slik er det bare å montere 240 askling som er 4cm kortere på hver side og bytte boltsirkel. Men da blir man jo litt låst med hvilken felger som går på og kanskje litt lite gunstig med tanke på at er banebil, men har nok blitt ganske bra
Ellers har det vært litt oljetrykk på tomgang når motoren har vært varm. Fant ut at den såkalte r-pumpa 30650144 skulle være litt kraftigere. Som vanlig så gikk det jo ikke rett fram å bytte, gjengene til den nederste bolten til regreim strammeren var så å si borte, satt ikke når demonterte og fikk det ikke til å sitte igjen når skulle montere igjen. Ente med at boret å gjenget opp til M10 så satte inn en M10 bolt.
men ble ikke så fornøyd når startet opp igjen, var en 960 (9135202) pumpe som sto i fra før og det viste seg at var ikke den store forskjellen på disse.. Har 1.2 bar nå på tomgang med varm motor, men har ikke fått oljen varmere enn 65 grader. Trykket vil nok gå mer ned med skikkelig varm olje å da er jo ikke så bra. På kald motor ved oppstart har den 4,5-5bar på tomgang.
Noen som har tips til forbedringer? kjører 10-40 olje nå men kan vel hjelpe å bytte til 10-60 olje. Vil det hjelpe å blende av til oljekjølere?
har moddet litt på instrumenthuset også, etter at byttet til Nira så datt sånn ca alt av funkjsjoner bort. Har delt instrumenthuse og montert målerne på en plate som har limt fast til framdelen slik at kan montere montere det på normal måte
blir å koble opp det i bilen imorgen
Sist endret av R_ekle; 03/01/15 kl 18:56
Råe felger!
Har du termostat på oljekjøler(e)?
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Vanvittig gromme dei felgane!!
Er vel berre og kjøre på med termostat for og få opp varmen?Eller blir den ikkje varmare ein 65 grader på tomgang heller?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Vanvittig prosjekt skjønner ikke hvorfor ingen har nevnt det før men dette prosjektet stemmer jeg for som et soleklart GULLPROSJEKT !!
Enig! Vel fortjent!
Tiguan Exclusive R 2014
164 '70
03 Berlingo
(X)Touran '07 Exclusive
(X)Audi A4 1.8Ts 99
(X)740 GL 90
Fantastisk rått prosjekt! Bøyer meg i støvet for pågangsmotet og fremgangen din!
Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL
slik utgang jeg har på blokka.. mener ikke at er noen termostat i den, nå er jeg ikke så bekymret for å få opp varmen på oljen, det vil alltis ordne seg når kommer på bane med den, men at bare har 1.2bar ved 65grader oljetemp er jeg litt mer bekymret for, men bytter olje imorgen for å se om blir noe bedre, når har 5bar på tomgang på kald motor så skal det være håp med en litt bedre olje
Takker for den :P
Glad det faller i smak, ja har vært en del støv å bøye seg i ja :P
Fikk inn instrumenthuset og koblet det opp, var litt usikker om fikk turtelleren til å fungere korrekt ettersom at bare sto innstillingene til partall sylinderantall i bruksansvisningen med henholdvis 2 for 4syl og 3 for 6syl, men gikk heldigvis å stille inn på 2,5 så da fungerte den
ellers så blir det gøy å teste ut 400m og 0-100 med den, har forskjellige valgmuligheter i displayet
Sist endret av R_ekle; 04/01/15 kl 18:48
Meget oppegående!
Leste en komentar på att C70 karosseriet er mykt, fremmi tråden her. Dog, etter som jeg har fått med meg skal det være stivere enn 850/855 som det i utgangspunktet er bygget på. Men att det knaker, det vett jeg
Hadde en 98' T5 selv, å alle humper og dumper forplanter seg rett opp i A-stolpen, så det høres ut som man tar hele dempertårnet.
Flotte skyss du triller i ellers også. Lykke til og Godt nytt år.
Instagram: stuvikbaardsen
Comfort Sport Advanced
Hei, hvilket merke er det speedometeret? Så veldig bra ut.
Volvo 240SE -93
Volvo 242
Volvo 940 -98
ja myk og knirking er standard ja virker det som :P
Har vel skulle sveist et skikkelig bur fra fjærbeinene og med skikkelig avstivinger hele veien og med avstivningsplater i stolpene for å utbedre dette, så vi får se hvor mye det blir ut av burbygginga når det skjer, håper det hjelper en del på avstivningen av bilen hvertfall
er fra Speedhut, fant det på ebay
http://www.ebay.com/itm/Speedhut-4-D...377ab7&vxp=mtr
ellers så har skiftet olje til agip racing 10-60 olje idag, hjalp en del på oljetrykket hvertfall, trekker tilbake at sa at ikke er termostat i oljekjøleradapteren min, det er det ja
montert plate med sigarrettuttak, nødblinkbryter og et par dirty tricks knapper
ellers så gikk merca ut av kampen om RH felgene idag, fikk seg 10x20" felger :P framfelgene skal smales på innsiden så de blir 9". Må ha lik kant hele veien :P
Nærmer seg torsdag å nytt forsøk i benken nå, noen som er god til å tippe? :P
Hvor langt kan man dra det uten at man "forsterket/forbedret" selve blokka?
Helt rått! Men den turbotrykksmåleren din så ut til å være noe ute av kurs?
Ble ikke noe benking idag ettersom benken til ES tuning ikke fungerer for tiden. Så da blir det nok ikke noe benking før kommer hjem fra sjøen i februar.
Stakkars CLS som blir kjørt om vinteren :(
Hvordan senk har du på den?
Blir ikke kjørt så mye da, 960n som står for det meste av kjøring, clsn blir bare tatt når skal litt lengre avgårde og føre er rimelig bra. Er helt annen verden å kjøre, og går en del bedre :P
Er ikke luft på denne så er et HR 35mm senkesett som står på den faktisk, mener vel kanskje at den er mer senket enn 35mm men biltilsynet har godkjent den som den er så det er topp
Sist endret av R_ekle; 08/01/15 kl 23:02
Da har vært å prøvd en ny runde i benken, tok 30min så var det lagerhavari på turboen. Turboen var godt brukt fra før men hadde et håp om den varte lenger, men det gjorde den da ikke.
Har fått tak i ny turbo, denne var med ekstern wastegate eksoshus, og tenkte at bare byttet eksoshus mellom dem, men skal skaffe nytt eksoshus ettersom vedkomne som hadde den havarerte turboen før meg hadde portet wastegatehullet litt, se selv :P
så nå er det tomt på venstre siden igjen
ellers så har rigget opp til å ta ned traversrammen og flytte tannstangen litt lenger tilbake for å rette opp noen vinkler på tannstanga (står for langt fram). fortsetter med dette på søndag
fått sammen traversrammen igjen og fått tannstanga lengre tilbake, sveiste inn holdere til stabstaget når hadde den nede igjen
ellers justert litt på spindlene, kortet inn styrstaget på spindelen litt mer, slik at har maks styrvinkel på standar bærearmer.
Stopper i rammevangene begge veier nå men har fortsatt ikke mer sving enn dette
blir nok prøver det slik som det er, blir litt ekstra jobb hvis man skal lage seg bredere bærearmer også bredde framskjermene for å få det til å fungere.
Skjer det noe mer her?
Volvo 940 TIC