Trenger ikke mye sveiseferdigheter for å smelte sammen no tjukke stål betar da ^^
Trenger ikke mye sveiseferdigheter for å smelte sammen no tjukke stål betar da ^^
Da har jeg fått holdt på litt med balja igjen! har vært mye anna som har spist tid som vanlig...
motor på vei ut:
toppen solgte jeg til fordel for litt mer gryn i motorsparebøssa
jeg blir bare mer og mer glad i den elefanten!
en kompis var innom med sin nyinnkjøpte porsche 924. nylakkert (hjemmelakkert trur jeg da) men ellers fin...
måtte låne en GS Silvertrack felg av en kompis å sette under hjulbuen for å se. blei småfrekt synes je da.
ellers med motor ute er jeg offesielt på utkikk FK/FT motor med papirer for godkjenning i orden. Må ikke være strøken bare hel og komplett. den skal demonteres og pusses opp uansett, men trenger ikke være et vrak liksomsend PM hvis du har eller veit om noe på østlandet
![]()
Da har det vært en stund sia siste oppdatering. det har ikke skjedd så voldsomt mye mer, men jeg mener det er nok til en liten bildeserie i hvertfall.
Jeg fikk kjøpe den "semi" havarerte fk motorn til Erlend Dystland her på forumet for en hyggelig pris. selgern var også hyggelig og skrev kontrakt og laga kopi av vognkortet til 940'n sin så jeg slepper å krangle så alt for mye med BTden står nå i bukken og venter bare på og blir pelt fra hverandre. detta gidder jeg ikke gjøra før jeg har penger til borring, planing, polering og balansering. har maila med VS motor og fikk en hyggelig pris der så det blir nok arbe på han snart.
ikke noe glansbilde, men den er et utgangspunkt, med papirer som i grunn er det viktigste.
bilen er bare skallet for tida. sveising av gulv og mye tectylskraping og henge fingra i
hakka opp i håp om å finne friskt stål....
Rusta har begynt akkurat i skjøten i de to platene som danner den bakre setekassa. Flere som har opplevd rust her?
Fant til slutt enden på elendigheta og kappa ut skiten.
Fant fram litt stål...
Kasta sveiser'n inn i bilen
actionbilder må tel
kjerringa fant ut garasjen var rette plassen og lesa tel jegerprøven. jaja
Bestefattern også i full gang med noe fabrikkering av hydraulikkdeler til traktor. i bakgrunn en Weiler Dreibenk som er eldre en han.
Nesten ferdig resultat av sveisejobben. sveisa med syrefast tråd. skal slipes litt til, men så lenge det er tett og holdbart så er det samme for meg hvordan det ser ut
måtte teste litt til med Silvertrack felgen dakommer aldri til å bli så lav
så det er status. jeg har noen billige viterhjul som det er bilder av tidligere i tråden til salgs. Link her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...d-polyforinger
-Kristian
Som en liten "sidenote" så er jeg alltid på utkikk etter gromdeler til 300+++ oppsettet. har noen noe, jeg kunne trengt til hyggelige priser, så er det bare og komme med forslag.
"Tenkt"... "foreløpig" oppsett blir følgende
-Bilcross-shops 530 topp: 46/38 ventiler med chromeshaft, Doble ventilfjører, cromemolly tallerker og nye shims. Skal forhøre meg med dem hva dem anbefaler av kam, men dere har vel noen forslag.
-Nuke eller SPM justerbart kamdrev.
-Kevlar regreim av ett eller annet fabrikat. finner ikke den nettsida igjen som hadde det. tips?
-SPM smidd innmat pakke. 8,5:1 i komp.
-alt balansert og kontrollmålt.
-Omsveist E-innsug med plenumutforming og annen plassering av spjellhus.
-dyser blir 558 dyser, Grønne bosch eller summit racing dyser til 5,0 ford V8.( blir plassert på innsuget.
-3" trykkslanger.
-3" sjellhus.
-3" LMM.
-DO88 intercooler med 3" inn og utblås.
-MAX-porta og polert 940 grenrør. også plana til t3 flens eller så setter jeg på en overgang.
-Garrett GT3071r med antisurgekåpe og ekstern wastgate.
-griffin alu-radiator eller 940 tropic radiator med elvifte kobla til LH'n +tvangstyring.
-Thelostartof 300-chipper i første omgang.
-SPM høyfløde oljepumpe.
-walbro i tanken og 044 under bilen.
-"grommere" vannpumpe
Som dere ser, den vanlige reggla, men litt jazza opp. Vil gjerne ha Ærlige 300+ ut av detta.
Er det noen som har et flatnese panser og plata under vinduet liggende? Kjøpes. originalplata har rusta tatt uansett så da bygger jeg bare om når dritten først skal ta:P
-Kristian
Artig prosjekt, skal følge med herBlir det oppigjen lakkering i samme fargen eller?
Liker at du skal bygge om til flatnose, men liker ikkje at du skal fjerne baljane
Bilen ser mykje høgare ut og du må senke den myykje før det skal sjå bra ut..I tillegg viser den orginale bensintanken og eksospotta frå sida, det ser ikkje fint ut![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Flatnose blir bradu har sikkert sett igjennom tråden til monzav8, han gjorde det på gamle bilen sin for ikke så lenge siden
![]()
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Takker folkens! Moro at folk er innom tråden:-)
Flatnese tror jeg blir bra. Har snakka med en bekjent som skal ta jobben med plata foran vinduet da mine sveiseferdigheter ikke tørr og gå på en slik "finjobb". Haha
Når det kommer tel baljene er jeg i tenkeboksen inntil videre. Men det er mest fordi jeg ikke lenger får en vettug plass tel reservehjul:-) vi får se.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sjå på detta bilde for eksempel..Sjølv om bilen er griselav på detta bildet blir den høg viss du ser for deg at baljen er vekkeOg det blir ein rar overgang frå kanal til bakskjerm når bakskjermen er så mykje høgare over bakken..
Men det er mi meining, du bestemmer jo såklart sjølv![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
For å begrunne denna ideen min litt da, så kan du jo se på bilen til farmen performance bilen til Magnus. Mye av av grunnen til at jeg vurderer detta er at jeg synes 240 blir mye mer linjelekker når baljene er er borte/modifisert.
Her et lite illustrerende photoshop bilde fra tidligere i tråden min.
jeg synes det ser mye bedre ut, men kanskje ikke verdt det arbeidet det blir![]()
Jo... og for å svara deg på spørsmålet om farge, Brage, så blir det en veldig lik farve ihvertfall, men drømmer om litt perlemoreffekt miksa oppi der![]()
Klora litt med FK'n idag, da sveisern hadde annet å finna pådemonterte skiten og tenkte den var moden for en høytrykksspyling.
trilla ut i finvær. den har fått kallenavnet svartblokka...
bensintanken i bakgrunn er det høl i fant jeg ut idag.. så må ha det nytt og.
spyla av det værste og spraya godt med jif ovnrens. sto i over en time.
Etter spylerunde nr 2 så den sånn ut. var jo faktisk litt rød og jo
Blåst rein/tørr med kompressor og trilla inn for videre innspeksjon.
blei ikke så halvgæli
når lønna kommer blir blokka sendt til VS motor for borring til 1. overdim, avbalansering og polering av veivparti, og skjekking at alle flater som skal være rette er rette
Har da forresten ett sett med FK råder og stempler hvis noen trenger.
God helg folkens! snakkes...
Det er artig.Fatter har også en Model S. Har kjørt den litt og det er noe for seg selv. Det finnes mange pessimister der ute angående slikt, men de kan bare ha det så godt.
Det der er en S85 tenker jeg og den gjør 0- 100kmh på 5,6 sek. P85 gjør det på 4,4. Helt rått med tanke på bil på over 2 tonn.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Ja det var rett og slett helt rått! eneste som mangla var en eller anna form for gromlåt og pottesmell, men selvfølgelig... det er opp til en hver![]()
disse bila er jo et sted i riktig retning når det gjelder el-biler. Denne kan jo de fleste tørre og bli sett i til forskjell fra andre forsøk oppgjennon![]()
Har ikke noe imot el-bil, men batteri teknologien er langt fra bra nok.
Når jeg kan sette meg i bilen med full tank og kjøre til Oslo på den, så må en el-bil kunne det samme og mener nå jeg. Kan ikke stå 2 timer og lade på Hamar![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Teslan kan kjøre 500 km på full "tank". det er jo langt mer en en nissan leaf med 150 km eller noe i den duren. på en hurtig-lade stasjon tar det en halv time og lade teslan til 85% batterikapasitet. hvis du da tenker en tur på bensinstasjon med fylling av bensin, ei pølse og kanskje ei pissepause så er det jo ikke langt unna en halvtime man bruker.
jeg langt i fra noen elbilfanatiker altså, men dem kommer seg disse bilene![]()
Ja, det blir bedreFår bare se hvordan det blir
![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Da kom det f*en meg lønning! Da bar det til Trøgstad idag for og levere blokka til Vidar Strand. Blir spennende! Virka som en kjempe årleit kar![]()
Detta virker som ett spennende prosjekt!
Skal følges![]()
Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)
Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)