Sitat Opprinnelig postet av rejoha Vis post
Takk for svar.
Ang. bensinfilter så gikk verkstedet over hele bensinsystemet da de skiftet bensinpumpa. Jeg vil vel anta at de også sjekket/byttet filter. Hvis det var filteret, burde ikke dette ha merktes når man også kjører?

Bensinreleet er nesten nytt, fordi dette var det første jeg prøvde på da verkstedet ikke klarte å finne feilen. Da også virket det som om bilen var litt bedre et par dager før den falt tilbake til gamle synder. Ad temp giver - er det den som står bak på veivakselen?
Ta en titt på det selv om det er nytt. Det koster så og si ingenting å kontrollere og/eller fikse det hvis du følger guiden min. Har hvert borti et tilfelle der samme bil har hatt dette poblemet 2 år på rad etter vinterlagring. Da har bilen blitt satt til lagring helt feilfri og så starter den ikke når den skal ut igjen etter vinteren.

Det kan bli ganske varmt i releer som dette, særlig på 700/900 da releet står en trang plass sammen med andre releer som også lager varme. Derfor kan loddepunktene sprekke.

Som sagt det er ikke sikkert dette er feilen, men jeg har lært at man skal begynne med de enkle tingene først. Er det bensin på tanken?