Du må nok ta på deg noe av skylda at jeg dro på meg det pengesluket her ja![]()
Du må nok ta på deg noe av skylda at jeg dro på meg det pengesluket her ja![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
jævlig lekker 940 dette sven.
send pm med noen antydninger da![]()
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Ikke umulig det, selv om jeg dro å såg på den under 2t etter bilen ble lagt ut og bestemte at jeg skulle ha den samme dag... Var vanvittig pågang på de bilene den perioden... Lette vel godt over et halvår før jeg klarte å få kloa i en bil som var brukbar.
Takk for det Ekren og ChrML, er ikke så veldig avanserte ting som er gjort med den da, men har ikke tenkt å slutte å "forbedre" den enda![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Meget pen denne jaSend meg en pm om du noen gang skal selge add on leppa
![]()
TakkerAddonleppa blir nok uforholdsmessig dyr om jeg skal plukke den av og selge den
I går monterte jeg original luftfilterboks igjen for å få det til å se litt mer diskret ut, var ikke bare bare å få tredd slangen til turboen inn på en 3" LMM...
Ble ikke noe veldig suksess med originalt filter iallfall, tam lyd:( og mista en masse effekt. Får se om jeg kjøper et K&N innsatsfilter eller Kjøper et sånn BSR avskjermingskit og et skikkelig åpent filter, var tross alt påtagelig mye råere lyd i den med åpent selv om det blir litt hvesing.
Er også interessert i å bytte NUKE kamdrevet i et justerbart som er smalere, da Nuke drevet har 16V bredde og dermed ikke får plass bak registerdekselet.
Skal ta et hull til drevet i registerdekselet som midlertidig løsning i helga men kunne tenkt meg å hatt det skjult da jeg er litt beskjeden av meg
Bytta også termostat da den gamle drev å åpna litt for tidlig, tok ikke bilde av det...![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Skal også kjøpe meg et væskefylt manometer og koble på fuelrailen for å overvåke hvor ustabil den malpassien virkelig er for i dag fikk jeg f**n meg feilkoder og bilen går på AFR 11-12:1 igjen![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ah, så du fikk på original slange fra turboen inn på 3" LMM, ja. Det er kjekt å vite, da kan jeg gjøre det midlertidig fram til turboen byttes ut til fordel for noe litt grommere enn 13c-en
.
Angående BTR så kan de se ut som det greieste rett og slett bare er å kjøre med original BTR og ikke kødde noe med det så langt det lar seg gjøre. Og bruke dyser tilpasset originalt bensintrykk, 3 bar.
Aha, så dysene du bestilte leverer omtrent det samme på 3 bar som disse gjør på 3,8? Hadde nok ikke vært dumt det. Men kunne uansett tenkt meg å hatt et permanent manometer så lurer på om det blir det og antakelig en annen løsning på justerbar BTR istedetfor å bytte dyser. Hvis ikke dysene du kjøpte er billige da? Hvor bestilte du de?
Lurer på å prøve en std 3 bars regulator inntil videre, tror ikke det er noe problem heller med oppsettet jeg har. Er jo ingen fare når jeg kan se AFR.
EDIT: var forresten ikke lett å få på slangen på 012 LMM-en, varma slangen rundt konen på en 1,5 liters flaske først og tvingte den på når den var varm og fleksibel![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Billige dyser får du kjøpt på www.fiveomotorsport.com
Er det den modellanpassede kl-racing intercooleren du kjører med?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Ja kjøpte forresten 968 dysene mine der ja
Jepp det er en KL-kjøler, 60 mm for bil uten AC. Skal lage en skikkelig løsning på innfesting etterhvert, mulig jeg flytter ned den nedre vangen som radiatorpakka hviler på litt for å få den lenger ned også, men det blir i forbindelse med lakk av motorrom.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Problemet med å kjøre standard bensintrykk (3 bar) på 3" LMM med LH 2.4 og 968 er at da blir dysene 20% for små og du vil få mager blanding som hjernen ikke klarer å kompansere skikkelig for.
Akkurat nå kjører jeg 968 dyser med originalt bensintrykk på original 2.75" LMM og da blir dysene akkurat 20% for store i forhold til LMM. Den går å bobler hele tia, går knapt på tomgang og kutter tidlig på turtall som den er nå til jeg får pakka mi med LMM som står hos Tollvesenet og blir granska for øyeblikket.
Med 20% for små dyser i forhold til LMM tør jeg ikke å tenke på hvordan vanskelig den hadde vært å starte og hvor varmt det hadde blitt i lengden, spesiellt nå når det er så kaldt.
Derfor kjøpte jeg noen 558 dyser siden jeg mistenkte at det ville bli mye tull med justerbare BTR-er, ikke minst arbeid. Leverer ganske akkurat det samme som 968 dyser, men på standard bensintrykk. Single cone for 8v motorer. 968 er dual cone for 16v og 8v motorer. 558 dysene er litt billigere enn 968 dyser.
Jeg får prøve å se, som du sier merkes det først på at den blir tung å starte når det er kaldt for jeg har prøvd ytterkantene på BTR-en. (altså fra den blir tung å starte til den ikke klarer å kompensere for for fet blanding). Stilte den ca midt i mellomMen jeg vet ikke de eksakte verdiene på trykket ved topp/bunn her i mangel på et skikkelig manometer.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Pen bilSyntes det gjorde seg da du hadde Titan-felgene på. Har ikke vært fan av tre-imitasjon før, men i 940 så ser det faktisk ganske bra ut synes jeg, spesielt fordi "temaet" kommer igjen i dørpanelene
![]()
Kjøp det manometeret som eg har, det er praktisk og greitt å montere. Greitt å ha ein justérbar BTR om du skal prøve deg litt fram med E85 også.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Hvor/hva er inspirasjonen fra ChrML ?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Ahh.. Så liksom ikke noe "likhet" med bilen til ChrML
Men, fin bil du har Sven.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Jørn: Takker så meget![]()
gaupe: Ja lurer på om jeg skal bestille en sånn som du har. Var innom Tess i dag og skulle handle manometer + slanger og tilkoblinger men var litt sent på dagen så vi rakk egentlig ikke finne ut hva vi skulle bruke. De hadde et nice 0-6 bars manometer jeg tenkte å bruke. Har gode rabatter på Tess så hadde nok sluppet unna relativt billig.
Har du link til der du skaffa ditt?
Joakim: Hehefår vel redigere topic litt da. Men takker
I dag kjøpte jeg meg et 3" eksosanlegg som skal på etterhvert, ble bare et JT til 740 med 2 potter. Skulle vært rustfritt tenker sikkert noen, fordelene med vanlig stål er at jeg kan sveise i det selv og en slipper jo også at bilen blir en offeranode. Gjerrig som jeg er sparer jeg også noen snaue hundrelapper hehe... Har også en 3" racekat liggende så derfor kjøpte jeg ikke det mye dyrere 940 anlegget.
Kjøpte også et sportsinnsatsfilter for å prøve det, men mistenker at det blir en åpen luftfilterløsning igjen etterhvert uansett. Den originale slangen mellom LMM og turbo er trang og krokete. Men skal i såfall lage meg en avskjerming. Var på BCB og kikka på BSR sin skjerm men den kosta 1400 kr med et 2,5" filter og jeg trenger ikke filteret og for 1400 kr skal jeg klare å lage et som ser like bra ut selv
Bilder får dere ikke i kveld![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Får vel fylle tråden med litt bilder om ikke annet så folk ikke sovner riktig enda.
Et bilde av hvordan bilen såg ut i sommer, på "hytten"
Sammen med bilen til tommy_85 fra volvoforum:
Også et bilde fra da jeg lekte meg med fancy kameraet til mor mi tidligere i fjor, gamle vingen sitter fortsatt på her:
![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
For at karrosseriet skal bli en offeranode for et rustfritt eksosanlegg så må bilen så og si være nedsenket i vann. Så tror ikke det er noe stort problem hvis du hadde valgt rustfritt.
Bra at du velger JT med 2 lyddempere, JT med kun 1 lyddemper høres veldig traktor ut og veldig lite pen lyd.Ganske enkelt å lage avskjerming i tynnplater, ja, tenkt å gjøre det samme selv når røropplegget skal byttes sammen med turboen etterhvert.
Blir tøft dette!![]()