Godt poeng! ;-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Godt poeng! ;-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Så virkelig pen ut den, hel og fin i lakken, og felga passet den nydelig. Er det Titanfelger, eller replikaer? Ikke at det spiller noen rolle for noen som ikke kjenner til forskjellen, men originale Titan i god stand kan du tjene litt penger på i seg selv.
EDIT: Ser nå at det er 16", eventuelt har du fått pressa mer gummi rundt en Titan og inn i en 850hjulbue enn noen før deg:-)
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
2 og 3 gir med 800kg campingvogn bak? Da er det noe seriøst galt med den motoren. Har selv samme motoren i 99 v70,og den er langt fra så lat som dette.Er slettes ingen racer,men drar like godt som en Audi 100 2,3e f.eks. Hørte mye negativt om disse motorene før jeg kjøpte bilen her i sommer,men må si jeg er positivt overasket over motoren jeg ivertfall.. Men så er da også motoren i veldig fin form
Volvo v70 2.0 10v 126hk 1999 mod.
Da er det nok du som har vært heldig med 2,0'n din.
Har kjørt en håndfull 850 og v70 med 2,0 og det er sinnsykt late tørste beist.
Til den summen penger du tenker å legge i bil,så ville jeg gått for en godt utstyrt 99-00 modP80med urørt turbomotor.
Nå skal jeg være forsiktig med p uttale meg om awd,men til den prisen burde det være mulig å finne.
Farter rundt i 00 mod.P80med diesel til daglig.
Vært i familiens eie siden ny omtrent og nå harn passert 400k uten noe uvanlig bortsett fra normal slitasje.
Bytta toppakning i sommer,men det var pga."brukerfeil".
Har hatt 2,5 10v 850,som også gikk 450k og den ble solgt videre....gikksom ei klokke fortsatt.
Vil absolutt påstå atP80er solide greier.
Kjørt en del p2,men de virker større og slappere.
Får litt peugeot-følelse av dem og det er ikke bra.
Har du tenningsbank? Slå tilbake!
Skal du opp og fram i verden, må du værra som oss!!
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Motoren har alltid vært sånn, den var sånn når jeg kjøpte den og den var da gått 220k. Har ikke kjørt flere 2.0 men hvis det er noe galt med motoren så er det rart at det ikke har skjedd noe da men.. Alle servicer er fulgt og olje og luftfilter blir byttet regelmessig.. Kan vel kanskje være at katalysatoren er tett da?
Jeg synes det føles som svinghjulet er for tungt og girutvekslingen for langbeint. Hvis man drar ut et gir og trår inn clutchen synker turtallet veldig sakte. Når man legger inn nytt gir synes jeg det virker som det tar litt tid før svinghjulet blir med opp på turtall igjen slik at man får lite effektive girskift.
Motoren minner meg mye om en 88 BMW 520i 127hk jeg hadde. Null moment fra bunn men trekker greit over 4000 o/min.
Angående bensinforbruk ligger den på rundt literen på blandet kjøring og på langkjøring har jeg hatt den nede i 0,73.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Har sett litt på denne da.. Hva synes dere?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=44202187
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Ser ut som en pen bil Og så en fantastisk farge!
Men den må nesten få på vinge, skjønner ikke at noen kjører disse bilene uten.. det er jo helt feil!
Har prata en del med amerikanske P80entusiaster... på US-utgaven av P80R var ikke hverken lukespoiler eller takspoiler standard, men en option. Go figure, på disse bilene tilsvarer det å levere en bil uten lakk, fordi "kunden skal få velge selv".
Forresten, Nubel.... Tracsknapp?:-)
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Det var da VOLDSOMT til mas da!
Her er et bilde fra ebay som bekrefter det jeg mente å huske om lysegrå kontakt, riktignok fra 850 men mener det er likt. Skal fortsette å prøve å få tatt bilde av egen fremover
$T2eC16V,!y8E9s2fjtFqBSUcW53kMw~~60_12.JPG
Med tanke på hvilken enorm ressurs jeg må være i ditt liv, kan det da ikke være for meget å be om at du vipper ut en plastbit og tar bilde av baksiden, av en bil RETT UTAFOR HJEMMET DITT?
FAEN, HAR DU UNGER ELLER?
