Jepp. Jeg har ikke bruk for all den plassen. Men vil prøve å normalosere sporvidden på bilen mtp at den er smalere bak enn framme![]()
Jepp. Jeg har ikke bruk for all den plassen. Men vil prøve å normalosere sporvidden på bilen mtp at den er smalere bak enn framme![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Fyy! Detta blir fresht!Må jo bli helværst da denne er ferdig
![]()
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Takker. Ja jeg har jo litt forhåpninger selv. Håper den blir tøff og grom å kjøre![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Ser jaggu ut som du er på rett vei da ja^^
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Skjedd noe med bilen i det siste eller tar du pause i juletida?
''POWER!!!''
-Jeremy Clarkson
Skjedd pent lite, mest julevask på verste om dagenellers så var jeg å henta blokka mi hos torgeir istad, det ser helt sykt bra ut!! Kommer bilder etter jeg har kost litt med den utv
![]()
Ja du bytter ut kjerringa i senga i natt tenker jeg![]()
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Hehe. Den fikk sengetøy på verste om ikke annet![]()
Ah herligdu tetta godt under glassblåsing regner jeg med
brukte du den lakken jeg anbefalte?
242 Rallycross bil
Tetta ingenting på underdelen. Ble bare en standard motorfarge![]()
Håper inderlig du blåste blokka med nedre halvdelen påmontert! Eller maskerte de maskinerte flatene med tykk plast eller finér... Blåser du på de maskinerte flatene mellom blokkhalvdelene hvor limet skal være, så trenger du A: enten NY blokk, eller B: maskinere flatene på nytt og linjeborre den til overdim som vil kompensere for det som er maskinert... føkker du til mellom de to delene kan du glemme å få riktig lagerklaring...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Burde gå fint det så lenge det ikke er blåst direkte mot flatene. Det vil tette fint selv om det fins en pore eller 2.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Er ikke det minste bekymra for tettinga... men om han skal få lagerklaringene der de bør og må være og i det heletatt få inn oljepumpehuset... har han blåst fra siden og ikke blåst direkte på delelinga vil det gå.. småhakk osv evt. grader kan man fjerne med et bryne... uansett en fordel å blåse blokka i en bit dvs. med nedre halvdelen påmontert og trukket til...
Sist endret av Njål Nilssen; 28/12/13 kl 13:03
Lagerklaring må måles uansett. Blir det feil klaring er det ikke værre enn å linjeborreTakk for det Lars
har du med andre ord blåst delelinja?Håper da inderlig for din del ikke det :S Er ikke bare-bare å linjeborre disse... feks. må du plane flatene noe mer enn en hundredel eller så så KAN det blir vansker med å få i oljepumpa igjen... bare så du er advart. med mindre du skal bruke tørrsump da... da kan du like greit lage et blanke-lokk der oljepumpa ville sittet
![]()
Har ikke blåst der lagerskålene skal sittebare blåste litt for å få vekk sotet som satt noen steder.
Hmm var detta jeg var litt bekymra for. glass eller sand blåsing hører egentlig ikke hjemme i en motor. Får håpe det har gått bra![]()
242 Rallycross bil
Sist endret av Njål Nilssen; 28/12/13 kl 23:56
Hmm jaja jeg har hvertfall ikke niblåst for å få vekk allt grundig heldigvis. Da får vi se om jeg har driti meg ut eller ei når lagerklaring måles...
Om jeg i tilfelle har klart det så kan jeg vell bruke en annen bunndel fra samme type motor som er urørt mtp linjeborring?
Sist endret av Amundsen T5r; 29/12/13 kl 01:42
Har nok gått bra tror jegmen er jo bare å skru sammen de to delene og finne frem hundredels shim og teste om du får den inn noen steder mellom flatene. Etterpå måler du lagerleiene med et mikrometer stikkmål og sjekker om de er som de skal være på mål og ikke har blitt urunde noen steder. Skal man linjehone må du også plane ned begge flatene litt også må du frese begge endene av blokka etterpå for bakre tetning og oljepumpe. Ikke verdens undergang men en realtivt kostbar jobb da.
242 Rallycross bil
Jaja fant litt rust etter jeg skjærte ut hjulhusa så da velta jeg liksågodt bilen på sia. Lettere å jobbe med deler av breddinga da også
Rust inn mot rammevang fjærnet å inn med nytt stål. Er ikke så strøkent men her syntes det ikke..
Nøsta sammen breddinga under i hjulbrønn
ålreit arbeidsstilling
Disse får et nytt liv i morgen
Meg og en kamerat bakerst i verkstedet
![]()