Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 466 av 613 FørstFørst ... 366 416 456 464 465 466 467 468 476 516 566 ... SisteSiste
Viser resultater 11.626 til 11.650 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #11626
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Spiller jo liten rolle det når bilen han linker til har 350HK Må ikke tro man slipper unna med å betale avgift for 250HK da

    Selvfølgelig kan du trimme den ned til 250HK, men da er jo litt av poenget med den borte?
    Haha eg tok an
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #11627
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Spiller jo liten rolle det når bilen han linker til har 350HK Må ikke tro man slipper unna med å betale avgift for 250HK da

    Selvfølgelig kan du trimme den ned til 250HK, men da er jo litt av poenget med den borte?
    I vognkortet står det nok fortsatt 260hk, er det som gjelder ved import. Du kan ikke bare si at du vil betale avgift for 350hk fordi det er det bilen egentlig har, også tro at den blir godkjent med det her i Norge

  3. #11628
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Men nå er det en ting du glemmer, og det er at hvis BT ser at det er modifisert masse i motorrom osv, så kan du bli sendt rett på effektmåling.

    Hvis bilen er godkjent av svenske biltilsynet med den effekten, så er det ikke umulig å få det samme godkjent her. I Sverige får man blandt annet godkjent S60R med over 400HK. Jeg har selv sett vognkortet. Da er også sjansen der for at man får det inn her også, bare med en tilhørende avgift på 1000,- pr HK økning. Man trenger jo papirer fra Volvo på det, og det regner jeg med man får, i og med at det er det samme kravet i Sverige. Da har ikke BT så mye de kan si imot på, hvis Volvo går god for det.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #11629
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Men nå er det en ting du glemmer, og det er at hvis BT ser at det er modifisert masse i motorrom osv, så kan du bli sendt rett på effektmåling.

    Hvis bilen er godkjent av svenske biltilsynet med den effekten, så er det ikke umulig å få det samme godkjent her. I Sverige får man blandt annet godkjent S60R med over 400HK. Jeg har selv sett vognkortet. Da er også sjansen der for at man får det inn her også, bare med en tilhørende avgift på 1000,- pr HK økning. Man trenger jo papirer fra Volvo på det, og det regner jeg med man får, i og med at det er det samme kravet i Sverige. Da har ikke BT så mye de kan si imot på, hvis Volvo går god for det.
    Den ekstra effekten kan uansett ikke avgiftsbelegges før bilen er godkjent med modifikasjonene og effektøkningen. At BT sender biler på effektmåling hvis det er mistanke om effektøkning er bare tull, det krever at de skrur ut motoren og sender den til godkjent laboratorie for måling.

  5. Takk Kent o takket for denne posten
  6. #11630
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Og poenget er at skal du ha en bil med 350 HK koster det mer uansett. Skal du ha en 350HK på skilt her i Norge koster det mer enn å ta inn en R med 300HK uansett, sett totalt.

    Vi har jo selv medlemmer her inne som har fått beskjed av BT om å komme tilbake med bremsepapirer på motor før de får det godkjent, pga mistanke om høyere effekt enn originalt.
    Sist endret av Daniel V; 21/12/13 kl 16:45
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  7. #11631
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Og poenget er at skal du ha en bil med 350 HK koster det mer uansett. Skal du ha en 350HK på skilt her i Norge koster det mer enn å ta inn en R med 300HK uansett, sett totalt.

    Vi har jo selv medlemmer her inne som har fått beskjed av BT om å komme tilbake med bremsepapirer på motor før de får det godkjent, pga mistanke om høyere effekt enn originalt.
    Hvis denne T5'en det er snakk om ikke er godkjent med 350hk, så er det fortsatt 260hk som gjelder ved import. Dvs. at du enten får den godkjent på norske skilter med 260hk slik den er, eller at du må sette den tilbake til original stand for så å få den godkjent, fortsatt med 260hk.

  8. #11632
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg har sett den på Valläkra, og jeg mener den er godkjent med 350 HK
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #11633
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Den ekstra effekten kan uansett ikke avgiftsbelegges før bilen er godkjent med modifikasjonene og effektøkningen. At BT sender biler på effektmåling hvis det er mistanke om effektøkning er bare tull, det krever at de skrur ut motoren og sender den til godkjent laboratorie for måling.
    Nu vel, BT har nokre effektruller som blir brukt i tilfeller som nevnt. Det kompenseres delvis for effekttap i drivlinje, men det vil sjølvsagt uansett bli god sikekkerheitsmargin så lenge effekt blir målt på hjula. Trondheim har egen rulle, Oslo brukar foreløpig Sarpsborg men får eigen rulle i løpet av 2014. I tillegg har mange utstyr for å lese feilkoder mm på
    ECU
    og liknande. I tillegg kan ein sjølvsagt prøvekjøre og danne seg eit inntrykk som kan underbygge en mistanke

  10. #11634
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Nu vel, BT har nokre effektruller som blir brukt i tilfeller som nevnt. Det kompenseres delvis for effekttap i drivlinje, men det vil sjølvsagt uansett bli god sikekkerheitsmargin så lenge effekt blir målt på hjula. Trondheim har egen rulle, Oslo brukar foreløpig Sarpsborg men får eigen rulle i løpet av 2014. I tillegg har mange utstyr for å lese feilkoder mm på
    ECU
    og liknande. I tillegg kan ein sjølvsagt prøvekjøre og danne seg eit inntrykk som kan underbygge en mistanke
    Les dette: http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf

    "Det eneste som finnes er en stasjonær rullende landevei i Trondheim, men den er utrolig nok ikke godkjent som kontrollmåling for avgiftsendring ifølge Per Jensen, seniorrådgiver i Tollvesenet.
    Den eneste målemetoden som er godkjent av Veidirektoratet for beregning av avgift, er måling av motor i benk i laboratorium med standardiserte verdier for lufttemperatur og luftfuktighet."

  11. #11635
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Ein brukar ECE-dokument med import av desse bilane, det inneheld det bilen vart levert frå fabrikk med.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #11636
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Les dette: http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf

    "Det eneste som finnes er en stasjonær rullende landevei i Trondheim, men den er utrolig nok ikke godkjent som kontrollmåling for avgiftsendring ifølge Per Jensen, seniorrådgiver i Tollvesenet.
    Den eneste målemetoden som er godkjent av Veidirektoratet for beregning av avgift, er måling av motor i benk i laboratorium med standardiserte verdier for lufttemperatur og luftfuktighet."
    Nå er nok den litt utdatert, samt at de gutta kan å vinkle det annerledes. Husk på at de lever av ulovlig trimma biler, så de vil jo bagatellisere faren for å bli tatt så mye som overhodet mulig. Noe annet blir jo for å dem å skyte seg selv i foten.

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ein brukar ECE-dokument med import av desse bilane, det inneheld det bilen vart levert frå fabrikk med.
    Det er kun hvis de ikke har mistanke om at bilen trimmet. Med engang de begynner å lure på det, så får pipa en helt annen lyd, og ECE-dokumentet blir ikke vektlagt i samme grad.

    Da må en pent og pyntelig ta en tur på rulla.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #11637
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Tommy Vis post
    Godt mulig det, får håpe den hverfall kom til noen som kan gi den den tlc'en den fortjener. Så bare at det lå et solgt skilt i ruten på den idag.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
    Han skal etter planen hente den julaften hvis alt har gått etter planen, litt av en gave til seg sjøl..
    Mine biler:

  14. #11638
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Nå er nok den litt utdatert, samt at de gutta kan å vinkle det annerledes. Husk på at de lever av ulovlig trimma biler, så de vil jo bagatellisere faren for å bli tatt så mye som overhodet mulig. Noe annet blir jo for å dem å skyte seg selv i foten.


    Det er kun hvis de ikke har mistanke om at bilen trimmet. Med engang de begynner å lure på det, så får pipa en helt annen lyd, og ECE-dokumentet blir ikke vektlagt i samme grad.

    Da må en pent og pyntelig ta en tur på rulla.

    Tror ikke det er så ofte de "lurer" på det. Mine (personlige) erfaringer er at de er opptatt av chassisnummer og eventuell dokumentasjon, i de tilfellene man trenger det. I dette tilfelle skal det vel ikke være nødvendig med dokumentasjon i det hele tatt da en så ny europeisk bil er e-merket, og alt de behøver er tilgjengelig i datasystemet.

    Den aktuelle bilen har forresten PPC-box og kan tilbakestilles - og data fra VV står i boksen under annonseteksten. Der står det 259hk.

    Jeg skal like å se at du får den godkjent med boksen og dokumentasjonen til den - og hvis noen får det til - at det var verdt bryet

    En tredje ting er at det er snakk om alternativ beregning av engangsavgift for både denne og en S60R mtp gunstigst mulig fortolling - og da ville denne kommet mye billigere ut siden alternativ beregning speiler markedspiser.
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  15. #11639
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Jeg har ofte hatt biler med spenstige farger, men når det kommer til interiør så synes jeg bare svsrt/grått er fint.
    Går ann med farger i noe sømmer. Men minimalt.. samme med treverk.. det hører hjemme på båter.. men det er nå bare sånn jeg er..
    Ligger en ute til 95 000,- i flashgreen med svart og beige interiør
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. #11640
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av de_icer Vis post
    Tror ikke det er så ofte de "lurer" på det. Mine (personlige) erfaringer er at de er opptatt av chassisnummer og eventuell dokumentasjon, i de tilfellene man trenger det. I dette tilfelle skal det vel ikke være nødvendig med dokumentasjon i det hele tatt da en så ny europeisk bil er e-merket, og alt de behøver er tilgjengelig i datasystemet.

    Den aktuelle bilen har forresten PPC-box og kan tilbakestilles - og data fra VV står i boksen under annonseteksten. Der står det 259hk.

    Jeg skal like å se at du får den godkjent med boksen og dokumentasjonen til den - og hvis noen får det til - at det var verdt bryet

    En tredje ting er at det er snakk om alternativ beregning av engangsavgift for både denne og en S60R mtp gunstigst mulig fortolling - og da ville denne kommet mye billigere ut siden alternativ beregning speiler markedspiser.
    Jeg har selv sett en bil bli utpekt som "mistenkt trimmet" på SV på Rige. Han måtte avgårde for å få dokumentasjon på effekt fra et eller annet organ. Dette var en Volvo V50 som ble importert fra Belgia.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #11641
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Jeg har selv sett en bil bli utpekt som "mistenkt trimmet" på SV på Rige. Han måtte avgårde for å få dokumentasjon på effekt fra et eller annet organ. Dette var en Volvo V50 som ble importert fra Belgia.
    Jada de har hjemmel til det - men tror ikke det skjer særlig ofte. I tilfellet over her hadde det jo bare vært å ta ut boksen.
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  18. #11642
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Les dette: http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf

    "Det eneste som finnes er en stasjonær rullende landevei i Trondheim, men den er utrolig nok ikke godkjent som kontrollmåling for avgiftsendring ifølge Per Jensen, seniorrådgiver i Tollvesenet.
    Den eneste målemetoden som er godkjent av Veidirektoratet for beregning av avgift, er måling av motor i benk i laboratorium med standardiserte verdier for lufttemperatur og luftfuktighet."
    Som Daniel V skriver: denne artikkelen er et par år gammel og fyren er ikkje spesielt objektiv. På det tidspunktet var det berre ei rulle ja, men verden går nok framover også i BT.

    Forøvrig er det to spor her. Ei effektrulle vil nok ikkje bli brukt for avgiftsberegning nei, i tilfelle blir det med gode sikkerheismarginar som ikke vil gi utslag for 15-20 % trim.
    Det andre er om bilen er iht dokumentasjon som var grunnlag for registrering. Då vil andre metoder, eller kombinasjon av fleire, holde.

    Du har kanskje hørt om at i MC miljøet har dette vore ei stor greie. Då såg ein feks berre på serienr på
    ECU
    , og deretter sjekk på rulle. Sivil rulle vart brukt.

    http://www.mc24.no/article.php?artic...5&categoryID=6

  19. #11643
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Dette var under import/registrering at han ble "mistenkt for trimming". De mente effekten ikke samsvarte med ECE-skjemaet. Det gjorde den jo forsåvidt ikke heller.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #11644
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Han skal etter planen hente den julaften hvis alt har gått etter planen, litt av en gave til seg sjøl..
    Ikke feil det! Forsvinner den over fjellet da?

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

  21. #11645
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Tommy Vis post
    Ikke feil det! Forsvinner den over fjellet da?

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
    Den havner i Drammen ja
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. #11646
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Satser på det! Ingen har skrevet kontrakt enda, men isåfall får vi tre 06-07' S60R i byen
    Mine biler:

  23. #11647
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Hmm, dårlig gjort det da! Er vel bare den titangrå S60R'en igjen her i Byn da?!

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

  24. #11648
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Skulle vært forbud mot å eie slike biler i Bergen, for makan til ugjestmildt bilklima skal man lete lenger etter..
    Mine biler:

  25. #11649
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Tommy Vis post
    Hmm, dårlig gjort det da! Er vel bare den titangrå S60R'en igjen her i Byn da?!

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
    Eg returnerte ein gromare bil :-)
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  26. #11650
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Eg returnerte ein gromare bil :-)
    Går den her i Byn nå? Sonicen? Har ikke sett den enda
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Skulle vært forbud mot å eie slike biler i Bergen, for makan til ugjestmildt bilklima skal man lete lenger etter..
    Haha, desverre sant det forsåvidt

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Side 466 av 613 FørstFørst ... 366 416 456 464 465 466 467 468 476 516 566 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •