Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 30 av 77 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #726
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Må man ikke bruke en slik tip120 transistor for å styre den orginale boschventilen som er brukt på lh2.4 biler? Den standard utgangen på v3.0 kort klarer det ikke direkte iallefall.
    Aha, blir belastningen for stor?? Funka helt perfekt i ei uke, så pluttselig daua den

    I så fall kan X kortet drive?

    Kikka og det pwm kittet stod ikke til board 3,57. Men står att du må ha X for PWM.... Men har det jo så får koble om.

    Update:

    Var ingen feil, kunn litt for mye "testing". Hadde bytta fra Fidle til idle. Nå er alt Ok.
    Sist endret av TomX95; 31/10/13 kl 19:19

  2. #727
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2012
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Hei har nettop kjøpt dette sprutet
    MegaSquirt-III EMS System with MS3X Expansion V3.57
    Sammen med et 12' lednings nett for MS
    Tenkte å bruke sprutet på 8v turbomotor med 660 deka dyser men har egentlig aldri vert borti datasprut før så hadde vert fint om noken av de innpå her som virker veldig flinke kunne komt med en del gode innspill generelt

  3. #728

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Dere som har peiling, hvor på treet vil dere plassere DTA S80 PRO i forhold til andre sprut som Haltech, VEMS, Nira osv.?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  4. #729
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AleksanderK Vis post
    Dere som har peiling, hvor på treet vil dere plassere DTA S80 PRO i forhold til andre sprut som Haltech, VEMS, Nira osv.?
    Er vel oppe blandt disse... over VEMS kanskje... Det man må være obs på et det er litt mere racing orienterter en noen av de andre... har feks. ikke fuel-cut ved feks. stengt gass ved motorbremsing (hvorfor vites ikke) Jeg skal sende de en mail og høre om de kan få laga det ettersom det sparer en god dele suppe feks. om det installert i en gatebil /gate-regga bil (er kun snakk om litt software endring)...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #730
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Har du gammel versjon Flyfaen?

    overrun.png
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  6. #731
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Har du gammel versjon Flyfaen?

    overrun.png
    Hmms... må sjekke... leta etter den menyen!
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #732
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Other map settings -> overrun cutoff parameters
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  8. #733
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Vems er et stabilt og fint sprut som ikke koster så mye. Så lenge du ikke forventer at alle de mest cpu intensive oppgavene skal brukes samtidig, så fungerer det bra.
    Cpu'en på Vems 3.6 (Atmega avr) er ganske gammel i forhold til mange av de nye, men de har gjort mange forbedringer i koden sin for og forenkle oppsettet av en del vanskelige ting.
    Et godt eksempel er koden for bankesensorene, som har blitt enklere og sette opp og de jeg har snakket litt med som har prøvd den, så fungerer det meget bra.

    Vems leser 60-2 hjulet på b230ft med glans, og blir bare bedre med en hall sensor for kam sync.
    Dette sammen med en tomgangsventil/motor, innebygd lambda, egt sensor om en vil, bankesensor og trykkstyring så får en en god pakke.
    Kan kjøre med trigger på hjul (f.eks abs triggerhjul) for å kunne styre turbotrykk i forhold til gir, og mange andre muligheter.

    I tillegg støtter Vems f.eks. en b5234t5 fullt ut, med alle sensorer som er på den. Samme med b6254/6304.
    Det jobbes aktivt med drive by wire spjeld som er på nyere motorer og det har blitt testet på noen motorer allerede.

    Men kunne gjerne tenkt meg en raskere cpu, så alle tenkelige ideer hadde kunne blitt brukt.
    Det går litt rykter om et oppdatert sprut, med mye nytt... Men som vanlig, ingen som vil eller kan bekrefte dette.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  9. #734

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Hva er pris på vems kontra dta s80 pro? KL_racing har tilbud på DTA til 8495:-SEK.
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  10. #735
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Mitt oppsett med det jeg vil ha kommer 6700,- + 700 for bblamda
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #736
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2012
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    For å kjøre Ms på fk, trengs det en ny tps? regner med den som står på bare forteller om den er stengt,åpen eller fullt åpen? hvilke tps anbefales her?
    Bredbandslamda, noen forslag? har tenkt på LC-1, luft og vanntemp finner jeg nok utav, hadde tenkt å bruke den ledningsnette jeg kjøpte fra DIYautotune og bare lage mitt eget nett utav det, hvilke triggerhjul og hall sensorer samt coil og tenningspakker anbefales og kan vere greie?

  12. #737
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, tps på ft/fk må byttes ut. Dette er bare en av og på bryter.
    Tps fra f.eks. 850 fungerer bra. Lurer på om det var Zeeker som hadde en bra patent for å feste denne. Bare å se gjennom tråden hans.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  13. #738
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Other map settings -> overrun cutoff parameters
    Den må ha gått meg forbi i farta... akkuratt nå føler jeg meg ganske teit o.O... kunne sikkert spart 1000vis av kroner på suppe allerede -.- Ikke at jeg skal klage på 0,68 på mila på langkjøring med K-kam i 740 da
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #739
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, tps på ft/fk må byttes ut. Dette er bare en av og på bryter.
    Tps fra f.eks. 850 fungerer bra. Lurer på om det var Zeeker som hadde en bra patent for å feste denne. Bare å se gjennom tråden hans.
    KL har adapter så den fra 850/960 kan festes på vanlig "F-innsug"
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. Takk ArneR takket for denne posten
  16. #740
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Den passa ikke med meg.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  17. #741
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.472
    Antall takk

    Standard

    Den passer på spjeldhus fra f-motor. Jeg måtte flikke litt med vinkelsliperen på den for at det skulle passe på f-spjeldhus på e-innsug.

  18. #742
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Den passa ikke med meg iallefall. Om jeg ikke husker feil, så var problemet at tps'en ikke traff hullene uansett hvilken vei den stod.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  19. #743
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Den passa ikke med meg iallefall. Om jeg ikke husker feil, så var problemet at tps'en ikke traff hullene uansett hvilken vei den stod.
    Passer på min og Icekream sin
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  20. #744
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Kanskje det er spjeldhuset mitt som ikke er rett da. Er jo så mye rart på den bilen fra forrige eier, så kan jo være at det er et hus som er fra noe annet enn f/ft/fk. Vet ikke hvordan det er med et f.eks. om de er like ft huset?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  21. #745
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Hovedforskjellen på spjellhuset på ET er at du har en skrue for å justere tomgangsluft der, det finnes ikke på spjellhusene til F/FT/FK.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  22. #746
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ok. Ja, ikke så nøye egentlig. Laget meg en brakett selv til slutt.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  23. #747

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Mitt oppsett med det jeg vil ha kommer 6700,- + 700 for bblamda
    Og da kjøper du fra hvor?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  24. #748
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Fra http://shop.vems.hu/
    Glemte å si at en trenger MAT/IAT sensor også, men den er ~170 kroner.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  25. #749
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Fra http://shop.vems.hu/
    Glemte å si at en trenger MAT/IAT sensor også, men den er ~170 kroner.
    Absolutt sant! original vanntempsensor er meget merkelig, og har en rar temp/resitance kurve...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  26. #750
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Heldigvis ganske billige sensorer. Hvit motorene derimot har god støtte for alle sensorene. Kan og velge hvilke tenningsutganger en vil ha når en bestiller. F.eks. 2 igbt (kjøre vanlig coil, eller hva som helst av rele) og 6 logic level (som er for smarte coiler eller tennings moduler). Så på hvitmotor kan en velge de gamle coilene med 2 pinner (b6254fs og lignende) eller de nye "R" coilene som har innebygd tennsteg.

    Men det er som sagt cpu'en som er det store problemet med Vems, og det er viktig at det kommer fram så de som velger det vet hva de går til.
    Sprutet klarer ganske mye, selv på gammel cpu.
    Men ett eksempel der den kommer til kort: Om du vil logge mest mulig av det som skjer, så har jo nyeste boksen (v3.6) mulighet for å logge rett til et sd-kort, som er jo ganske genialt siden en da slipper å dra med seg laptopen overalt.. Helt til du vil logge banking/knock. For om du slår på logging til sd-kort, så slår du av knock sensing.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Side 30 av 77 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •