Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
Har ikke prøvd meg på mapping med maf enda, men har lyst å prøve det.
De fleste uttalelser jeg har lest om mapping med maf sier at det er enklere enn SD. Jeg ville begynt med å koble den opp for logging mens du enda bruker SD til kontroll algoritme. Da får du kalibrert kurven og forsket litt på temaet før du begyner å mappe med den.
Det er en god grunn til at maf/lmm brukes på moderne biler istedenfor van/lmm, map, eller bare tps.

Forresten om afr varierer under tilsynelatende like driftsforhold, spesielt lav belastning, så bør du sjekke om dødtiden på dysene er rett, og samtidig sjekke for ulinjær leveringsmengde på lav pw.
Det og kurve for densitet som ikke stemmer med virkeligheten er vanligste årsaker til afr som varierer tilsynelatende uten grunn.
Om afr blir alt for mager med varm motor på lav belastning så er det typisk for heatsoak i IAT.
Tur hovedproblemet mitt er att innsuget forandrer tempratur. Er det kaldt blir det magert og varmt feit. Sliter med det att når den har stått litt og varmen koser seg med intercooler etc blir det litt rare blandinger på lav belastning. Med LMM er jo det problemet borte og når man har litt pedal blir balnning på SD riktig uansett Så kunne nesten hatt LMM under 40% spjelopning ellerno