Heh, tanken bak det er at jeg har en kamerat med en Tracsknapp liggende, dog til 850. Om den kan settes inn midlertidig og fungere fint, er det en akseptabel løsning inntil videre. Dog ryktes det at det er forskjeller mellom knappen på 850 og x70.
Nok hijacking. Psyfoon, vil du kjøpe et helt og pent brukt delskinnsinteriør til V70?
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Forskjellene på knappene fra 850 til X70 er i fronten.
Elektrisk er de like.
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
http://www.youtube.com/watch?v=so2wJJPge88
Her kan du se hvordan en v70 classic (P80) klarer en krasj med en ny 3. gen. V70... Men den gamle v70n holder høyere hastighet. Angivelig for at kunne ta foto der ikke den lettere bilen fyker ivei.... Eller kanskje for å overdrive forskjellen til den nye bilens fordel...? I tillegg har de kun filmet slik at man ser "impact zone" på V70 classic men ikke på den nye V70.
Det ble et stort sprang i sikkerhet (spesielt ved off-sett krasjer) fra 940/s/v90 til 850. Deretter er forbedringene ikke like store hvis vi ikke teller inn antisladd systemer etc... Tror 240 er tryggere enn en s90 faktisk.
http://www.automobilemag.com/am/1993...ash_tests.html
240 scorer bedre på nesten alle parametre sammenliknet med s80 (samme som V70N)
http://www.automobilemag.com/am/2001...ash_tests.html
http://www.automobilemag.com/am/1997...ash_tests.html
Husker mine eks svigers som mente jeg ikke kunne kjøre rundt med en baby i en gammel 240 imens de selve kjørte rundt med barnet mitt i en Golf -99. Betraktelig mindre sikker enn en 240, i hvert fall i baksete.
Sist endret av LOB; 22/10/13 kl 12:17
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Hehe!
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Kanskje litt over ditt budsjett? Men denne så ikke så ille ut.
http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=44605062
Det er faktisk ca 70 meter å gå til bilen, og det regner!
Men ja, jeg har også hørt det om forskjeller mellom knappene. På V70, eller i hvert fall 99- mener jeg bryteren er av pulstypen, altså at du trykker og den spretter ut igjen. På 850 mener jeg den blir stående og gir kontinuerlig signal, som bryteren til tåkelys foran. Skal se om jeg kan gjøre et kjapt søk i Vadis uten å utsette mitt dyrebare luksuslegeme for elementene.
Edit: følger opp denne i prosjekttråden din, mrstfu
Sist endret av hgnubel; 22/10/13 kl 13:24
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Det betyr bare en lang og fin tur til å bli kjent med nybilen
Selv tenker jeg at det er en akseptabel avstand hvis jeg kjenner høy grad av visshet om at jeg skal ha bilen. Bare for å ta en tur og se, blir det derimot litt langt.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Ja det er nettopp det da, alt ser jo fint ut på bilder og selv om det er forhandler så finnes det jo mange typer forhandlere også. Kjedelig hvis bilen ikke svarer til forventningene når man reiser så langt også.. Men får se :-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Da har jeg funnet en aktuell bil i nærheten. Etter å ha letet etter manuellgir og sugebensin over 1mnd og hvorav alle jeg fant hadde feil farge, interiør og utstyr, og etter å ha fått erfare hvor mye kvikkere 2.0t er enn 2.4 170, samt en del beroligende innlegg fra folk her på forumet angående automatkassene i disse bilene, så utvidet jeg søket og fant denne bare 6mil unna.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?fi...=44790226&ov=m
Riktig farge, interiør og utstyr samt at den er velholdt og prisen er heller ikke så ille.
Så da drar jeg og ser på denne i helga og hvis bilen er bra og prisen blir riktig så blir det nok handel :-)
Kommer tilbake med mer etter at jeg har sett på den :-)
Forresten; hva innebærer "safir sport" og er dette en facelift-bil?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
97 Volvo 850 2.0 St.vogn (familiebil)
99 Toyota Avensis 2.0 Touring (arb.bil)
72 BMW 1602 (hobbybil)
84 Mazda 626 2.0 Coupé (lagring)
Beveget deg over i en annen gruppe du nå.
Her "dealer" vi med 850 og X70 Gen 1.
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......