Nå har jeg vært i verkstedet en tur
De nye hjelpefjørene er montert forran og bak, og jeg kan ikke si annet at det ble meget oppgående
Ny 6" hjelpefjør forran i stedet for 3".
Ekstra 4" hjelpefjør bak. Der var ikke montert hjelpefjør fra før.
Jeg tenkte meg ikke om da jeg monterte hjelpefjøra bak og satte den nederst. Det hadde sikkert vært smartere og satt den øverst fordi da slipper den å løfte hovedfjøra hver gang bilen jekkes opp.
Bak er både hovedfjøra og hjelpefjøra 2.25", så der går det fint an å bytte plass.
Forran er hovedfjøra 2.25" og hjelpefjøra 2.5" men en overgang i mellom. Der må hjelpefjøra sitte nederst pga diameter på øvre fjørskål (2.25") og nedre fjørskål (2.5")
Godt med slakk på hovedfjøra :(
Coilover bak uten hjelpefjør.
Demontering bak gikk greit. Øverste fjørskåla her ett spor i seg, så det er bare å slakke nederste fjøreskåla litt så får man tredd den øverste ut av demperen.
Det er vel omtrent sånn her kjørehøyden blir tror jeg.
Dette er så langt ned jeg kan slippe den før fjøra ikke har forspenn lenger. Da må jeg evt montere enda lengere hjelpefjør.
![]()