
-
Rundtom her har vi brukt begge deler med suksess.
Det er større utvalg i forskjellige demperfjærer og forgassernåler til Strømbergforgasserene enn til gulkorkforgasserene og dette er en klar fordel hvis man ikke har utstyr og kompetanse til å slipe nåler selv.
Hovedfordelen med gulkorkforgasserene er den store oljemengden som ligger i forgasserlokket. Dette gjør at man slipper å etterkontrollere like ofte som når man kjører Strømbergforgassere som er de jeg personlig foretrekker da de både er pålitelige, driftsikre, gir fantastisk forstøving (= potensiale for minimalt forbruk med KORREKT tenningskurve.) og er relativt enkle å konvertere til turbobruk.
(Spekulerer derfor i ett adapter og 4 Strømbergforgassere på en V8 motor. De gir bunndrag som med en 390 CFM forgasser og fløder totalt ca. 1000 CFM = god toppeffekt.)
Synes det er en grei rutine å peile motorolje, sjekke forgasserolje og kaste ett lett blikk i motorrommet når man fyller drivstoff slik at man har kontroll.
Sist endret av Batland; 11/12/13 kl 13:08
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forum Rules