Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 115 av 176 FørstFørst ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 ... SisteSiste
Viser resultater 2.851 til 2.875 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2851
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Holck fant en fin en syns jeg til rundt 1000,-.
    (Var en Auto gauge tror jeg)
    Hvis han paster den her så kan dere se om den er duganes. Dere som har brukt slikt.
    Jeg sitter i trucken på jobben, så er litt hemma
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #2852

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Holck fant en fin en syns jeg til rundt 1000,-.
    (Var en Auto gauge tror jeg)
    Hvis han paster den her så kan dere se om den er duganes. Dere som har brukt slikt.
    Jeg sitter i trucken på jobben, så er litt hemma
    Har blitt veldig mye surfing i det siste, så husker ikke akkurat den . Hadde det vært meg hadde jeg kjøpt følgende :

    http://thesensorconnection.com/egt-p...ss_probe.shtml

    http://thesensorconnection.com/gauge...ax-temperature

    Virker som de gutta har peiling ihvertfall. Skal se om jeg finner den Auto Gauge også

    Spørsmål kommer på løpende bånd , var det sånn at du ville ha det til å snakke med MS`en eller noe? Da trenger du vel også noe som gir ut et 0-5v signal tenkte jeg på.

    http://thesensorconnection.com/egt-p...gt_meter.shtml

    Edit: Mener det var denne vi så på, men litt usikker

    http://www.summitracing.com/int/part...4345/overview/
    Sist endret av Holck; 12/02/14 kl 00:32

  3. #2853
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Vi bruker bare pistol i benken. Får jo sett såpass lite på målere i bilen at man heller burde legge inn tenningskutt på tempverdier og lese av loggen i sprute om det skulle bli muffens på banen.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  4. #2854
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Holck: Skal se på når jeg fåe satt meg ved en pc

    Der hadde vært smooth om jeg kunne koblet den opp i megasquirt'n også
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #2855

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Holck: Skal se på når jeg fåe satt meg ved en pc

    Der hadde vært smooth om jeg kunne koblet den opp i megasquirt'n også
    Da hadde jeg tatt disse :

    http://thesensorconnection.com/egt-p...gt_meter.shtml

    http://thesensorconnection.com/egt-p...ss_probe.shtml

  6. #2856
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard



    requested page not found
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #2857

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

  8. #2858
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det. Vi drev å så på de der. Bare litt usikker på hvor jeg skal putte den. Det hadde gått an i hanskerommet, men der ser man den ikke under kjøring.
    Ikke at man mååå det. Men kjekt å kunne se hvis'n først har
    Får man kjøpt analog viser, men med 0-5 VDC output tru?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #2859
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Vems round V2 har mulighet for å sende ut 0-5v signal, der du velger om det er lambda eller egt som skal sendes ut.
    http://shop.vems.hu/catalog/roundv2-...ler-p-166.html

    Har litt andre muligheter innebygd og, alt står på siden der.
    Har ikke prøvd den selv.

    Kurt
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  10. #2860

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Stemmer det. Vi drev å så på de der. Bare litt usikker på hvor jeg skal putte den. Det hadde gått an i hanskerommet, men der ser man den ikke under kjøring.
    Ikke at man mååå det. Men kjekt å kunne se hvis'n først har
    Får man kjøpt analog viser, men med 0-5 VDC output tru?
    Hehe, første jeg tenkte på da var den her i tillegg til de jeg linka til :

    http://thesensorconnection.com/egt-p...e-piezo-buzzer

    Men det spørs jo helt hva du vil ha

  11. #2861
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hehe, første jeg tenkte på da var den her i tillegg til de jeg linka til :

    http://thesensorconnection.com/egt-p...e-piezo-buzzer

    Men det spørs jo helt hva du vil ha
    Jeg vil ha det sånn jeg vil ha det hehe.

    Men ett annet spm da. Som sikkert er teit, men som noen sikkert har en formening om.
    Kommer man til ett punkt der motoren ikke blir varmere?
    F.eks når motoren blir tuktet leeenge i benken. og motoren er "900" grader på maks.
    Vil jeg kunne klare å overgå dette ved banekjøring ved å drive på litt lenger enn vi kjørte motoren i benken?

    Grunnen til at jeg spør er om det er nødvendig å vite eksostemp under hard drift.
    Jeg skjønner at ting blir varmere og varmere, men vil det noen gang stoppe, eller vil det bare bli så varmt at det til slutt havarerer?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #2862
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Skru av vifta til benken og tyn den et par ganger så får du fort svare

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  13. #2863
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jojo, men så er det luft ute når man kjører også
    Jeg tenkte på dette som ble nevnt med å overvåke med sprutet i tillegg.
    Om dette burde prioriteres, eller om det er mest for at det kult å se på etterpå. Og at man kanskje har mere nytte av ei analog klokke som sitter i dash'n.
    Har aldri hatt noe slikt før, så må høre etter med noen som har prøvd
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #2864
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    analog klokke trenger du ikke, om du kobler opp mot logginga kan du bruke det som en faktor for "hvorfor havariet skjedde". Kjøre bilen max i benk uten kjølelufta fra benken blir det samme som ei god runde i "burnebingen". Da blir det HOT . Jeg har aldri giddi og brukt det. Det som ER viktig, er å koble vann og oljetemp inn i sprute og lage tenningskutt på unormale verdier (senker turtallssperra kraftig), samt koble oljetrykksmåleren med 5sec oppstart delay slik at om oljetrykket blir borte så kutter tenninga momentant. Dette redder deg fra de store skadene. I bilen trenger du 1 STOR oljelampe på egen føler (tilfelle den til sprute ikke skulle fungere), Turtallsmåler, Fart om du vil, og tempmåler på vannet om du skulle få turtallskutt så du skjønner hvorfor

  15. #2865
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    I see.
    Da skal jeg tenke litt hardt på det i natt også burde jeg vel bestille meg noe snart. Det drar seg fort mot våren nå
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #2866
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    litt avsporing av tråd her nå, men vet noen om disse sensorene kan kobles direkte til sm4 for avlesing i sprutet eller trenger de noen boks og greier i mellom?

  17. #2867
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Egt trenger en chip for å kunne måles, så da må iallefall sm4 ha det innebygd for at det skal fungere.
    Men du får kjøpt egt til analog omformere som du kan koble til en analog (0-5v) inngang i sprutet og logge den.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  18. #2868
    Registrerte brukere Koff sin avatar
    Medlem siden
    17. mai 2012
    Sted
    3320 Vestfossen
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Men nei! Du klarer ikke tukte motor hardere enn du gjør i benken! Så lange og seige pull er umulig å få til på bane Med mindre du har bremser som henger på da!
    Tlf: 452 66 579
    OakhearT RacinG

  19. #2869
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg vil ha det sånn jeg vil ha det hehe.

    Men ett annet spm da. Som sikkert er teit, men som noen sikkert har en formening om.
    Kommer man til ett punkt der motoren ikke blir varmere?
    F.eks når motoren blir tuktet leeenge i benken. og motoren er "900" grader på maks.
    Vil jeg kunne klare å overgå dette ved banekjøring ved å drive på litt lenger enn vi kjørte motoren i benken?

    Grunnen til at jeg spør er om det er nødvendig å vite eksostemp under hard drift.
    Jeg skjønner at ting blir varmere og varmere, men vil det noen gang stoppe, eller vil det bare bli så varmt at det til slutt havarerer?
    Min/vår erfaring med kjøring med 4 stk eksostemp. viser at eksostemperaturene på en turbomotor som går på pumpebensin bare øker og øker. Testbilen passerte så vidt jeg husker alltid 900 grader i 240 km/t. (Rødmotor som gikk med 1140 ccm dyser som gikk med 94 % duty for 11,6:1 i AFR)
    Jo høyere kompresjonsforhold du velger jo mer retardert tenning må du kjøre og jo større blir problemene med uakseptable høye eksostemp. ved høye og "langvarige" effektuttak.

    Alle dynopull som jeg har sett av turbomotorer viser at eksostemperaturen tar utav. Det er ikke uten grunn at jeg ikke kan anbefale høykomp. skjønner du.

    Her ett overdrevet eksempel som tydelig demonstrerer det som skjer i praksis på en 8V rødmotor.
    http://www.youtube.com/watch?v=aTRXdC9HvJ8
    Sist endret av Batland; 12/02/14 kl 22:15

  20. #2870
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Okey.
    Men da blir det nok den digitale saken med output så jeg kan får det opp i sprutet
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #2871
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    En helt anna ting.
    Er det noen som har ett tankarmatur (eller to) til F-motor med knekt nippel som tankmåleren virker på?
    Jeg skal teste noe, men er ikke så villig til å kappe vekk den som er i orden og sitter på bilen min
    Hadde vært fint om det hadde vært hyggelig pris også betaler jeg så klart frakta.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #2872

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Okey.
    Men da blir det nok den digitale saken med output så jeg kan får det opp i sprutet
    Det tror jeg du gjør rett i . Er nok fint mht varierende kvalitet på E85 også skulle en tru

  23. #2873
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg bestilt eksostempmåler.
    Det ble denne her.
    Får prøve å montere den i hanskerommet eller noe + at den blir koblet opp mot datasprutet.



    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. Takk Holck takket for denne posten
  25. #2874

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da har jeg bestilt eksostempmåler.
    Det ble denne her.
    Får prøve å montere den i hanskerommet eller noe + at den blir koblet opp mot datasprutet.



    Kjøpte du ikke buzzer`n ???????????

  26. #2875
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jo
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 115 av 176 FørstFørst ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •