Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Vel, listene på dørene er festet med dobbelsidig teip om jeg ikke husker helt feil. Om man vil rive den av hver gang polering står for tur så værsågod.Det er ikke helt samme patent som på 850.
Tar av grillen forresten.
Edit: tok av takspoileren for å få vasket bakruta også et par ganger.
Sist endret av ovlov86; 30/06/14 kl 00:35
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Leit :(
For noe drit. Synes patenten på 850 var helt nydelig jeg, med klips og en skrue i dørkarmen. Aldri noe stress å demontere.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Kan skjønne det, forsåvidt. Klipsene gikk jo inn i hull i dørsida, kan tenke meg at rust kan bli et issue... for når lista er limt er det vel ikke noe hull i døra?
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
På XC90 er de tilbake til en kombinasjon av dobbelsidig tape og hull med klips.
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Fikk en særdeles hyggelig melding på Postens sporingsapp idsg, pakka kunne hentes ut... meldinga tikka inn fem minutter etter at jeg hadde parkert firmabilen, så timingen var perfekt.
Så det kan hende, og jeg sier kan fordi jeg ennå ikke har prøvd meg videre, det kan hende at jeg er på vei til å bli en sånn shinedouche, jeg og. En shining douche, rett og slett. All takk til Ovlov86, og BilNerden.no... raskere shipping skal man leite litt etter. Skruvat har blant annet fortalt meg at radiatoren jeg bestilte og kjøpte på fredag, som da var på lager, EGENTLIG ikke er på lager før imorgen. Lekesvensker hele gjengen.
Sist endret av mrstfu; 01/07/14 kl 17:08
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Nå kommer Vera til å skinne som hodet til Kåre Willoch!![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
For litt ekstra kos: Dusj på Prickbort først, la den virke noen minutter før du legger Surfex ca 1:20 over... Det sies at det reduserer effekten litt å legge surfex oppå uten å spyle i mellom, men da får du virkelig de gode visuelle effektene av møkk som renner av bilen...
Takk for tipset, skal prøve å knipse litt bilder.
Skulle kjøpe backing plate til maskina mi, noe hverken Tema eller Torshov hadde i riktig størrelse... så jeg kjørte på en ny maskin fra Torshov, med 125 og 180mm plate inkludert, ellers identisk med den jeg har. Forskjellen er at den jeg har har fått litt juling, og hastighetsreguleringa er ikke hva den engang var. Kan miste turtall når den møter motstand før den plutselig gønner på og øker turtall igjen.
Gir den bort til brutters, tenker jeg:-)
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Blir bra det.![]()
Joda, virket fin den maskina. Hadde planer om å prøve meg frem litt i kveld, etter å ha kjøpt den var det så fint vær at jeg ble regelrett inspirert. Freste hjem, hooka opp høyttrykken, vasket litt og slikt... rulla sammen høyttrykken, gikk gjennom prosedyren i huet, og i det jeg skulle inn for å hente sakene, åpna himmelen seg og pissa på planene mine. Oh well then. Ikke at jeg er overraska eller noe.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Typisk det ja.
Ble ikke sånn?
![]()
Nei, ikke helt. Rakk ikke engang å tørke av hele bilen, bare panseret, ikke at det var noe større poeng i. Takk for tipset om Tema-MFen, btw, virka som knall verdi for penga. Vurderer å kjøpe et sånt håndkle og lage boksershorts ut av det... noe så mykt må være helt perfekt på pungen på rolige dager, innafor trygdebunaden, for eksempel. Antageligvis halvklamt på en varm dag, men still.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Hehe, ja det må du få til.
Ja, de funker veldig bra de klutene. Har 6 stk av den nå.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Som en del kanskje har fått med seg, ytte jeg nødhjelp til herregårdstraktoren til Børge Vikebø i helga, og han hadde med seg en kamerat. Andreas, såvidt jeg fikk med meg var han med på Volvomuseet i Gøteborg, kanskje noen av dere møtte han. Uansett, han hadde med seg kamera, og mens jeg skrudde meg møkkete under XC90en til Børge, tok han Vera ut på en spontan photoshoot. Desverre var ikke bilen nyvasket, noe som synes på kanaler og bakrute. Fikk bildene idag, fikk fikla litt med de, og her er resultatet:
Kjempehyggelig kar, og en bedre og mer velutstyrt (brura?) fotograf enn det jeg er. Kanonbilder, og for de observante viser de og det siste prosjektet mitt; plastidippet B- og C-stolpene, mer eller mindre vellykket. Noen røffe kanter ble det, men det utbedrer jeg fortløpende. Synes bilen kledde det godt, gjenstår bare å få tonet rutene bak B-stolpene nå, så det står i stil.
Må få ræva i gir og blitt ferdig med sommerfelgene snart.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---