Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 128 av 176 FørstFørst ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 ... SisteSiste
Viser resultater 3.176 til 3.200 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #3176

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Detta blir litt juksing nå syns jeg, motor på sprit, nyere turbo og skikkelig understell

  2. #3177

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg tenker jeg finner meg ei 3-4-5mm plate om sveiser på utsiden. Og sliper kanskje ned krengestage akkurat der hvor det ligger mot brua og evt forsterkning blir liggende.
    Må finne ut om jeg skal kjøre med krengestag først. Mange sier at det blir kjempestivt med.
    Er det noen som kjører uten krengningsstag bak på asfalt? Trodde det var kun på grusen.

    Men kanskje det er verdt å prøve ut når foringene, demper og fjærer er så stivt?
    Opplever jo med senkefjærene og Bilstein Racing at innerhjulet mister kontakt selv. Truetracken blir ofte lurt av det.
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  3. #3178
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror det blir vanlig Bænzin.
    Enklere vedlikehold og antagelig mer enn nok krutt.
    Slipper å vanne ut olje og
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #3179
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joachimbg Vis post
    Er det noen som kjører uten krengningsstag bak på asfalt? Trodde det var kun på grusen.

    Men kanskje det er verdt å prøve ut når foringene, demper og fjærer er så stivt?
    Opplever jo med senkefjærene og Bilstein Racing at innerhjulet mister kontakt selv. Truetracken blir ofte lurt av det.
    Jeg aner ikke hvordan det blir å kjøre uten krengestag bak.
    Men folk jeg har snakka med sier at med disse fjørene fra myranes som han selger med som std er veldig sladdevenlige.
    Så hvis man tar bort krengestaget (evt setter på ett litt tynnere ett) så får man mere kreng og mere bakkekontakt.

    Vi må vel bare prøve. Men da burde det testes før det skal slipes på noen krengestag. hehe.
    Kan evt forsterke brua på utsiden på høyre side og på innsiden på venstre side av brua. Også slipe av tilsvarende på den avstandshylsa som sitter inni brua.
    Da kan man bruke krengestag uten å gjøre noe spesielt.

    Noen som husker om den hylsa ved demperen sitter på innsiden eller utsiden av demperfestet? Kjedelig å måtte slipe på selve hylsa til demperen.
    Sist endret av Zeeker; 17/07/14 kl 01:17
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #3180

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører uten krengestag bak

  6. #3181

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Så det er hullene til demperen bak som dere mener blir avlange? Mener hylsa sitter lengst under bilen.

    Jeg har hatt avlange hull på bruene ved den store foringen som nå er byttet til Kaplhenke uniball. Samme med hullene til momentstagene, de skal jeg punkte på skiver.
    Har også hatt avlange hull på traversen foran men der sveisa jeg på skiver.
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  7. #3182
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joachimbg Vis post
    Så det er hullene til demperen bak som dere mener blir avlange? Mener hylsa sitter lengst under bilen.

    Jeg har hatt avlange hull på bruene ved den store foringen som nå er byttet til Kaplhenke uniball. Samme med hullene til momentstagene, de skal jeg punkte på skiver.
    Har også hatt avlange hull på traversen foran men der sveisa jeg på skiver.
    Det er hullet til demperen vi prater på ja
    Jeg har ikke avlange hull, men det kan fort bli når all vekta på bilen skal holdes igjen der, så da hadde det sikkert vært kjekt å forsterka det litt før det skal mishandles.

    Hullene på momentstag og til store foringa på aksling/bærebru er runde og fine enda. (Tenkte i hvertfall ikke over noe annet sist jeg skrudde fra hverandre)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #3183
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Jeg kjører uten krengestag bak

    Du er sånn spor-mann, så du må nok kjøre uten
    Så jeg må teste det jeg også
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #3184

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Har en tendens til å overstyre ved turn inn på min ihvertfall med krengestag. Nå skal dey sies at jeg en stund har tenkt tanken med å prøve en av de minste krengestaga, mener det er 17-18mm men har bare blitt med tanken

  10. #3185
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er alle coiloverene på plass. Med bremser
    Mangler å lage noe festebraketter til bremseslangene forran og få tak i nye hjelpefjører.
    Fant ut at jeg må ha hjelpefjører bak også. Når bilen så vidt har spenn i fjøra og jeg slipper den ned er den kjempehøy bak også, hehe.
    Og der kan man ikke skylde på at jeg har koni-demper som er for lang
    Bak ble det i tillegg byttet den bolten som sitter oppe (fulgte med i settet)

    Har sendt mail til Myranes i ett bittelite håp om at han svarer.
    Time vill sjåw.




    Kjedelig å slik glippe øverst hva gang man skal slippe ned bilen fra jekken. Da ryker det fort ei fjørskål tror jeg :/



    Gammel Spax-demper




    Ny og gammel bolt. Den som sitter på øvre feste til demperen.


    Ny bolt montert.


    Ferdig montert coilover. Her er den skrudd slik at den har litt forspenn på fjøra.


    Justering av hardhet på demperen. Disse er slappere enn ei sykkelpumpe på hakk 1.


    Høyden med litt forspenn på fjøra. Denne juger litt ettersom jeg jekker kun på en side. Må nok slippe den ned på alle 4 hjulene for å se skikkelig.
    Men den er for høy.


    De gamle platene til å montere dobbelt med krengestag forsvant av


    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #3186
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Ganske flat ja, men lurer på hvordan den der ligger an mot segringen. Sikkert bra ettersom han bruker bilstein selv
    Bare jeg som er sær som vil bruke gule koni.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det er ikke bare du som foretrekker gule koni :-) Jeg synes de er mer ålreit å bruke enn bilstein. :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  12. #3187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Kan du ikke bruke to stk hjelpefjører? Vet Rallyshop.se selger noen som er 4 tommer lange men det hjelper vel ikke?

  13. #3188
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Kan du ikke bruke to stk hjelpefjører? Vet Rallyshop.se selger noen som er 4 tommer lange men det hjelper vel ikke?
    Joda. Det går kjempefint Holck kjører med det.
    Den jeg har er 3" lang.
    Hvis jeg skal kjøre med ei til så må jeg ha ett slikt mellomstykke til (skjøt mellom fjørene)
    Så om jeg kan kjøpe ei fjør som er 6" lang så vil jeg heller ha det. Mindre ting som kan ryke sunt, men får jeg ikke tak i det så blir det å kjøre med 2 x 3" fjører.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #3189
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut! Misunneleg på gromdeler
    Når rekner du med første prøvetur i år?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. Takk Zeeker takket for denne posten
  16. #3190
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ser bra ut! Misunneleg på gromdeler
    Når rekner du med første prøvetur i år?

    Akkurat nå sitter jeg med en følelse av at det ikke blir noe kjøring i år.
    Det er pga av deler jeg mangler.
    Topp, kam og innsug er rett rundt hjørnet så det er jeg ikke bekymra for.
    Det har blitt noe tull med bestillinga på alt jeg skal ha av AN, så der aner jeg ingenting + at jeg bestilte mye rart, så det spør om de har alt inne.
    Turboen ligger state side Men mangler eksoshus.

    Nå er det jo lenge til frost og snø så det er helt klart muligheter Men tror ikke vi skal regne med at denne bilen dukker opp på VCCN Rudskogen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #3191
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hvor stive fjærer har du valgt?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #3192
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Innsuget er ankommet tor24 og skulle du trenge AN-koblinger å mer er det bare å skrike ut
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  19. #3193
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Jeg har også mye AN og bensin system saker liggende å gro mose på så bedre at det blir anvendt Skal vel kunne hoste opp et eksoshus før rudskogen også om det blir krise. Neste gang kjøper du turbo av Martin. da hadde du hatt den allerede..
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  20. #3194
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Hvor stive fjærer har du valgt?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Forran 450 LBS
    Bak 225 LBS

    Aner ikke hvordan det er å kjøre med.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #3195
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Innsuget er ankommet tor24 og skulle du trenge AN-koblinger å mer er det bare å skrike ut
    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Jeg har også mye AN og bensin system saker liggende å gro mose på så bedre at det blir anvendt Skal vel kunne hoste opp et eksoshus før rudskogen også om det blir krise. Neste gang kjøper du turbo av Martin. da hadde du hatt den allerede..
    Innsug blir nice
    Det med AN skal jeg huske på neste gang det brenner på dass. Håper de klarer å levere det jeg skal ha nå.
    Også håper jeg at jeg ikke skal ha noen ny turbo med det første hehe

    Og om det blir kjøring på Rudskogen med vccn/omc tviler jeg på.
    Meeeeen.. Hvis noe går riktig vei både med deler, arbeidslyst og penger så er det en sjanse for at det går å teste vogne på siste Gatebil eller et Trackday-event.
    Sist endret av Zeeker; 20/07/14 kl 00:28
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #3196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Det hørtes mykt ut. Har ikke mye baneerfaring med coils, men ser at mange av gutta på ymse utenlandske forum som kjører "stance"-stil og lave biler med coilovers fint har oppmot 1000lbs på fjærene.

  23. #3197
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Det hørtes mykt ut. Har ikke mye baneerfaring med coils, men ser at mange av gutta på ymse utenlandske forum som kjører "stance"-stil og lave biler med coilovers fint har oppmot 1000lbs på fjærene.
    Jeg skjønner skepsisen din for når demperene sto på hakk 1 så er fjørene kjempemyke. Ingenting som minner skikkelig bad-ass race equipment.
    Nå er det vel ingen fjører som er kjempestive ut uten at det er en demper som holder igjen på rebound. Når jeg skrudde til hakk 20 så ble det andre boller

    Det skal bli spennende å prøve. + at det er veldig stort utvalg av fjører, så det går an å prøve seg frem litt etterhvert.
    Jeg skal ta en telefon til Pedersens Racing å høre hva de anbefaler til vanlig vintervei og iskjøring.
    På vinteren skal bilen heises uansett, så kan liksågodt putte på ett bra oppsett.

    Mr.Nilsen kjøpte gamle coiloverene til Moseby med 600 LBS fjører forran. Det var visst brukbart stivt å kjøre med.

    Vet ikke hva Moseby kjører med nå. (Hvis han leser dette, så kan han vel kanskje si noe om oppsettet sitt selv )
    Sist endret av Zeeker; 21/07/14 kl 16:35
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #3198
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Kan vel nevne at jeg kjører 650lbs(600?) i front og 450lbs bak.. Brukbart stivt på ACR ihvertfall.. Dekkene og karosseriet gir seg rimelig mye ihvertfall, men den sitter som en klegg i forhold til lesjøfjører.. Har kun seriøse dempere bak, så har nok endel grep å hente i front enda..

  25. #3199
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er jeg spent på hvordan min blir å kjøre med.
    Håper på det beste
    Noen som vet hva slags hardhet vanlig lesjøfors har?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #3200
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da er jeg spent på hvordan min blir å kjøre med.
    Håper på det beste
    Noen som vet hva slags hardhet vanlig lesjøfors har?

    ca 21N/mm foran og ca 17N/mm bak på 245
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Side 128 av 176 FørstFørst ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •