Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

De virker som de fleste glemmer at baktrykket tvinger opp wg. For maksimal spool up kan man derfor kjøre uten slange inn på Actuator. Ulempen med dette er at man mister ladetrykk med økende turtall fordi baktykket ALLTID og uansett øker med motorturtallet.

En test med slangen til actuator plugget er alltid å anbefale for å avsløre potensialet.

Når du vil kjøre 1,5 - 1,8 BAR så mener jeg at du bør ha en actuator som gir ca. 1,1 BAR i grunntrykk slik at ikke baktrykket påviker ladetrykkskurven mer enn nødvendig.

Hvis du f.eks kjører på 6000 o/min uten slange på actuator og gir full gass og ikke klarer mer enn 1,3 BAR så hjelper det ikke med ladetrykkstyring.

Du er helt safe med det der og "better safe than sorry." Du har mye å hente på en mapping for du kan fremdeles øke tenningen mye.

En lokal 940 eier var i Dynapack for en enkel effektmålling noen uker siden. Motoren er kun mappet langs vei. Lavkomp. B230 på blyfri pumpebensin. 28 grader tenning ved 2,5 BAR ladetrykk. 441 WHP og hele 693 Nm målt på Nav.

Jeg har sett papirer her inne fra KRB hvor det er brukt 15% i drivverkstap. Vi driver ikke med dette barnslige tullet, men hvis vi gjorde det så hadde resultatet "vokst" seg til 519 hk og 815 NM.

Ikke dårlige skrytetall fra ett lavbudsjett bygge fra Vestlandet hvor, i følge "kloke hoder", alt er feil med lavkomp. pumpebensin, gammeldagse kamakslinger og 530 topper.
    Sist endret av Batland; 01/10/14 kl 20:59

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •