Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  20
Side 13 av 16 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 377

Tråd: ellingsøyern sin 740gl. B230FT innkjøpt!

  1. #301
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    tok å sendte bestilling på ett senkesett(hevesett...)

    så blir det montering å satse på å få sendt den på forstillingskontroll å deretter prøve å få det i vognkort. vingler noe voldsomt på vegen for øyeblikket, har en mistanke om styreledd men usikker, eineste som har skjedd i det siste er at servoen er delvis gåen, men kan umulig ver det så gjer det vel?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  2. #302
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    79
    Antall takk

    Standard

    har vel ikke noen ekstra felger jeg kan handle vel? mine er rusta vekk....
    - 1995 Volvo 940 LPT

  3. #303
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    14/15/16"?
    ---------------------------------------------------------------------------

    har mottatt senkesett ikveld, blir å få det montert å godkjent i vognkort så kjapt som mulig.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  4. #304
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    79
    Antall takk

    Standard

    15" om du har. Kan få stålfelgene mine on du vil.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    - 1995 Volvo 940 LPT

  5. #305
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av WhiteFlash Vis post
    15" om du har. Kan få stålfelgene mine on du vil.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    he 4stk, men skal sikkert bruke dei sjøl.. he mest 14'' desverre.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  6. #306
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    kjøpt truetrac


    montert svart delskinn


    Fått på fjørene(40-40 lesjø) fremme og nå. gjor det uten å ta av hele fjørbeinet så blei litt knoting... bilen blei jo ca like høy å like mjuk som orginalt..! Max 1,5-2cm lavere, jaja, får vær slik til den blir godkjent. Skal på sjøen i heile januar så skal bestille endel deler til bakakslingen på den turen, lager til diffen, speedoring å litt småtteri. Skal prøve å få på fjørene framme imorga så skal jeg legge ut bilde av HØY bil! Håper den blir litt hardere bake en framme
    Sist endret av ellingsøyern; 26/12/13 kl 19:20
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  7. #307
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    er vel påtide med en liten update igjen, har et par bilder.

    begynte med å ta av turboen fra f-motor pga nærma seg eu.

    så ble det å kjøre med org f en liten stund før jeg fant ut jeg skulle montere b23e motoren fra 240 delebilen.



    her er bilde av bilen rett etter 40-40 lesjø fjærer ble montert, er litt mer sigen i ræva men ikke mye "senkesett..."


    her er truetracen (-585) montert med shims fra gamle diffen som sto i å nye lager. selger slyngdiffen for en gullfarga lapp om noen er intr.

    måtte teste at den funka


    planer fremover er:

    -ta av skilta når det er halv årsavg.
    -finne en plass å sette den det er tørt å fint å skru
    -lete etter og montere fk/ft motor.
    -muligens lakkere, litt usikker der enda.

    planen er å skilte den i januar igjen.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  8. #308
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Fungera 740en bra med B23 maskina?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  9. #309
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    det KJEM den forhåpentligvis til å gjer:P glømte å demontere tenningsmodulen fra 240en, va visst en spesiell der.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  10. #310
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    det KJEM den forhåpentligvis til å gjer:P glømte å demontere tenningsmodulen fra 240en, va visst en spesiell der.
    Er vell gått på skroten den no?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  11. #311
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    jepp! blei vraka første timen oxo!
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  12. #312
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Liten update

    rota fram speilreflexen men ikke helt stø på innstillingene.


    bilen har stått å forfalt etpar måneder no å har ett lite dilemma, planen er å ta av skilta å det er greit nok, men det skal vær ett lokalt autoslalom 1 mai der det går an å herje fra seg litt, hadde vært artig å prøvd med truetrac å fungerende b23e der. bilen skal være eu ok den 30 april og planen var å drite i eu kontroll å ta av skilta den 30.april, men samtidig vil jeg på autoslalom(1.mai..) men tør ikke å ta kjangsen på å stikke dit uten eu kontroll.. og det var ikke litt av planen å få den eugodkjent, pga alt for mye som må gjøres som vil koste en del.. så spm er om jeg skal ta kjangsen på å stikke dit å godsnakke med politiet/vegvesenet om man evt ble stoppa, det er jo EN dag det er snakk om...

    slenger med etpar bilder. bilen står på stygge omega CD felger så ikke så mye å skryte av..

    fint stuk(bildet er tatt da det var klipte fjører)

    delehenteren:P

    "verkstedet"

    noen som vil ha? fungerer, men ikke til mitt bruk.

    slik har bilen stått alt for lenge og forfalt



    endel rust som må taes her.

    interiøret, ser ikke mye strøkent ut med litt blått å litt svart:P

    streamern i bakruta, hehe, kom med hatet!!

    trenger en ny baklykt her, har liggende, vurderer å skifte kun glasset.


    det som står øverst på to-do lista er.

    -fikse rusta å få taki rett lakk til å lakke over.
    -montere tenningsmodul som jeg har bestilt fra usa for "en neve dollars", begynner å bli skjeldne...
    -oppgradere b-pumpe(om det er nødvendig), skal ha en skikkelig intank-pumpe så slipper jeg å ta det igjen når en evt. fk motor blir satt inn.
    -plastidippe resterende lister svart.
    -fikse addon for 10.gang sikkert...
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  13. #313
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    288
    Antall takk

    Standard

    fin 740 du har blir bra dinne

  14. #314
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    får vel nesten tørke støv av denne her, siste update ser ut til å vær i april

    var en liten biltur for å handle motor av chbre her inne, den var så og si komplett bortsett fra el.nett. den har gått 220000km +/-.

    var egentlig tenkt å gjøre som de fleste å plukke den i smådeler å skifte vær en pakning men synes den ser tett å fin ut både ved bunnpannepakning og ved topplokket, så det blir nok bare med vasken.

    på veg hjem i 2.5tdi v70 med nesten 400k på telleren og går som en klokke, volvo....

    her er motoren komt på bukk jeg fikk låne av onkelen min som driver for det meste med amcar, såg ut til å tåle en v8er den bukken vertfall!


    her er den nyvasket, brukte høytrykk og avfetting, funka greit egentlig.


    litt bilder av deler som fulgte med, turbo og manifold følger med men får det ved en senere anledning.


    og sist, men ikke minst


    så blir det å sende søknad til bt for så å stikke inn å prøve å få det godkjendt, tenkte å godkjenne lesjøfjørene i samme slengen.

    skulle egentlig skaffet m90 i samme slengen men vil se hvor mye m47en tåler, skruinga er bare artig, så der er ikke jeg bekymra for å ikke ta det nå.



    trenger div. deler også

    fk/ft hjerne uten chip og uten startsperre
    universal/modeltilpasset alu radiator
    sinter lamell, enten 4 eller 6 puck, tenkte og prøve dette ilag med en trykkplate jeg har liggende som stammer fra en 16v, skal visstnok være samme som turbo trykkplatene.
    21mm stab stag
    gdokjente dempere til turboombygging, evt orginale tic dempere.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  15. #315
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Skift iallefall simmeringen i bakkant av veiv før du monterer motoren, min og såg tett ut men det tok ikkje lang tid før det lakk litt olje der

    M47 tåler overaskende mykje når du girer rolig, men når du begynner å herje og burne så er det jo klart at den ikkje tåla da
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  16. #316
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    oki, skal gjer det!

    ja m47 kassa så står i no er overraskende at den lever enda, den har gått 370k og halvparten av kilometrene har den blitt herja med. virker som dei skal tåle en god del om du girer rolig å ikkje hiver den i gir ja, men har også "hørt" at dei kan ryke under pådrag, sjøl med orginal fk.. får sjå litt, fekk akkurat tilbud om m90 + spakstell og sinterclutch for 3k no så vurderer den litt.

    ingen hast med å få det ferdig heller egentlig, bare det blir klart til januar, satser på skilt i beg. av januar.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  17. #317
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Liker! Syns du bør skifte det meste av pakninger og simringer. Men det går vel fint med å bytte det som absolutt trengs bytte.

    V70 er forresten kruttgod, har lyst å kjøpe den kompisen min har, men koster litt og så skal jo man ha forsikring, omreg, avgift osv.

    Hvor mye er den gått da? Bytter du reg reim så er det like så greit å ta pakningene på dekselene framme og bak, alle simringene, fort gjort.

    Handla en sett med alle simringer, cobberpakninger, pakninger på deksel, vannpumpe, bunnpanne osv, frå KL Racing.
    Billig vannpumpe fra biltema også


    Har både m90 og litt annet div. Har midtmontert intercooler med røde alu trykkrør, fleste av slangene, har annet også så bare spør, kanskje jeg har.


    Har ikke skeve noe søknad til BT, har ikke peiling på hvoran jeg går fram.

  18. #318
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Liker! Syns du bør skifte det meste av pakninger og simringer. Men det går vel fint med å bytte det som absolutt trengs bytte.

    V70 er forresten kruttgod, har lyst å kjøpe den kompisen min har, men koster litt og så skal jo man ha forsikring, omreg, avgift osv.

    Hvor mye er den gått da? Bytter du reg reim så er det like så greit å ta pakningene på dekselene framme og bak, alle simringene, fort gjort.

    Handla en sett med alle simringer, cobberpakninger, pakninger på deksel, vannpumpe, bunnpanne osv, frå KL Racing.
    Billig vannpumpe fra biltema også


    Har både m90 og litt annet div. Har midtmontert intercooler med røde alu trykkrør, fleste av slangene, har annet også så bare spør, kanskje jeg har.


    Har ikke skeve noe søknad til BT, har ikke peiling på hvoran jeg går fram.
    ang pakninger og div, så bytter jeg etter hvert som det trengs og tar det jeg ikke kommer til nå, slik som simmering i bakkant av veiv, litt det samme med reg.reim, den gidder ikke jeg å bytte iom, det er så lav komp på desse.

    ang m90, det nevnte du i en tidligere samtale, hvilken pris ser du for deg? har cooler og trykkrør.

    kanskje the bear kan hjelpe deg med søknad.?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  19. #319
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Aha, ja skjønner. Kan jo bytte det du ikke bytter nå en annen gang Er ikke så høy comp nei.

    Nå har jeg sagt pris til deg men vil fortsatt ha kassa liggende på lur ei lita stundt til, før jeg bestemmer meg helt.

    Ja, har ikke peiling på hvordan man skriver en sånn søknad. Haha, er vel ikke store greia men er ikke helt det samme som en jobbsøknad heller

    Kanskje det Har han søkt og fått godkjenning?

  20. #320
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Aha, ja skjønner. Kan jo bytte det du ikke bytter nå en annen gang Er ikke så høy comp nei.

    Nå har jeg sagt pris til deg men vil fortsatt ha kassa liggende på lur ei lita stundt til, før jeg bestemmer meg helt.

    Ja, har ikke peiling på hvordan man skriver en sånn søknad. Haha, er vel ikke store greia men er ikke helt det samme som en jobbsøknad heller

    Kanskje det Har han søkt og fått godkjenning?
    jepp, fikk låne mal av han en gang i tia.

    slik ser min ut foreløbig.

    Søknad om motorbytte, Volvo 740 GL

    Informasjon om kjøretøy:
    Volvo 740 GL 1987.
    Registreringsnummer: UE72712
    Ramme/chassis nr.:

    Jeg ønsker og utføre motorbytte i min Volvo 740, der stod det originalt en B230K. B230K motoren er beryktet for å trøble med vacuumen på forgasseren og er ikke særlig holdbar, jeg ønsker derfor å bytte til en nyere motor av typen B230FT(turbo), som kommer i Volvo 940. Jeg ønsker og gjennomføre ett motorbytte på grunn av økt driftsikkerhet og lavere bensinforbruk, noe som igjen fører til mindre utslipp. Motoren jeg vil sette i, er helt original både i tenningshjerne og i bensinstyreenhet, altså ikke noen form for «chip». Den er også helt original utvendig, intercooleren som blir brukt er i fra en 740 Turbo Intercooler og er forskriftsmessig festet.

    Legger ved ett dokument som viser til volvo sine godkjente produktendringer, der det står følgende; Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310Nm dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak. Her skal B230FK ligge godt innenfor med sine 165HK og 265Nm.

    Litt informasjon om de to motorene jeg vil bytte imellom.

    B230K -- B230FT
    Forgasser -- Elektronisk innsprøytning / Bosch Jetronic LH 2.4

    Motorvolum: 2316ccm -- 2316ccm
    ÅR: 1987 -- 1994
    HK: 110 -- 165
    Nm: 194 -- 265



    Jeg vil også godkjenne bilen med nye fjører som senker når bilen er inne, dette er av typen Lesjöfors og senker 40mm framme og bak. Dette vil bli brukt med godkjente dempere som blir nevnt i det vedlagte dokumentet fra Volvo. Her medfølger TÜV papirer for godkjenning i tillegg til dokument som viser til forstillingskontroll med justering innenfor toleransene.


    Bilen står nå stille og kjennemerker er levert inn, den står og å venter på en EU-kontroll, men jeg vil gjennomføre et eventuelt motorbytte før den skal EU godkjennes.


    Håper på positiv tilbakemelding.


    MVH

    Stian Gaugstad.

    --------------------------------------------------------------------

    ser dette OK ut?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  21. #321
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Det virket som en utfyllende og detaljert søknad

    Er de pirkete på Intercooler? Hvorfor nevner du det? Og hvorfor må du bytte støpdempere? : o

    Jeg har også senk som ikke er godkjennt, kan de ta det i samme slengen eller må man ha firhjulskontroll?

    Også har jeg ikke servo heller, men det skal jeg montere, kan de ta det i samme slengen òg? Eller var det egen forhjulskontroll eller hva det nå heter?

    Bytter jo bærearmer(kuler) og det blir helt orginal servo fra 240.

  22. #322
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    servo skal vel ikkje ver nødvendig å godkjenne?

    nevnte intercooler mest for moro skyld, har hørt om folk som sliter med å få godkjent alucooler..

    du må ha forstillingskontroll for å få godkjent senk
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  23. #323
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    liten update

    tok å vasket motorrom med avfetting og høytrykk, dette var høgst nødvendig, har aldri gidda å vaska der nedi før no. Litt rot å slik no også, men betraktelig bedre der det er skittent, skal avgårde å handle festematerial til ledningsnett og få litt ordnings på div. overflødige ledninger å slanger..

    slik så det ut før(gammelt bilde, men såg like jævlig ut før jeg begynte)

    å slik ser det ut nå.




    og sist, motoren som har stått i bilen siden jeg bygde om til lh2.4, den ga seg desverre når den ble turbomatet ser helt forjævlig ut, og det kan den bare gjør, for den blir nok kastet. tok motornettet fra den og et par følere.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  24. #324
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Å? Har hørt at nokken sa en må godkjenne når en gjør inngrep i forstillinga eller hva det nå var, men de kan jo ha tatt feil.

    Åja, da skjønner jeg. Det høres rimelig ut. Ok

    Men forstillingskontroll er egen kontroll?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  25. #325
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    ja du stikk på et verksted å spør om pris, normalt kosta det 1200 for kontrollen å 1500inkl justering, så fer du med deg papir der det står at alle vinkla å ledd e innafor toleransane, det papiret tek du med på BT ilag med tüv.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

Side 13 av 16 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. vurderer og gi opp mitt 242 prosjekt pgr sveising.
    By thomasd in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 137
    Siste post: 19/10/11, 22:24
  2. Panseret mitt ruster
    By flarssen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 03/05/11, 20:31
  3. vurderer salg av mitt 242 prosjekt
    By general-aasen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 29/04/10, 22:04

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •