Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  209
Side 15 av 47 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 1175

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #351
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Skal vell komme ganske tidlig med b23 og rsport turboen

  2. #352
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jabbajohn Vis post
    Hei, 230at maskinisten min oppfører seg veldig rart... nesten som den har bmw syka med veeeldig ujevn tomgang.. noen som vet hva det kan være ?
    Og når jeg trør gassen i bånn så smeller/putrer det i forgasseren (tror jeg) nesten som den kutter helt men kommer tilbake fort og går som normalt (når jeg gir gass vel og merke)

    Har prøvd og justere tenninga men det er ikke så lett når den fusker så voldsomt.... og hvor mange grader fortenning skal man ha på 1000 rpm ? Og skal dette justeres når motoren er varm eller kald ? Eller går det for det samme ?

    Skal til og gå over alt av vakuumslanger osv nå strax og muligens bytte litt pakninger osv på forgasseren.. hvilken skru er til tomgangen på original At forgasser forresten ? blir veldig takknemlig for alt av tips
    Ingen som kan hjelpe ? Har leita over hele interwebsen men finner ingenting som er rettet mot mine spørsmål :/

  3. #353
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    Skal vell komme ganske tidlig med b23 og rsport turboen
    Her B21 med 2 x 40 mm Dellorto og BSRT325 turbo.
    https://www.youtube.com/watch?v=nW91LK6wZto

  4. #354
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Mangler det en link kanskje?

  5. #355
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jabbajohn Vis post
    Ingen som kan hjelpe ? Har leita over hele interwebsen men finner ingenting som er rettet mot mine spørsmål :/
    Er ikke bare tomgangen som er justert for lavt?
    Eller feil tenning? prøv å vri på fordeleren på tomgang å ser om den går penere. Du kan jo også ha satt fordeleren ett hakk feil på tannhjulet...

  6. #356
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Bilen går og tomgangen ligger på 1000 rpm men går veldig ujevnt. Har prøvd og justere med tenningslampe og den gårr ganske så lett med 12-13°fortenning men ujevnt da også... den gikk helt perfekt før jeg skifta toppakning men nå fusker den som faen... noen andre ting det kan vær da ? takk for innspill iallefall

  7. #357
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    prøvde synke forgassere i dag..... Skulle slangen kanskje hatt en enveis ventil?? Og pluggene er kol svarte av sot. Tror den får for mye. Virker som den også skyver masse luft tilbake i forgasserne....

  8. #358
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    ser at ikke vidioen funker... men nåla spretter helt vilt på måle instrumentet mitt...

  9. #359
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Rimelig sikker på det kan dobbeltsjekke da.. er veldig lettstarta når den står rundt 12 grader fortenning.... men er det noen som vet hvilken tenning man skal ha på 1000rpm ?

  10. #360
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Noen som tilfeldigvis vet om en guide til og overhale At forgasser ? Med masse bilder så man ser hvor ting skal stå ?
    Fint om det er med grunninstillinger også

  11. #361
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard

    http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=6249

    noen som får opp bildene på dette forumet?
    Jeg får de ikke opp og lurer på om jeg trenger en slik app for å se de.
    forslag? X)

  12. #362
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

  13. #363
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    har starta motoren min. og tror jeg får fenomenet turbo creep?? turboen slutter alldrig og lade...... og slokner i på omdreininger over 4000 på grunn av for høyt trykk? og fatter ikke hva dette kommer av.. har bare 2,5'' eksos simons. er det noen her som har svar? er wastegate huset for lite? og ser ut som dett lekker litt smått mellom wastegate hus og turbo.. er kansje dette problemet??
    Sist endret av jegerud; 06/01/15 kl 20:52

  14. #364
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    har starta motoren min. og tror jeg får fenomenet turbo creep?? turboen slutter alldrig og lade...... og slokner i på omdreininger over 4000 på grunn av for høyt trykk? og fatter ikke hva dette kommer av.. har bare 2,5'' eksos simons. er det noen her som har svar? er wastegate huset for lite? og ser ut som dett lekker litt smått mellom wastegate hus og turbo.. er kansje dette problemet??
    Du kan gjerne gjenta hvilken turbo, hvilken actuator, hvilken bensinpumpe, hvilken BTR og hvilken forgasser du har for øyeblikket og noen bilder av motorrommet samt en videosnutt hadde heller ikke skadet.
    Sist endret av Batland; 06/01/15 kl 21:33

  15. #365
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Skal jeg prøve og få til i morgen

  16. #366
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du kan gjerne gjenta hvilken turbo, hvilken actuator, hvilken bensinpumpe, hvilken BTR og hvilken forgasser du har for øyeblikket og noen bilder av motorrommet samt en videosnutt hadde heller ikke skadet.
    har orginal r- sport turboen, har borsch 044 pumpe, maplassi btr for 2 forgassere og 2 doble webere. når jeg starter opp går den fint på tomgang (noe urent men er nokk fordi ikke gasserne er justert alt for mye enda) og ruser den fint opp til 4k rpm. men da jeg begynner og kjøre og motoren kommer i bakke eller gasspådrag da viser bredbåndslambadan at bilen får for lite bensin og bilen kveles. samtidig hører man att turbo begynner plutserlig og snurre no Jævelig (låter som om den var i den driften på gatebil... låter pfffff huhuhuhufff) har det sverre ikke tilgang til noen bilder og vidio i dette øyeblikk men kommer senere i kveld. har også 2,5'' tryckrør hele veien. tror ikke det er lekarsje på disse da de sitter godt og er nytt og samt bredbåndslambadan viser slikt en gjør??
    Sist endret av jegerud; 07/01/15 kl 16:53

  17. #367
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Forutsetter at BTR henter ladetrykk fra trykkboksen og ikke innsugsmanifolden.

    Det høres ut som du ikke har riktige dyser og E-rør til ditt oppsett. Hvis du kobler ladetrykksmåleren til trykkboksen din så skal du få se at i motbakker øker ladetrykket noe som gjør at AFR øker dersom du ikke har riktig "turbobestykning" til akkurat ditt oppsett.

    Jeg kjøpte noen turboforgassere til en Volvo rødmotor. Alt var komplett og skulle være riktig bestykket og "bolt on" - jada...
    I praksis var det meste helt feil til mitt oppsett og det ble en uke med prøvekjøring, fusking smelling, tenking, bytte av de delene jeg mente var problemet, prøvekjøre igjen, fusking på andre turtall og andre belastninger, osv osv., men det ble meget bra til slutt.

    Første feil her hos deg høres ut til å være for små bensindyser.

  18. #368
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Har 190 i hoved dyse....

  19. #369
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Jepp, og likevel går det magert, så hva må du gjøre?

  20. #370
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Dyse opp...

  21. #371
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Presis.

  22. #372
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2014
    Sted
    horten
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    jeg har en b23a i min 240, vurderer og kaste i en turbo på den, men denne motoren har jo forbrennings kammeret i stemplene og en såkalt ''flat topp'' om jeg ikke tar feil? kan man ikke da sette på en 530 eller 531 topp for og få ned komp? eller blir kompresjonen for lav med en av disse toppene? har hørt rykter at det er noen som har gjort dette og det har funket.

  23. #373
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    Har original 530 topp og ned dreide stempler. Har 8,1 bar i komp

  24. #374
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2014
    Sted
    horten
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    på b23a motor eller på b230a motor?

  25. #375
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Innlegg
    136
    Antall takk

    Standard

    B23 dreid etter målene på side 1 her.

Side 15 av 47 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •