Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  496
Side 23 av 70 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 ... SisteSiste
Viser resultater 551 til 575 av 1743

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #551
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Detonasjoner skjer oftest lengst fra pluggen, på et kaldt sted. Som ute ved ringene.. Ringland, bye-bye. Hull i krona er oftest preignition innblandet i miksen, alt for varm plugg, pakningskant som gløder, skarp kant på blokka og/eller dårlig tilpasset sylinder/topplokksplassering gjør mye av sånt..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  2. #552
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Detonasjoner skjer oftest lengst fra pluggen, på et kaldt sted. Som ute ved ringene..
    Presis.
    Sier du noe om hvorfor dette skjer og hvordan man skal unngå problemet?

  3. #553
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Er ofte litt tricky. En av tingene som hjelper er å IKKE ha polerte innsugkanaler... dess røffere dess bedre. Og titte på soten hvis en har av toppen. Er det "blankvaska" helt ute ved ringene på et kaldt sted og en har et bankeproblem så er det enten mer kammerturbulens og/eller "biasporting" som gjelder, så en får mesteparten av drivstoffet ut et annet sted i kammeret. Og et dusin andre triks, men jeg har ikke tid til å ta det nå.. jeg holder på å miste både hus og jobb, så jeg er litt stressa.. :(
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  4. #554
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Presis.
    Sier du noe om hvorfor dette skjer og hvordan man skal unngå problemet?
    Skjer fordi det brenner sist mens flammefronten sprer seg fortere dit det er varmere, da det brenner fortere der, så har man den kalde siden som er på etterskudd som blir mer og mer trykksatt (gjerne til det punktet at bensina faktisk kondenserer der det er nok kjølende flater i nærheten) og som så går av i en smell når stempelet er på tur ned igjen... "pop...BRAK...knus"

    Løsning?

    "Lufte" squishflater, sørge for at ingenting ligger i skygge for strålevarmen, kraftig tenningssytem...kommet MYE fint i thermiske coatinger også. En grunnleggende forutsettning er at ikke alle de tyngre hydrokarbonene blir slynga ut i ekstremitetene av kammeret (les port-form og forstøving)

    I all kortfattethet sørge for at det ikke er noe som kan danne banking, og prøve å få så jevnt temperatur i kammeret som mulig...

    Tåler MYE før det smeller da

    Derfor er ikke gruppe-A kammerne så ille... De hadde neppe trengt å kjøre så lav komp som de gjorde, hvertfall ikke i dag med dagens motorstyringer og dyser
    Sist endret av Njål Nilssen; 03/10/13 kl 15:25
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #555
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    jeg holder på å miste både hus og jobb, så jeg er litt stressa.. :(
    Nei-å-nei. Håper at det ordner seg til det beste. Det der må du ha hell og lykke med.

  6. #556
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Skjer fordi det brenner sist mens flammefronten sprer seg fortere dit det er varmere, da det brenner fortere der, så har man den kalde siden som er på etterskudd som blir mer og mer trykksatt (gjerne til det punktet at bensina faktisk kondenserer der det er nok kjølende flater i nærheten) og som så går av i en smell når stempelet er på tur ned igjen... "pop...BRAK...knus"

    Løsning?

    "Lufte" squishflater, sørge for at ingenting ligger i skygge for strålevarmen, kraftig tenningssytem...kommet MYE fint i thermiske coatinger også. En grunnleggende forutsettning er at ikke alle de tyngre hydrokarbonene blir slynga ut i ekstremitetene av kammeret (les port-form og forstøving)

    I all kortfattethet sørge for at det ikke er noe som kan danne banking, og prøve å få så jevnt temperatur i kammeret som mulig...

    Tåler MYE før det smeller da

    Derfor er ikke gruppe-A kammerne så ille... De hadde neppe trengt å kjøre så lav komp som de gjorde, hvertfall ikke i dag med dagens motorstyringer og dyser
    Enig i at med ett levende og hyperaktivt motorstyresystem som reduserer både tenning og ladetrykk VED BEHOV!!! så er det unødvendig å kjøre 5,5 - 6,5:1 i kompresjonsforhold på en Gr.A løpsmotor.

    Du har vel sansen for både tight squish og for Volvo sin hvitmotor? Noen tanker om hvorfor den 5 syl. turbomotoren har høyere blokk en sugemotoren?

  7. #557
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei-å-nei. Håper at det ordner seg til det beste. Det der må du ha hell og lykke med.
    Det var nei fra banken, så hvis ikke det blir Lotto'n på lørdag så står jeg uten hus og verksted om 3 måneder... det blir nok en fin jul.... :(
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  8. #558
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Det var nei fra banken, så hvis ikke det blir Lotto'n på lørdag så står jeg uten hus og verksted om 3 måneder... det blir nok en fin jul.... :(
    Håper alt går bra med finansene! Det bruker å ordne seg for snille karer !

    Synes det er grumt at en motorbygger av ditt kaliber ikke holder all kunnskapen du har opparbeidet deg for deg selv, men øker kunnskapsnivået her inne med noen hakk ! Har lært mye av å finlese på innleggene dine ! Kudos for det !
    Sist endret av Berg Performance; 04/10/13 kl 10:14

  9. Takk SWR, JEPS, v0lv0 Aksar takket for denne posten
  10. #559
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Håper alt går bra med finansene! Det bruker å ordne seg for snille karer !

    Synes det er grumt at en motorbygger av ditt kaliber ikke holder all kunnskapen du har opparbeidet deg for deg selv, men øker kunnskapsnivået her inne med noen hakk ! Har lært mye av å finlese på innleggene dine ! Kudos for det !
    Ikke denne gangen, tydeligvis... det er tapt, nå. Jotakk, jeg har da ikke bidratt med så enormt mye at det gjør noe..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  11. #560
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Jotakk, jeg har da ikke bidratt med så enormt mye at det gjør noe..
    Nei, ikke hvis man tenker kvantitet, men det er kvalitet som gjelder og da har du ingen grunn til å være beskjeden.
    Sist endret av Batland; 04/12/13 kl 20:34

  12. Takk SWR, Zeeker, Njål Nilssen takket for denne posten
  13. #561
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Enig i at med ett levende og hyperaktivt motorstyresystem som reduserer både tenning og ladetrykk VED BEHOV!!! så er det unødvendig å kjøre 5,5 - 6,5:1 i kompresjonsforhold på en Gr.A løpsmotor.

    Du har vel sansen for både tight squish og for Volvo sin hvitmotor? Noen tanker om hvorfor den 5 syl. turbomotoren har høyere blokk en sugemotoren?
    Unødvendig å kjøre 6.5:1 eller lavere på noen motor tenker nå jeg, med mindre man skal hente 700Nm av 2l på under 3000rpm Dynamisk kompresjon blir komisk lav...

    Har sansen for hvitmotorer ja, bare synd sylinderne må gjøres noe med, dog bunndelen er bunnsolid. Turboblokkene er ikke noe høyere enn sugisene, annet enn at alle blokkene ble littegranne høyere med RN serien som kom i 2002. D5 blokka er enda høyere deck på igjen... ca. 18mm høyere enn N serie bensiner. I hovedsak pga råde/slagforholdet var noe knapt i starten og førte til sylindervibrasjoner og stempelslitasje som følger av mye sideveis trykk. At sylinderne (originalt) ikke har støtte oppe ved decket originalt hjelepr ikke akkuratt på Noe jeg bruker å fikse på... D5244 blokk med "deckplate" tåler ommentrent det man kan kaste på den. Selfølgelig ikke originale råder og stempler da... stempla holder forsåvidt ganske mye (kommer an på personen som ser),original-rådene er søppel...

    Forskjellen på turbo og sugisene ligger i støpen til toppene. Har både sugetopper og turbotopper jeg Turbotoppene har i praksis ikke squish da flatene ligger (med pakninga) 3mm over stempel på eksosside og 2.5mm på innsugsiden (selv om dette strengt talt burdte vært motsatt...) jeg bruker "sugesquish" på "alt", men det er fordi jeg vet om en løsning som gir det beste fra begge verdener, samt en tenning som har ommentrent 1000 ganger mer strømstyrke og noen hundre ganger mere energi enn konvensjonelle induktive saker skader jo ikke heller
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #562
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Skriver her sånn at jeg finner tråden når jeg har vært i benken
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  15. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  16. #563
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Når jeg enda er i farta, hva vil oppsettet gi ca på hjul? Ska i dynapack eller ka de heita..


    B230FK
    T3/T4 Kinaturbo
    558 Kinadyse (Håper og få byttet til summitdyser)
    3" Lmm
    TALO 300hk Chip
    3" Aluintercooler
    3" JT eksos.
    3" Trykkrør

    Ellers er alt standard. Regner med og legge meg på 1bar viss jeg får bytta clutchen
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  17. #564
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    439
    Antall takk

    Standard

    mener det ligger et ganske identisk oppsett litt tidligere i tråden her, med bremsepapir. ikke så mange sider tilbake.

  18. #565
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Skal bli interesant å se resultatet
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  19. #566
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Skau Vis post
    Når jeg enda er i farta, hva vil oppsettet gi ca på hjul? Ska i dynapack eller ka de heita..


    B230FK
    T3/T4 Kinaturbo
    558 Kinadyse (Håper og få byttet til summitdyser)
    3" Lmm
    TALO 300hk Chip
    3" Aluintercooler
    3" JT eksos.
    3" Trykkrør

    Ellers er alt standard. Regner med og legge meg på 1bar viss jeg får bytta clutchen
    200 og kanskje noe smått på driven
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #567
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    200 og kanskje noe smått på driven
    Noe sånt jeg forventer meg ja Alt mellom 200-250 blir jeg fornøjd med Kan hende det blir ny Kam, grenrør og mere ladetrykk viss pengerne rekker til
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  21. #568
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Skau Vis post
    Når jeg enda er i farta, hva vil oppsettet gi ca på hjul? Ska i dynapack eller ka de heita..


    B230FK
    T3/T4 Kinaturbo
    558 Kinadyse (Håper og få byttet til summitdyser)
    3" Lmm
    TALO 300hk Chip
    3" Aluintercooler
    3" JT eksos.
    3" Trykkrør

    Ellers er alt standard. Regner med og legge meg på 1bar viss jeg får bytta clutchen
    Vært å bremset enda? Tipper 211,3hk i motor

  22. #569
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ClassicTurbo Vis post
    Vært å bremset enda? Tipper 211,3hk i motor
    Ska ikke inn før til vårn
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  23. #570
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Ingen som har noen benkeresultater fra T5 motor? Stort sett bare rødblokk her :P
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  24. #571
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av christoffera Vis post
    Ingen som har noen benkeresultater fra T5 motor? Stort sett bare rødblokk her :P
    Kommer vel 24v hvitmotor sugis papirer etterhvert utpå sommeren (forhåpentligvis)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #572
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Kjekke 50+ sider lesestoff på hytta!

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  26. Takk Wrasko takket for denne posten
  27. #573
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    50+? Det nå være på mobil for på PC er det 23. Men godt lesestoff er det!

  28. #574
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Mobil ja! 59

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  29. #575
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Ola Ruud sin 940!
    662whp@6293rpm
    775wnm@5925rpm
    2,8bar boost!


    Imponerende til å være en 8V?




  30. Takk Ola Hagen takket for denne posten
Side 23 av 70 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •