Bensinpumpehullet på blokka?
Sendt fra min Thaifon
Bensinpumpehullet på blokka?
Sendt fra min Thaifon
Bytte blokk da
Sendt fra min Thaifon
Passa ikke lageret?
Sendt fra min Thaifon
Er det kina grenrør du kjører med ?![]()
Fått prøvd kjærra idag daMen var med litt blanda følelser... Den er helt ubruklig under 2000 rpm. Men derimot blir det liv allerede ved 2500
Lada bare 0,8 nå og det går forholdsvis godt. Men i 80 er det nesten ikke fristans å sjalte 5te. VE harr synki med 5% og mer nesten hele veien under 2200 sier maskina. Får se ossen det tar iveg. A Kam var nesten fristans igjenn...
Hva bør AFR være under 1,8 bars ladetrykk?
Hvordan er den senere i registeret da?
Da er kanskje steg 1 kammen til KL som er oppgitt til moderate 268/114 er for vill til ditt bruk. Det er overraskende for den har bare 40 grader overlapp, det samme som A-kammen. Når du klokket kammen, hva målte du løftet i ØD til?
Hvis jeg husker rett er A-kammen 256/108 og gir 1,2 mm, og T5 kammen og D-kammen gir 1,4 mm. Alle disse fungerer fra tomgang.
Husk også at en motor med trimkam trenger lavere AFR under 2000 o/min enn det utrimmede motorer gjør. Ikke prøv med lambda AFR over 14:1 innledningsvis.
Når du passerer 1,5 BAR ladetrykk, og ikke mapper i benk, så ville jeg lagt meg på 11,9:1 i første omgang. Du kan magre ut etterhvert som du tester.
"Better Safe than sorry".
Sist endret av Batland; 19/04/14 kl 08:11
Også, hvor ofte presser man en sånn motor på høye gir på så lave turtall? Man må gi og ta...
Sendt fra min Thaifon
Klokka den opp på 2mm løft. Ved ØDP, slik som Kl annbefaler. Kjørte på 15 afr på krusing igår. Ska stille det te 14.
Bilen fungerer jo, og jeg har vært litt for ivrig te å puttre rundt på tomgang. Har fått tilnavnet bestefar av de på jobb... Så må vell bare finne meg i att det er sånn det er.
Men må jo se på det positive ogsåFin Co måling
oog den trykker mye bedre fra 2500 helt ut til turtalls-spærra enn den gjorde før. Får en fryktelig tøff lyd i den på 4000. Har kjørt med veldig slapp actuator nå, så ska prøve meg fram på ett ladetrykksmap å se.
Fikk litt bredt glis idagFikksa ladetrykksmap, og ga den 1,5... Det gikk meget godt kann man si ja
Sleit litt med att trykkslangene smatt av, men har fått fikksa det nå. Ska prøve 1,8 imorra tenkte jeg. Ga flat pedal på 2 i litt sving, da hylte det gitt
Det flytter seg nye sinnsykt.
Den orginale bensinpumpa funker au :P 11.5 afr på 1,5 bar. Ve mapet sa ikkeno syk verdi, så pulsbredde på dysene må være fornuftig.
Morro det da! Får sitte på en tur igjen da
Sendt fra min Thaifon
Flott.
Ett lite tips:
Disse "billige" (En seriøs koster rundt kr. 10 000 ,-) eller innebygde elektroniske ladetrykkskontrollerene kan sabotere spool up intensiteten og derfor begrense hastigheten på nålen på ladetrykksmåleren.
Jeg tror at det skjer her hos deg, for hvis du kjører på ca. 3500 o/min på. 2. gear og så gir full gass så skal den rive løs hjulene.
Du kan vurdere å sette en dyse med 0,9 - 1,0 mm hull inn i actuatorslangen nede ved aktuatoren. Hvis ikke dette tilfører nok, så snur du slangen.![]()
Sist endret av Batland; 20/04/14 kl 12:52