Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1743

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Presis.
    Sier du noe om hvorfor dette skjer og hvordan man skal unngå problemet?
    Skjer fordi det brenner sist mens flammefronten sprer seg fortere dit det er varmere, da det brenner fortere der, så har man den kalde siden som er på etterskudd som blir mer og mer trykksatt (gjerne til det punktet at bensina faktisk kondenserer der det er nok kjølende flater i nærheten) og som så går av i en smell når stempelet er på tur ned igjen... "pop...BRAK...knus"

    Løsning?

    "Lufte" squishflater, sørge for at ingenting ligger i skygge for strålevarmen, kraftig tenningssytem...kommet MYE fint i thermiske coatinger også. En grunnleggende forutsettning er at ikke alle de tyngre hydrokarbonene blir slynga ut i ekstremitetene av kammeret (les port-form og forstøving)

    I all kortfattethet sørge for at det ikke er noe som kan danne banking, og prøve å få så jevnt temperatur i kammeret som mulig...

    Tåler MYE før det smeller da

    Derfor er ikke gruppe-A kammerne så ille... De hadde neppe trengt å kjøre så lav komp som de gjorde, hvertfall ikke i dag med dagens motorstyringer og dyser
    Sist endret av Njål Nilssen; 03/10/13 kl 15:25
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •