Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 180 av 206 FørstFørst ... 80 130 170 178 179 180 181 182 190 ... SisteSiste
Viser resultater 4.476 til 4.500 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da er J702T tenningsmodulen og Bosch 2x2 coilen koblet sammen med skikkelige kontakter. herlig med ting som er gjort. skal se om jeg får plukka ut og gjort klart kabel mot kontakten på hjernen også her nå. så blir det nesten bare å koble på strøm og jording her. dummyproff kobling på de to Topolte stikkene, snudde motsatt han og hun på de så det ikke skal gå å koble seg Inn på de feil i alle fall med en miss... singelpluggen er til turtelleren. den venter jeg enda på å få kontaktstykket som skal på.

2. Takk Madice takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Gullhjerne til FK gjort klart med Buchka wasted spark. bare å få lodda på ledningene forhåpentligvis på tirsdagen nå
    monterte inn på 16V hjernen også så den også kan loddes samtidig. kommer til å teste system på FK'n først nå spent.

Innsug og eksosmanifold skrudd på plass. steg for steg så blir det da ser det ut til... smått om senn...
    flett nytt innsug og eksosmanifold skader jo ikke

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Veldig pent

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Høyre torpedoplate demontert og sveiset på festeskruer for sikringsholder med deksel over, samt J702T Tenningsmodulen og Bosch 2x2 Motorsportcoilen. så da er alle Tenningsrelaterte deler samlet på samme plate og areale i bilen. finfint. Tennkabler dras gjennom den ene gummigjennomføringen, slik R_Ekle har gjort på sin 16V sugemotor 242 fikk inspirasjonen til å gjøre det slik fra han på siste Volvotreffet nå. ryddig og bra måte å gjøre det på.

der er det festepunkter og plate for Bosch Coilen.

ferdig påskrudde deler. fant ut dette måtte være den "beste" måten å plassere delene på, både for ryddig kabelføring og skjule det mest mulig

Bosch 2x2 Motorsport coil

Mazda Miata/ MX5 J702T tenningsmodul/ ignition module.

Sikringsholder med deksel over. så får man satt i skikkelige flatsikringer med det samme man holder på, og ikke minst ser ryddig ut og lett tilgjengelig. skal prøve å gjøre litt mer sånn monteringer all over bilen og spesielt motorromsledningene skal skjules på et bedre vis etter hvert som jeg kommer dit hen. tar litt tid men føler jeg er i en god bølge med å få gjort småting som tar litt tid her nå.
    Torshov som har slik holder om noen lurer: http://www.torshovbil.no/sider/vare?3&varenr=1280170

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kobla sammen kablene og montert fram til sikringsholder. skulle fått gjort om kablingen til coilen, men får kjøpe meg ny 3polt stikk å skifte, for fikk ikke ut kabelskoa fra kontakten når den først var satt inn.. hva er trikset?? også sinnsykt hardt å få inn 2,5# kabel til 12V...

joda det ser ut til at dette blir AKKURAT på plassen det går å få til uten at det vises under dekselet\sparkepanelet gitt

der ja. og bilen startet denne gangen også etter makking med ledningene... hehe spent på morgendagen når vi får lodda sammen hjerner og ev finner noen som har tennkabler til meg... blir en spennende tid

7. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Pent arbeid!

Hva er grunnen til at du jobben med det elektriske? Må du gjøre det pga 16v?
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Pent arbeid!

Hva er grunnen til at du jobben med det elektriske? Må du gjøre det pga 16v?
    takk

grunnen til at jeg tar Wasted Spark konverteringen Nå før 16V kommer oppi er fordi jeg vil forsikre meg om at systemet og delene fungerer på LH nettet mitt og motoren som står i så slipper jeg den feilkilden om 16V viser seg å ikke skulle starte når den står oppi motorrommet. Finnes jo ikke mulighet for å montere "fordelersystem" på 16V turbon i det heletatt så da var dette heldigvis redningen. Uten det måtte det blitt datasprut med en gang. for må ha 2L blokka for godkjenningen sin del.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

der da er Gullhjernen 0 227 400 219 loddet opp med Buchka Wasted Spark kretskortet. spent på å se i løpet av helga håper jeg om det fungerer og hvor bra
    skal nå være kun å koble til kabler mot LH nettet og strøm til coil og tenningsmodul + lage pluggledninger som går inn igjennom torpedoveggen så er det tut å kjør

klippet pinnene som går fra kretskortet opp til kontakten.

Utganger fra Buchka kortet går på følgende plugger på kretskortet. btw... alle pinner fra kretskortet og opp til aktuelle pinner er klippet av slik at det ikke blir forvirring med signaler om det skulle gå noe opp til de fra før, selv om de er toppe på LH nettet mot hjerne. punkt 22 er forresten EGR temperatursensor, og jeg har ikke EGR uansett.
    Punkt 21: SET Launch Controll
    Punkt 22: Arm Launch Controll
    Punkt 24: Coil 2+3 Output
    Punkt 25: Coil 1+4 Output

Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Antall takk

Standard

Dette ser riktig bra ut, imponerende =)
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

12. Takk Kodja takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Dette ser riktig bra ut, imponerende =)
    takker har hjelp til alt som heter lodding og sveising, må bare påpeke det! kan ikke slikt selv, men noen må peke hvor og hva, eller hur?

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Ser greit ut dette ja, men det er brukt nok varme under loddingen ser jeg, isolasjonen er jo smeltet langt ut på den ene kabelen.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Ser greit ut dette ja, men det er brukt nok varme under loddingen ser jeg, isolasjonen er jo smeltet langt ut på den ene kabelen.
    Ethernet/ internettkabel som er brukt. Ledet varme som fyyyy... Hehe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Wasted Spark er GOODIE! oppe å går i 242n nå bort er pluggledninger fra fordelerlokket og coilen og tenningsmodulen. så da ble det plutselig mye mindre rællamikk å se. går nå kun 4 fine blå Summit Racing silikonslanger inn via øvre store gummitetningen i torpedoveggen rett til Bosch 2x2 coilen. veldig diskret. kommer bilder og video senere nå koblet til strømmen rett til den blå kabelen som står på utsiden av torpedoveggen som har strøm til original coil og tenningsmodul, står ilag med den rødhvite som går mot coil å turtelleren

herlig at der fungerer. lodde 16V hjernen i morgen nå tenker jeg så den er klar så blri det bare å skynde seg å gjøre ferdig resten så man får utover motor til Fosen for montering og tilpassing

17. Takk oar83 takket for denne posten
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Topp topp

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

mmh

skal smekke sammen en fin liten bildetråd på ren montering og tilpassingstips og legge ut tenker jeg både her og på hjemmesida mi og facebook. er jo ikke så gærnent å gjøre så bare noen kan å lodde og ev om man vil sveise det på baksiden slik jeg har gjort så er det jo gjort på 1-2-3

20. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

https://www.facebook.com/media/set/?...e=3&uploaded=1
    smekka sammen en fin liten How to på Buchka Wasted spark, med tekst og tips som behøves for en kjapp og smertefri montering. om noen har tilføyinger eller kommentarer så tar jeg imot det, ev bare send en pm direkte på fb siden der den ligger. jeg som administrerer siden så nå er det bare å kose seg for alle og enhver med mye renere motorrom.
    Synes faktisk bilen går litt bedre også. river seg på 70+kjøring i 3dje giret også nå og spøler bare hele veien opp til 140 på rett fram landeveiskjøring også. herlig følelse

koblet til 12v strømen direkte til den blå kontakten som går til dette originalt nedom viskermotoren. turtelleren kan man enten koble til den rødhvite her eller koble rett mot turtelleren fra fra mazda tenningsmodulen.

tennkabler føres inn på øvre gummigjennomføringen her. sitter der originalt så trenger ikke ta nytt hull. Summit Racing tennkabler man kan bygge sammen i ønsket lengde selv. praktisk. fikk de av en kompis ved montering.

deilig å slippe tennkabler over trykkrør og topplokket. ser mye finere ut
    V90: GÅ Å GJØR SLIK! den cleane 242n din fortjener en sånn setup så den ser enda renere ut i motorrommet...

borte vekke

denne ble solgt i det den ble plukket av. har fungert fint for meg på FK med vanlig fordelertenning.

brakett for å holde original coil og servopumpebeholder var jo fort litt unødvendig...

ble fort MYE mer ryddig og mer plass når den var borte. hullene stemmer rett på braketten for servobeholderen. enda mer cleant blir det når Mercedes El.Servopumpen kommer og blir montert. da slipper man mye ræll på blokka og opp mot siden av motorrommet. om den stemmer med ca hvor stor jeg tror den pumpen er så blir den montert på siden av radiator og da rett under uttaket på intercooleren på batterisiden. tror den går akkurat under der og da "forsvinner" den litt ut av syne heldigvis. å så skal batteriet bort å gjemmes i bagasjerommet og kabler skal skjules på et smart vis på utsiden av motorrommet. skal lage meg vanntette kontakter som kommer ut ved lyktene og slikt etter hvert. må få litt oversikt hvor mangle kabler stikket må ha plass til samt fjærne releer og slikt på skjermen ved batteriet der det står nå totalt. skal bli mye renere...
    vurderer å få laga en rustfri spylervesketank å sette mellom inner og ytterskjerm med en svanehals ut i motorrommet bare for å skjule den komplett også. får se hva man får lurt sin gode sveisekompis til. nå er det i alle fall fortgang i mange ting her flytter også til Fosen nå så da er man minutter unna kompisen som hjelper med all ombygging og slikt så da går det lettere å få gjennomført småtingene fort.

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Ja, dette kan jeg godt prøve meg på. Så ut som en overkommelig jobb.

Bra at det funker!
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

det er det. kun lodding av kretskort og ev påsveising av brakett til coilen bak som er noe ut over "vanlig" kabelarbeid så da får du både bedre tenning og MYE renere motorrom år bilen din er så strøken fra før på andre området. tror jeg hadde gjort seg

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

how to i videoformat med litt solberginspirert engelsk, nok en gang ;p hæhæ fader meg noe til kar å lage slikt på engelsk da gitt enjoy! blir vell sikkert et PAR kommentarer tilbake tenker jeg hehe

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Petter Solberg blir jo busta! Stolt av deg, Kodja!
    :-)
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

26. Takk Kodja, Anders Dybvadsskog, Bassan takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Petter Solberg blir jo busta! Stolt av deg, Kodja!
    :-)
    hehe jojo moro å leke litt med redigeringsprogram å sette sammen litt. har ikke prøvd det noe særlig før så må jo læres det også.

var å demonterte litt på
    AWD
    delebilen til C70n nå. var en Original CD skifter baki der, noen som har behov for? fungerer vell på både 850 og X70 serien tenker jeg. deksel over for 855/V70 i beige men det er jo fort gjort å trekke opp.
    plukka også ut bryterpanelet. der var det jo Auto Down rele, det må jeg jo forsøke å koble opp på 242n her enda mer rællamik som kan gå til en viss plass... men slikt liker vi Autoelhelebilen snart

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hehe jojo moro å leke litt med redigeringsprogram å sette sammen litt. har ikke prøvd det noe særlig før så må jo læres det også.

var å demonterte litt på
    AWD
    delebilen til C70n nå. var en Original CD skifter baki der, noen som har behov for? fungerer vell på både 850 og X70 serien tenker jeg. deksel over for 855/V70 i beige men det er jo fort gjort å trekke opp.
    plukka også ut bryterpanelet. der var det jo Auto Down rele, det må jeg jo forsøke å koble opp på 242n her enda mer rællamik som kan gå til en viss plass... men slikt liker vi Autoelhelebilen snart
    Autodown? Mulig jeg kjenner det under et annet navn, er det for noe tull? Automatisk åpne vinduer i tilfelle drukning eller fint vær?
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Autodown? Mulig jeg kjenner det under et annet navn, er det for noe tull? Automatisk åpne vinduer i tilfelle drukning eller fint vær?
    har du ikke autodown funksjon på elvinduene i hu rotta di?
    trykker en gang på Ned knappen på elruta på førersida di så går ruta helt ned uten å trenge å holde inn bryteren finfin løsning. haddet det originalt på 98 945n min også og det var jo kjempekjekt

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    har du ikke autodown funksjon på elvinduene i hu rotta di?
    trykker en gang på Ned knappen på elruta på førersida di så går ruta helt ned uten å trenge å holde inn bryteren finfin løsning. haddet det originalt på 98 945n min også og det var jo kjempekjekt
    Ah, balle. Tenkte ikke den veien i det hele tatt. Bruker den funksjonen så sjeldent at det har gått litt i glemmeboka.

Skulle hatt autodown på setet, i tilfelle råning, eller tilstedeværelse av blaut slufse.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

31. Takk Torra takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

haha du er deg selv lik på kommentarene :P er sikkert bare å montere autodown på setefunksjonen, regner med det er litt sånn at det releet detekterer for tung belastning på kretsen å kutter først da?! så da går de vell å bruke slikt på setet også tenker jeg go do!

Side 180 av 206 FørstFørst ... 80 130 170 178 179 180 181 182 190 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •