Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 7 av 16 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #151
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Det er sant,husker første gangen jeg fikk prøve en 740 tic,den hadde b200ft blokk
    ,531 topp og med overdimensjonert turbo!Fikk beskjed av eieren av bilen om å dra den "fint" opp til 4000 o/min før jeg ga full gassLada nesten ingenting før det,men for en som var vant til å kjøre en sliten b200k,var jo dette rene måneraketten i forhold!
    Justert den til 15 grader på tomgang,har ikke fått testa på fullt utslag ennå.Bilen har bestemt seg for å ikke starte for øyblikket så må finne ut hvorfor det først..
    Nei-å-nei.
    Ett klassisk eksempel på hvordan gjøre alt feil.
    15 grader er ett greit sted å begynne, men det er litt lavt til ditt oppsett.
    Akkurat. Det er alltid noe.

  2. #152
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei-å-nei.
    Ett klassisk eksempel på hvordan gjøre alt feil.
    15 grader er ett greit sted å begynne, men det er litt lavt til ditt oppsett.
    Akkurat. Det er alltid noe.
    Var med kameraten min som eide den bilen med 200 blokka i å kjørte street legal i Valle for en 10 års siden.Mener å huske beste tida ble 10,33..
    Mener og å huske att det sto en t04e turbo i den,men skal ikke vedde på det
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  3. #153
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Satser på at du får bedre resultat.
    Sist endret av Batland; 28/08/13 kl 08:09

  4. #154
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Har ikke kjørt bedre en 10,15 sjøl,så er bra gira på å komme ned på 9-8 talletHar idag vært å henta en AT forgasser til,samt handlet inn noen luft nippler til penta innsuget mitt.Dette,og ett til skal forøvrig glassblåses nå til uken
    Har også flyttet,så nå holder jeg til bare 5 min fra verkstedet hvor jeg har bilene mine så blir litt enklere å jobbe på de nå
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  5. #155
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Det er gode nyheter.

  6. #156
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Full virksomhet i verkstedet i verkstedet idagFått fjerna siste restene av lh 2,4 i 240 og holder på med siste rest av demontering/klagjøring til den skal inn i lakkboksen på Mandag,deilig å være igang med denne igjen
    Også fått gjort ferdig spakstell/giroverføring på getragen,ble kanon det

    Også kjøpt en 230fk blokk til 740,skal låne meg en dreiebenk å prøve å dreie ned stemplel sjøl.Har ikke dreia noe siden yrkesskolen så dette blir spennende,har ett par stempel å øve meg litt på så går nok bra
    Var og til Skien her å handla en AT forgasser,denne er rengjort så godt jeg klarte,gikk å litt amok med autosol på denne,ble så fin att
    Fikk og tak i en stor vakuum klokke til fordeleren i 740`, på det lokale høggeriet til den svimlende sum av 30kr!Stod i en 70 talls Mercedes med 6`r i,god det finnes slike små høggeri med gamle biler der en kan gå å lete sjøl ennå
    Kommer mer i løpet av helgen,prøve å få tatt litt bilder også.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  7. #157
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sett over delene mine og å funnet ut att det eneste jeg mangler utløserlager,skikkelig luftfilter og lage trykk boks.Tenkte å bruke 2,5 eller 3 mm plate til dette,et det "overkill" kanskje?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  8. #158
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Dette er en fin workblog.

    Tenk på at 1,5 BAR er rundt 1,5 kg kraft på hver eneste cm2.
    Det blir fort mange cm2 på en trykkboks så det er tilsammen mange 100 kg kraft som prøver å rive den i filler. Hvis man velger for tynne plater så vil boksen begynne å lekke.

  9. #159
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Workblog ja,sier noe derSåpass med krefter ja,da kan jeg gå for de tykkelsene jeg hadde tenkt.Tar 3mm fordi det har jeg liggende her.
    Angående den vakuum klokken jeg henta,så har denne to nipler,en oppe på toppen som vanlig og en under på innsiden,peker mot blokka.På Mercedesen denne sto i var bare den på toppen tilkoblet.Så hva er denne ekstra nippelen til?
    Ser også på den siste AT forgasseren jeg kjøpte,så sitter det en føler eller lignende på lokket på flottør huset,hva er denne god for?Hadde en 740 med 23at motor som vinterbil for endel år siden,denne og hadde en slik husker jeg,men aner ikke hva den gikk til..
    Når det gjelder stempel dreiing,er det 76x4,5mm grop som gjelder på en bruksbil?

    Tok også å renska maskinrommet for ledninger og krimskrams,lakkerer dette og likegodt,tar resten av bilen så hadde vært dumt å spare igjen..240 er jaggu en deilig bil å jobbe på i forhold til de bilene volvo produserer idagVært ett snev av fornuft når de konstruerte den iallfall..
    Har og muligheten til å bytte farge siden jeg tok motorrommet og,men tror ikke jeg gidder rote med det..Volvo 403 silvergreen met for holde
    Lakkere motor rom å bilen innvendig,pluss bagasjerom.Så skal motor og gir inn,vil ikke henge over en nylakkert bil å skru mer enn jeg må
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  10. #160
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Nippelen som er inn mot blokken er der pga miljøhensyn da den reduserer utslippet av forurensende avgasser.
    Føleren på flottørhuset må du nesten ta bilde av for dette var nytt for meg.
    76x4,5 mm grop er det jeg foreslår til en B23(0) bruksbil hvor man ikke har datatenning eller lignende, men ønsker er greit rask bil som ikke bruker skrekkelig mye drivstoff.

    Dette går veien.
    Sist endret av Batland; 24/09/13 kl 13:51

  11. #161
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Skal legge ut bilde av den i kveld.Sender forgasser og fordeler oppover til deg på Tirsdag forresten
    Skal åpne fk blokka å se over lagrene å pelle ut stempla så fort 240 er i lakkboksen.Koster like godt på en ny oljepumpe også.
    Det går framover ja,sakte men sikkertDesverre andre ting som krever tid,har jo ei "svartsmie" som må gå også
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  12. #162
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Nice and shiny

    Her er den føleren eller hva det er,går inn i forgasseren iallfall..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #163
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Flott. Det blir bra vet du.
    Husk å sende med en lapp med alle spec. på oppsettet for sikkerhet skyld.

    Den føleren eller hva det er ser ut til å være noe uoriginale greier så det er ikke godt å si hva den er eller hva den skal tilføre.

  14. #164
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard


    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  15. #165
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Ser man det.

    Tips: Du må snu røret til peilepinnen ca. 180 grader.
    Sist endret av Batland; 24/10/13 kl 10:53

  16. #166
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Ja,merka det ble konflikt med peilepinne røretInnsuget ble bra synes jeg,eneste som gikk litt galt var att ene pinnebolten kom litt skeivt nedi så måtte file litt i ene skruehullet på forgasseren får å få den på plass.Skal ikke ha noen betydning.Har også kjøpt ett komplett k-jet med tenning å hele pakka til b21ft til senere ekspermentering med 740`nLåner fordeleren fra dette til bruk sammen med crane tenninga.Kikka nedi fordelern,aldri sett en som ser slik ut før,er det dette som kalles "magnetic trigger" tenning?Altså kobles slik som på side 6 her?http://www.cranecams.com/uploads/ins...000-6000e_.pdf
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  17. #167
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Ja,merka det ble konflikt med peilepinne røretInnsuget ble bra synes jeg,eneste som gikk litt galt var att ene pinnebolten kom litt skeivt nedi så måtte file litt i ene skruehullet på forgasseren får å få den på plass.Skal ikke ha noen betydning.Har også kjøpt ett komplett k-jet med tenning å hele pakka til b21ft til senere ekspermentering med 740`nLåner fordeleren fra dette til bruk sammen med crane tenninga.Kikka nedi fordelern,aldri sett en som ser slik ut før,er det dette som kalles "magnetic trigger" tenning?Altså kobles slik som på side 6 her?http://www.cranecams.com/uploads/ins...000-6000e_.pdf
    Enig med du. Innsuget ser bra ut ja og som du sier, det der har ingen praktisk betydning.

    Disse gode gamle fordelerene har ultrapålitelig magnetic trigger ja. Det stemmer at det kobles så enkelt som på side 6 ja. Foreslår også at du bytter til liten vakumklokke når du bruker retardfunksjonen på Crane boksen da det reduserer forbruket.

  18. #168
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Hvor fikk du tak i innsuget? Jeg må også ha ett!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  19. #169
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Bare å lete på bruktmarkedet,IKKE lett å finne for å si det slik.Og kommer du over ett,koster det som regel dyrt.Kjøpte mitt hos ett firma som driver med volvo penta motorer/deler nede i Arendal.Eller så er div båt forumer en god plass å lete..Og så trenger du to alu plater for å bygge om flensene som er der orginalt som er til solex forgassere om jeg ikke husker feil.Å så må du mekke sammen en gassoverføring,min er en universal sak jeg kjøpte på pedersen-racing
    Sist endret av Team Tynner; 26/10/13 kl 11:28
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  20. #170
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Enig med du. Innsuget ser bra ut ja og som du sier, det der har ingen praktisk betydning.

    Disse gode gamle fordelerene har ultrapålitelig magnetic trigger ja. Det stemmer at det kobles så enkelt som på side 6 ja. Foreslår også at du bytter til liten vakumklokke når du bruker retardfunksjonen på Crane boksen da det reduserer forbruket.
    Det kan jeg gjøre,må bare finne ut hvordan je demonterer fordeleren uten å ødelegge denFungerer orginale turtelleren sammen med crane tenninga eller må jeg ha en annen?Skal handle en smal bånds lambda til 240 og coil til 740 fra summit så vært greit å fått med en turteller å på lasset viss den er nødvendig.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  21. #171
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Bare å lete på bruktmarkedet,IKKE lett å finne for å si det slik.Og kommer du over ett,koster det som regel dyrt.Kjøpte mitt hos ett firma som driver med volvo penta motorer/deler nede i Arendal.Eller så er div båt forumer en god plass å lete..Og så trenger du to alu plater for å bygge om flensene som er der orginalt som er til solex forgassere om jeg ikke husker feil.Å så må du mekke sammen en gassoverføring,min er en universal sak jeg kjøpte på pedersen-racing
    Jeg kom over ett på ebay i går, med gassere for 2000,-
    Jeg skal ha pierburg gassere da, for jeg skal ha sugemotor, men passer kansje ikke rett over di heller?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. #172
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da er det bare å handle,måtte ut med 1500 for mittMå nok bygge om flensen,tror Pierburg har samme flenser som jeg har.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #173
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jeg huska feil, det var nesten 3 for det.. http://www.ebay.com/itm/Volvo-Penta-...8af131&vxp=mtr For det er slik, ikke sant?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #174
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Ser riktig ut det jaMen koster gjør det ja.Ser du i forgasser turbo tråden ser du flere varianter av innsug til to forgassere.Går fint å lage ett sjøl også,kl-racing selger flenser,90 grader rørbender fra biltema er fine greier
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  25. #175
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja, det ble i dyreste lager for meg.. Jeg kommer nok til å gjøre ett forsøk på å lage selv ja!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 7 av 16 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •