Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  188
Side 17 av 30 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 735

Tråd: Dan sine langtak, Godvogna og Turbobrakka!

  1. #401
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Okei, skjønner!Trudde det var bart metall
    Skal prøve få sendt delane dine eindag, har vært superttreig med det som vanlig
    Høres ut som en god plan Trenger den vangen snart...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  2. #402
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Kjekt at prosjektet er igang igjen
    Stilig valg av motor.

  3. #403
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Kjekt at prosjektet er igang igjen
    Stilig valg av motor.
    Ja det er det, har hatt mye dårlig samvittighet siste årene

    Takk for det, blir spennende å se om jeg har tatt meg vann over hodet. Har funnet minst en problemstilling jeg foreløpig ikke har noen løsning på...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  4. #404
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Ja det er det, har hatt mye dårlig samvittighet siste årene

    Takk for det, blir spennende å se om jeg har tatt meg vann over hodet. Har funnet minst en problemstilling jeg foreløpig ikke har noen løsning på...
    Hvilket er?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #405
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Hvilket er?
    Hvordan hente ut både speedosignal til instrument og til motorstyringa....? Motorstyringa skal vel ha 96 puls (?) signal og speedo er jo 48 eller/og en annen som jeg ikke husker. Det kommer vel ann på hva slags årsmodell delebilen blir.

    Har sett et par løsninger, men de er ikke noe jeg føler meg trygg på å begi meg ut på...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  6. #406
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Hvordan hente ut både speedosignal til instrument og til motorstyringa....? Motorstyringa skal vel ha 96 puls (?) signal og speedo er jo 48 eller/og en annen som jeg ikke husker. Det kommer vel ann på hva slags årsmodell delebilen blir.

    Har sett et par løsninger, men de er ikke noe jeg føler meg trygg på å begi meg ut på...
    I følge denne sida, skal motorstyringa ha 12 puls signal og
    TCM
    ha 48 puls signal.

    Dersom du nyttar deg av sein 240, så har 48 puls på bakakslingen, 96 på framhjul om du har
    ABS
    og 12 puls signal ut i frå frå speedometeret, den utgangen som skal gå til cruise control.

    Derfor leika eg litt med tanken på eit bytte til B6304 sjølv, sidan det burde vere temmeleg rett fram i ein 92 240.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #407
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #408
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    I følge denne sida, skal motorstyringa ha 12 puls signal og
    TCM
    ha 48 puls signal.

    Dersom du nyttar deg av sein 240, så har 48 puls på bakakslingen, 96 på framhjul om du har
    ABS
    og 12 puls signal ut i frå frå speedometeret, den utgangen som skal gå til cruise control.

    Derfor leika eg litt med tanken på eit bytte til B6304 sjølv, sidan det burde vere temmeleg rett fram i ein 92 240.
    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Stilig, da er det jo håp likevel. 92 delebil så er det meste gjort med andre ord. Jeg skal jo kjøre med manuell og denne motoren gikk med manuell så da treffer jeg heldigvis ikke på noen problemer der.

    Takk =)
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  9. #409
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    http://vikeboe.com/prosjekter/242_go...lden_girl.html Står en løsning på denne siden også. Kanskje han har en tegning på kretskortet han har bilde av
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  10. #410
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    http://vikeboe.com/prosjekter/242_go...lden_girl.html Står en løsning på denne siden også. Kanskje han har en tegning på kretskortet han har bilde av
    Jeg har sett den, men vet ikke om det der er noe jeg kan lage :-P Noe avansert føler jeg :-S

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  11. #411
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Hvis han har lyst å dele løsningen sin er det ikke vanskelig å lage til det kortet der (det vanskelige er å ha peiling og vite hva han har gjort og hvilke deler han har brukt )
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  12. #412
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    Hvis han har lyst å dele løsningen sin er det ikke vanskelig å lage til det kortet der (det vanskelige er å ha peiling og vite hva han har gjort og hvilke deler han har brukt )
    Okok, jeg får undersøke litt etterhvert. Tror det er broderen til Børge...

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  13. #413
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Du hadde jo tenkt å bruke automat? Då må
    TCM
    ha informasjon, elles vil ikkje kassa fungere skikkeleg. Men eg stussar over at motronicen skal ha 12 tenners signal.

    Uansett, om du kun skal ha 12 tenners, så får jo du det direkte frå bakakslingen på ein 86-91 bil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #414
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Du hadde jo tenkt å bruke automat? Då må
    TCM
    ha informasjon, elles vil ikkje kassa fungere skikkeleg. Men eg stussar over at motronicen skal ha 12 tenners signal.

    Uansett, om du kun skal ha 12 tenners, så får jo du det direkte frå bakakslingen på ein 86-91 bil.
    Det var tanken i begynnelsen ja, men fikk tak på M90 til en overkommelig pris så da ble det heller det.

    Jeg mener å ha lest en annen plass at motorstyringen skal ha et annet signal, uten at jeg husker hva eller hvor akkurat nå.
    Men motorstyringen skal vel ha hastighetssignal selv uten automat?

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  15. #415
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor ikke datasprut?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #416
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Det var tanken i begynnelsen ja, men fikk tak på M90 til en overkommelig pris så da ble det heller det.

    Jeg mener å ha lest en annen plass at motorstyringen skal ha et annet signal, uten at jeg husker hva eller hvor akkurat nå.
    Men motorstyringen skal vel ha hastighetssignal selv uten automat?

    Tidl. daain83.
    På LH2.4 brukar ein dette signalet fuel cut og styring av vifte. Muligens også er det med på lastkalkulasjon til tenninga.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  17. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  18. #417
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hvorfor ikke datasprut?
    Derfor!!

    Neida, litt lyst å få det til med originalstyringa. Det er billigere og BT liker jo ikke datasprutt

    Er jo en oppegående styring som tilogmed takler litt overtrykk etter hva jeg har forstått

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  19. #418
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Bygge MS el.lign inn i orginalboksene da.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #419
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Bygge MS el.lign inn i orginalboksene da.
    Spanderer du? :P

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  21. #420
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Har nok med mitt tror jeg. Hah
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #421
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Har nok med mitt tror jeg. Hah
    Nettopp

    Vi får se på sikt...

    Tidl. daain83.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  23. #422
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Derfor!!

    Neida, litt lyst å få det til med originalstyringa. Det er billigere og BT liker jo ikke datasprutt

    Er jo en oppegående styring som tilogmed takler litt overtrykk etter hva jeg har forstått

    Tidl. daain83.
    Det er en bruker her som har godkjent B6304 med datasprut, han fortalte at de ikke hadde problemer med det på hans bil da han fikk fortalt at den var N/A
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  24. #423
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    Det er en bruker her som har godkjent B6304 med datasprut, han fortalte at de ikke hadde problemer med det på hans bil da han fikk fortalt at den var N/A
    Ok, kjekt å vite. Det skal jeg prøve å huske å sjekke opp i når jeg skal på visning. Blir uansett originalstyring nå til å begynne med.


    Ellers,

    fikk tak i Sebbe omsider - så da har jeg kontroll på Quick Steer Roll Correction delene mine også. Er jo bare 2 år eller noe siden vi hadde gruppekjøp på forumet Guddi !
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  25. #424

    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Tveit, Norway
    Innlegg
    185
    Antall takk

    Standard

    Godt å se at det er gang på prosjektet igjen
    Bare av rein nysjerrighet hvordan er det å koble opp orginalnett på den 960 motoren?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  26. #425
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Alexk1 Vis post
    Godt å se at det er gang på prosjektet igjen
    Bare av rein nysjerrighet hvordan er det å koble opp orginalnett på den 960 motoren?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    Godt å være i gang igjen skal jeg love deg

    Hvis du titter en side tilbake så får du en liten smakebit... Det er nok overkommelig, men krever at man har tunga rett i munnen Det er jo blitt gjort, så umulig er det ikke...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

Side 17 av 30 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •