Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Ser bra ut. Det er på turtall opp til ca. 4000 o/min at a-kammen har økt sylindertrykket. Har tror på det kartet der opp til 1,0 BAR ladetrykk og er sikker på at bilen går godt her. Jeg tenker også at det vil bli mye varme og liten effektøkning når ladetrykket økes på ett slikt kart. Hvis du vet at motoren din ikke tåler mer tenning enn det der så bør du begrense ladetrykket.

En 8V rødmotor fungere ikke dersom oppsettet gjør at man må redusere tenningen til mindre enn ca. 20 grader for å unngå tenningsbank, sånn er det bare. Moderne 4V motorer fungerer godt og effektivt med ned mot 5 grader og lavere tenning, men man kan IKKE bruke denne type informasjon på en B230 motor.

På alt over 1,0 BAR har du nå ALT for lav tenning. Det jeg ville gjort var å legge inn 16 grader på hele 300 linjen, (som uansett ikke skal brukes) og så interpolerer du mot 100 linjen.

Husk også følgende. Datasprut har akspumpefunksjon på TPS. Grunnene til dette er flere, men en av dem er at mapsensoren m.v. gjør at spurtet henger litt etter hva motoren gjør. Du vet, motoren gjør noe, sensorene må registerer, sprutet må handle og handlingen må iverksettes.
    (Gjelder ikke drive by wire)

Med motorer med god respons (og uten DBW) er det derfor skummelt å kjøre med overaggressivt tenningsmap. Du kjører nå med ladetrykk i intercooleren og gasspjeldet holder dette tilbake. Nå du trør til så dumpes det ladetrykk inn i manifolden og hvis tenningen da er for aggressiv så blir det problemer. Det er min erfaring iallefall.
    Sist endret av Batland; 09/08/14 kl 09:09

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •