Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  278
Side 5 av 23 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 568

Tråd: Kristian N's 245 prosjekt (sirup i øra, #LAT)

  1. #101
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke mye sveiseferdigheter for å smelte sammen no tjukke stål betar da ^^
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  2. #102
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av E.Winjum Vis post
    Trenger ikke mye sveiseferdigheter for å smelte sammen no tjukke stål betar da ^^
    nei du sier noe.. har faktisk sitti på jobb og tegna og fundert litt. tenkt litt på løsninger for rotering osv. kanskje je får det til. trenger jo ikke bli pent, bare holdbart!

  3. #103
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått holdt på litt med balja igjen! har vært mye anna som har spist tid som vanlig...


    motor på vei ut:

    toppen solgte jeg til fordel for litt mer gryn i motorsparebøssa

    jeg blir bare mer og mer glad i den elefanten!


    en kompis var innom med sin nyinnkjøpte porsche 924. nylakkert (hjemmelakkert trur jeg da) men ellers fin...



    måtte låne en GS Silvertrack felg av en kompis å sette under hjulbuen for å se. blei småfrekt synes je da.



    ellers med motor ute er jeg offesielt på utkikk FK/FT motor med papirer for godkjenning i orden. Må ikke være strøken bare hel og komplett. den skal demonteres og pusses opp uansett, men trenger ikke være et vrak liksom send PM hvis du har eller veit om noe på østlandet

  4. #104
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Da har det vært en stund sia siste oppdatering. det har ikke skjedd så voldsomt mye mer, men jeg mener det er nok til en liten bildeserie i hvertfall.

    Jeg fikk kjøpe den "semi" havarerte fk motorn til Erlend Dystland her på forumet for en hyggelig pris. selgern var også hyggelig og skrev kontrakt og laga kopi av vognkortet til 940'n sin så jeg slepper å krangle så alt for mye med BT den står nå i bukken og venter bare på og blir pelt fra hverandre. detta gidder jeg ikke gjøra før jeg har penger til borring, planing, polering og balansering. har maila med VS motor og fikk en hyggelig pris der så det blir nok arbe på han snart.

    ikke noe glansbilde, men den er et utgangspunkt, med papirer som i grunn er det viktigste.


    bilen er bare skallet for tida. sveising av gulv og mye tectylskraping og henge fingra i

    hakka opp i håp om å finne friskt stål....

    Rusta har begynt akkurat i skjøten i de to platene som danner den bakre setekassa. Flere som har opplevd rust her?

    Fant til slutt enden på elendigheta og kappa ut skiten.

    Fant fram litt stål...

    Kasta sveiser'n inn i bilen

    actionbilder må tel

    kjerringa fant ut garasjen var rette plassen og lesa tel jegerprøven. jaja

    Bestefattern også i full gang med noe fabrikkering av hydraulikkdeler til traktor. i bakgrunn en Weiler Dreibenk som er eldre en han.


    Nesten ferdig resultat av sveisejobben. sveisa med syrefast tråd. skal slipes litt til, men så lenge det er tett og holdbart så er det samme for meg hvordan det ser ut


    måtte teste litt til med Silvertrack felgen da kommer aldri til å bli så lav


    så det er status. jeg har noen billige viterhjul som det er bilder av tidligere i tråden til salgs. Link her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...d-polyforinger

    -Kristian

  5. #105
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Som en liten "sidenote" så er jeg alltid på utkikk etter gromdeler til 300+++ oppsettet. har noen noe, jeg kunne trengt til hyggelige priser, så er det bare og komme med forslag.

    "Tenkt"... "foreløpig" oppsett blir følgende

    -Bilcross-shops 530 topp: 46/38 ventiler med chromeshaft, Doble ventilfjører, cromemolly tallerker og nye shims. Skal forhøre meg med dem hva dem anbefaler av kam, men dere har vel noen forslag.
    -Nuke eller SPM justerbart kamdrev.
    -Kevlar regreim av ett eller annet fabrikat. finner ikke den nettsida igjen som hadde det. tips?
    -SPM smidd innmat pakke. 8,5:1 i komp.
    -alt balansert og kontrollmålt.
    -Omsveist E-innsug med plenumutforming og annen plassering av spjellhus.
    -dyser blir 558 dyser, Grønne bosch eller summit racing dyser til 5,0 ford V8.( blir plassert på innsuget.
    -3" trykkslanger.
    -3" sjellhus.
    -3" LMM.
    -DO88 intercooler med 3" inn og utblås.
    -MAX-porta og polert 940 grenrør. også plana til t3 flens eller så setter jeg på en overgang.
    -Garrett GT3071r med antisurgekåpe og ekstern wastgate.
    -griffin alu-radiator eller 940 tropic radiator med elvifte kobla til LH'n +tvangstyring.
    -Thelostartof 300-chipper i første omgang.
    -SPM høyfløde oljepumpe.
    -walbro i tanken og 044 under bilen.
    -"grommere" vannpumpe

    Som dere ser, den vanlige reggla, men litt jazza opp. Vil gjerne ha Ærlige 300+ ut av detta.

  6. #106
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Fikk bursdagsgave av kjerringa og gitt! Ser til å være pulverlakkert alu


  7. #107
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som har et flatnese panser og plata under vinduet liggende? Kjøpes. originalplata har rusta tatt uansett så da bygger jeg bare om når dritten først skal ta:P

    -Kristian

  8. #108
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Artig prosjekt, skal følge med herBlir det oppigjen lakkering i samme fargen eller?
    Liker at du skal bygge om til flatnose, men liker ikkje at du skal fjerne baljane
    Bilen ser mykje høgare ut og du må senke den myykje før det skal sjå bra ut..I tillegg viser den orginale bensintanken og eksospotta frå sida, det ser ikkje fint ut
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #109
    daihatsu93 sin avatar
    Medlem siden
    14. juli 2010
    Sted
    Nordkisa/Ullensaker/ Akershus
    Innlegg
    1.287
    Antall takk

    Standard

    Flatnose blir bra du har sikkert sett igjennom tråden til monzav8, han gjorde det på gamle bilen sin for ikke så lenge siden
    1995 Volvo 940 D24TIC
    1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
    1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
    Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?

  10. #110
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Takker folkens! Moro at folk er innom tråden:-)
    Flatnese tror jeg blir bra. Har snakka med en bekjent som skal ta jobben med plata foran vinduet da mine sveiseferdigheter ikke tørr og gå på en slik "finjobb". Haha

    Når det kommer tel baljene er jeg i tenkeboksen inntil videre. Men det er mest fordi jeg ikke lenger får en vettug plass tel reservehjul:-) vi får se.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #111
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kristian N Vis post
    Sjå på detta bilde for eksempel..Sjølv om bilen er griselav på detta bildet blir den høg viss du ser for deg at baljen er vekkeOg det blir ein rar overgang frå kanal til bakskjerm når bakskjermen er så mykje høgare over bakken..
    Men det er mi meining, du bestemmer jo såklart sjølv
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. Takk Øygard takket for denne posten
  13. #112
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Sjå på detta bilde for eksempel..Sjølv om bilen er griselav på detta bildet blir den høg viss du ser for deg at baljen er vekkeOg det blir ein rar overgang frå kanal til bakskjerm når bakskjermen er så mykje høgare over bakken..
    Men det er mi meining, du bestemmer jo såklart sjølv
    For å begrunne denna ideen min litt da, så kan du jo se på bilen til farmen performance bilen til Magnus. Mye av av grunnen til at jeg vurderer detta er at jeg synes 240 blir mye mer linjelekker når baljene er er borte/modifisert.



    Her et lite illustrerende photoshop bilde fra tidligere i tråden min.



    jeg synes det ser mye bedre ut, men kanskje ikke verdt det arbeidet det blir

  14. #113
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daihatsu93 Vis post
    Flatnose blir bra du har sikkert sett igjennom tråden til monzav8, han gjorde det på gamle bilen sin for ikke så lenge siden
    Ja har trua på det.

    Hadde glemt at han hadde gjort det på bilen sin. takk for tipset lenge sia jeg har lest igjennom den tråden.

  15. #114
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Jo... og for å svara deg på spørsmålet om farge, Brage, så blir det en veldig lik farve ihvertfall, men drømmer om litt perlemoreffekt miksa oppi der

  16. #115
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Klora litt med FK'n idag, da sveisern hadde annet å finna på demonterte skiten og tenkte den var moden for en høytrykksspyling.

    trilla ut i finvær. den har fått kallenavnet svartblokka...

    bensintanken i bakgrunn er det høl i fant jeg ut idag.. så må ha det nytt og.

    spyla av det værste og spraya godt med jif ovnrens. sto i over en time.



    Etter spylerunde nr 2 så den sånn ut. var jo faktisk litt rød og jo


    Blåst rein/tørr med kompressor og trilla inn for videre innspeksjon.



    blei ikke så halvgæli

    når lønna kommer blir blokka sendt til VS motor for borring til 1. overdim, avbalansering og polering av veivparti, og skjekking at alle flater som skal være rette er rette


    Har da forresten ett sett med FK råder og stempler hvis noen trenger.

    God helg folkens! snakkes...

  17. Takk Turbo_K takket for denne posten
  18. #116
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Har vært litt sossete i helga! Fikk prøve en splætt ny tesla model s.



    Har ikke akkurat satt meg inn i modellene, men dette var den med størst batteripakke og minst motor. gjør visst 0-100 på 5 sek.
    Fælt og måtte si det , men en av de bedre kjøreopplevelsene jeg har opplevd. Et helt sinnsykt drag.

  19. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Det er artig. Fatter har også en Model S. Har kjørt den litt og det er noe for seg selv. Det finnes mange pessimister der ute angående slikt, men de kan bare ha det så godt.
    Det der er en S85 tenker jeg og den gjør 0- 100kmh på 5,6 sek. P85 gjør det på 4,4. Helt rått med tanke på bil på over 2 tonn.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  20. #118
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Ja det var rett og slett helt rått! eneste som mangla var en eller anna form for gromlåt og pottesmell, men selvfølgelig... det er opp til en hver

    disse bila er jo et sted i riktig retning når det gjelder el-biler. Denne kan jo de fleste tørre og bli sett i til forskjell fra andre forsøk oppgjennon

  21. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Har ikke noe imot el-bil, men batteri teknologien er langt fra bra nok.
    Når jeg kan sette meg i bilen med full tank og kjøre til Oslo på den, så må en el-bil kunne det samme og mener nå jeg. Kan ikke stå 2 timer og lade på Hamar
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  22. #120
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Har ikke noe imot el-bil, men batteri teknologien er langt fra bra nok.
    Når jeg kan sette meg i bilen med full tank og kjøre til Oslo på den, så må en el-bil kunne det samme og mener nå jeg. Kan ikke stå 2 timer og lade på Hamar
    Teslan kan kjøre 500 km på full "tank". det er jo langt mer en en nissan leaf med 150 km eller noe i den duren. på en hurtig-lade stasjon tar det en halv time og lade teslan til 85% batterikapasitet. hvis du da tenker en tur på bensinstasjon med fylling av bensin, ei pølse og kanskje ei pissepause så er det jo ikke langt unna en halvtime man bruker.

    jeg langt i fra noen elbilfanatiker altså, men dem kommer seg disse bilene

  23. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, det blir bedre Får bare se hvordan det blir
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  24. #122
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Da kom det f*en meg lønning! Da bar det til Trøgstad idag for og levere blokka til Vidar Strand. Blir spennende! Virka som en kjempe årleit kar

  25. Takk Riff takket for denne posten
  26. #123
    Registrerte brukere Fredrik93 sin avatar
    Medlem siden
    29. april 2011
    Sted
    Algarheim, Akershus
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Detta virker som ett spennende prosjekt!
    Skal følges
    Volvo 240GL 1993 (førstebil)
    Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)

  27. #124
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fredrik93 Vis post
    Detta virker som ett spennende prosjekt!
    Skal følges
    Takk for det! hjelper motivasjon veitu! følger med på din og, ser ut som det blir grommaskin ut av den og Kan ikke bli nok Turbo-240'er på jessheim! hehe

  28. #125
    Registrerte brukere Fredrik93 sin avatar
    Medlem siden
    29. april 2011
    Sted
    Algarheim, Akershus
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kristian N Vis post
    Takk for det! hjelper motivasjon veitu! følger med på din og, ser ut som det blir grommaskin ut av den og Kan ikke bli nok Turbo-240'er på jessheim! hehe
    Ja, motivasjon hjelper helt klart!
    Satser på rundt 200 holdbare hester
    Nei, blir aldri nok av det der altfor mye nye biler der
    Volvo 240GL 1993 (førstebil)
    Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)

Side 5 av 23 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kristian s. 92mod 245tic. in rust we trust....
    By Kristian s in forum 200 -serien
    Svar: 133
    Siste post: 14/02/13, 23:40
  2. Kristian s. 88mod 245 bruksbilen.
    By Kristian s in forum 200 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 14/08/10, 13:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •