Skal vell komme ganske tidlig med b23 og rsport turboen
Skal vell komme ganske tidlig med b23 og rsport turboen
Her B21 med 2 x 40 mm Dellorto og BSRT325 turbo.
https://www.youtube.com/watch?v=nW91LK6wZto
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Bilen går og tomgangen ligger på 1000 rpm men går veldig ujevnt. Har prøvd og justere med tenningslampe og den gårr ganske så lett med 12-13°fortenning men ujevnt da også... den gikk helt perfekt før jeg skifta toppakning men nå fusker den som faen... noen andre ting det kan vær da ?takk for innspill iallefall
prøvde synke forgassere i dag..... Skulle slangen kanskje hatt en enveis ventil?? Og pluggene er kol svarte av sot. Tror den får for mye. Virker som den også skyver masse luft tilbake i forgasserne....
ser at ikke vidioen funker... men nåla spretter helt vilt på måle instrumentet mitt...
Rimelig sikker på detkan dobbeltsjekke da.. er veldig lettstarta når den står rundt 12 grader fortenning.... men er det noen som vet hvilken tenning man skal ha på 1000rpm ?
Noen som tilfeldigvis vet om en guide til og overhale At forgasser ? Med masse bilder så man ser hvor ting skal stå ?
Fint om det er med grunninstillinger også![]()
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=6249
noen som får opp bildene på dette forumet?
Jeg får de ikke opp og lurer på om jeg trenger en slik app for å se de.
forslag? X)
har starta motoren min. og tror jeg får fenomenet turbo creep?? turboen slutter alldrig og lade...... og slokner i på omdreininger over 4000 på grunn av for høyt trykk? og fatter ikke hva dette kommer av.. har bare 2,5'' eksos simons. er det noen her som har svar? er wastegate huset for lite? og ser ut som dett lekker litt smått mellom wastegate hus og turbo.. er kansje dette problemet??
Sist endret av jegerud; 06/01/15 kl 20:52
Skal jeg prøve og få til i morgen
har orginal r- sport turboen, har borsch 044 pumpe, maplassi btr for 2 forgassere og 2 doble webere. når jeg starter opp går den fint på tomgang (noe urent men er nokk fordi ikke gasserne er justert alt for mye enda) og ruser den fint opp til 4k rpm. men da jeg begynner og kjøre og motoren kommer i bakke eller gasspådrag da viser bredbåndslambadan at bilen får for lite bensin og bilen kveles. samtidig hører man att turbo begynner plutserlig og snurre no Jævelig (låter som om den var i den driften på gatebil... låter pfffff huhuhuhufff) har det sverre ikke tilgang til noen bilder og vidio i dette øyeblikk men kommer senere i kveld. har også 2,5'' tryckrør hele veien. tror ikke det er lekarsje på disse da de sitter godt og er nytt og samt bredbåndslambadan viser slikt en gjør??
Sist endret av jegerud; 07/01/15 kl 16:53
Forutsetter at BTR henter ladetrykk fra trykkboksen og ikke innsugsmanifolden.
Det høres ut som du ikke har riktige dyser og E-rør til ditt oppsett. Hvis du kobler ladetrykksmåleren til trykkboksen din så skal du få se at i motbakker øker ladetrykket noe som gjør at AFR øker dersom du ikke har riktig "turbobestykning" til akkurat ditt oppsett.
Jeg kjøpte noen turboforgassere til en Volvo rødmotor. Alt var komplett og skulle være riktig bestykket og "bolt on" - jada...
I praksis var det meste helt feil til mitt oppsett og det ble en uke med prøvekjøring, fusking smelling, tenking, bytte av de delene jeg mente var problemet, prøvekjøre igjen, fusking på andre turtall og andre belastninger, osv osv., men det ble meget bra til slutt.
Første feil her hos deg høres ut til å være for små bensindyser.
Jepp, og likevel går det magert, så hva må du gjøre?
jeg har en b23a i min 240, vurderer og kaste i en turbo på den, men denne motoren har jo forbrennings kammeret i stemplene og en såkalt ''flat topp'' om jeg ikke tar feil? kan man ikke da sette på en 530 eller 531 topp for og få ned komp? eller blir kompresjonen for lav med en av disse toppene? har hørt rykter at det er noen som har gjort dette og det har funket.
Har original 530 topp og ned dreide stempler. Har 8,1 bar i komp
på b23a motor eller på b230a motor?
B23 dreid etter målene på side 1 her.