Blir v megaoppdateringa her da? Prioriterer den andre?![]()
Blir v megaoppdateringa her da? Prioriterer den andre?![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
245n du tenker på? den er prioritert uka her bare så jeg får den i stand jeg ønsker før den blir stående som pendlerbil
når jeg starter på nyjobben til uka så får vi se hvor mye energi jeg har igjen etter dagens jobb når jeg kommer hjem igjen. men satser på å ha nye dashbordet finkappet neste uke ja. sånn at det er klappet og klart. må prøve å få gjort meg ferdig snart med dashen. går fremdeles å tenker på om det er godt nok å feste skjermen på undersiden eller ikkeden kommer akkurat pittelitt for lavt egentlig så tenker hardt nå for å se hvordan jeg kan løse det minst mulig smertefritt på nye dashen. har bare ett forsøk så må gjøres riktig da.
Ja den jeg tenkte på ja![]()
Gjort mer her da?
nei. men håper jeg snart får litt glede og lyst igjen til å begynne på'n igjen med denne også :/
skal legge om til 17" R felgene\sommerdekk straks her nå i alle fall. og vaske Tritonhjula til C70n å legge om på den i kveld eller i morgen, og så legge om på vogna til slutt mot helga...
Fri i morgen så da får man forhåpentligvis kobla litt av igjen.
Begynner å se rimelig forfallen ut den blå der![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Hva er det som gjør den blå så skjoldete? Har du polert dekor på den?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
sliten i lakken nå ja!!
skjoldete er at den er overlakkert i flekker med sprayboks på de plassene det har sett værst ut innimellom.
noen i trondheimsområdet som har lazerblå volvo, sonic blå volvo og ev andre fine blå metallic biler, som kan møte meg så jeg får sett fargen skikkelig i lyset... må begynne å bestemme meg for hvilken blånyanse jeg skal ha på bilen nå. går fram og tilbake på lazer pga den er litt lys synes jeg når det kommer til stykket.
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
ja det er det jeg tror det blir også for min del, selv om det var den fargen jeg hadde mest lyst til å ha, men må nok ha en dypere blå metallic tror jeg.
har endelig fått ræva i gir å fått montert den elektriske motoren til soltaket. deiiliiiig!!!
Ryggekamera til bilen er også bestilt. Har man mulighet til å pakke på mer dill så gjør Man det... Målte bredden på hatthylla og den er litt for smal for BMW sin elektriske solgardin. Så om jeg ikke finner alternativ til den så blir det uten :( Deeeet var jo syndhehe
en liten unyttig video med greit skuv i kraftig lang bakke... gps systemet fungerer fint i og for seg. godt fornøyd enda ja!![]()
moroa med dette er long gone tenker jeg, men moroa med selve stupestilen her tror jeg aldri kommer til å dø![]()
No må du få lakkert denne snart før an ruster vekk for deg
Ta utsiden først, innsiden etterpå![]()
Tiguan Exclusive R 2014
164 '70
03 Berlingo
(X)Touran '07 Exclusive
(X)Audi A4 1.8Ts 99
(X)740 GL 90
Hahahaha, takk for ein god latter!!!![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
skal kanskje ta en eu kontroll for å vite hvor mye jeg må gjøre til fredag og samtidig snakke med lakkereren der, virka som de hadde lite å gjøre for tida. da blir alt lakkert bortsett fra motorrommet, så jeg kan modifisere det når 16V motoren skal inn uten å være redd for lakken der.
værsegodflirer godt selv hver gang jeg ser stupet
"plasket"?!
Bilen leveres til lakkering etter fellesferien. Avtalt og booket inn hos Leira Bil i rissa. Skal bli meget godt! De et ufattelig flinke på hellakkeringer! Har sett flere eksempler på nylakkerte G-Vogner fra de, og resultatet er ekstremt bra![]()
Gleder oss![]()
Bilen er veldig bra den. Kun overflate rust bortsett fra et hull i kanalen på høyre side og et øverst i skjermbuen på venstre side bak
Men ja er på tide men alt til sin tid vettublir nok show finish til slutt ja
![]()
Kompisen min sin laserblå 242 ligger ute på finn nå, der får du en pekepinn over hvordan den blir seende ut
Edit: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
takk for link kimove. skal sjekke i morgen når finn.no er oppe å gå igjen etter oppdateringen.
da er det nye 960 dashbordet fintilpasset til bilen, må modifisere og forlenge det litt på midten for å følge kurven der, litt dumt jeg fjernet det lille leppen som går der egentlig, men det så jeg ikke fø det var for sent, men det er ikke noe problem. mangler å få skrudd\"sveisa" sammen\ smelta sammen hjørnet på passasjersiden og kappe ut hull til XC90 navi systemet men ellers er det good to go nå. herlig!!!
dette er faktisk alt som skal til for å få et 960 dashbord til å passe i fasongen i 240... mer trengs ikke kappes bortei enkelt lita bøtte på 10 liter med avkapp... ikke verst med 20 års aldersforskjell.
har også funnet 3 gode forslag til ny farge på bilen, og det blir ikke noe Volvo farge det er sikkert og vist. blir for kjedelig... skal skille seg ut, og jeg går litt bort fra den planen om å ha R farge på bilen så her kommer bilder fra nettet på de fargene jeg har funnet og forelsket meg litt i!
Porsche Aqua Blue, meget fint skinn og effekt på fargen, men pittelitt usikker på om den blir for lys.
Ferrari F12 Berlinetta Aqua Blue, tror denne blir ørlittegranne for mørk egentlig slik at den blir for mørk og "sort" på kveldstid. men dybden ser meget bra ut!
og så til foreløpig favouritt! det er mest sannsynlig denne som blir fargen på bilen og har allerede skaffet meg en fargeprøve for å kunne se litt hvordan det kan bli, må bare få sprøyta den på ei plate eller noe for å se hvordan det blir. den virker meget effektfull og dyp og sammen med flere lag klarlakk og godt arbeid med lakkeringen så tror jeg dette kan bli en show-vinner i fargekartet