Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 178 av 206 FørstFørst ... 78 128 168 176 177 178 179 180 188 ... SisteSiste
Viser resultater 4.426 til 4.450 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

høres spennende ut det Daniel!

Var på volvotreff i verdalen i helga å kikka på den strøkne 242n med luftfjæring. da fikk jeg avgjort hvordan coil skal plasseres. Den blir på innsiden av torpedoen, med pluggledninger gjennom en gummiplugg i den avtagbare sorte plata som er i torpedoveggen slik den hadde. får mye mindre rællamik i motorrommet på det viset og ikke minst ser renere ut med dekslet på topplokket og alt!

mye ideer som ble plukket opp.

Handla også ny vannpumpe til b204FT'n nå. så må vell bare bli edruelig nok til å tørre å bevege meg utav stua her å få skiftet den, skrudd i umbracoskruene til å tette oljeturen til balanseakslingenene som er fjernet og male over blokka en siste gang før man kan påbegynne sammenskruing på et vis...
    litt motivasjon kommer innimellom. men må vell prøve å få gjort meg ferdig. Hjelper å se på strøkne 242er med 16V motor i! leeeeeeeekkkert!!!

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Ja var morro å endelig treffe deg face to face værtfall. Er viktig å dra på slike treff for da får man opp motivasjon til å fortsette selv å Fikk du foresten hørt nå mer fra han kenneth?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

enig der du! aner jo ikke hvordan folk generelt ser ut, bare biler og "avatar" bilder på forumene ;p

ja melda han litt senere. har fått varsla fabrikken om feilprodusering\feilsending av type trekk så da får vi vente begge to med å få riktig tenker jeg

heldigvis har jeg jo kjøper på Helsorte 940 sedan R-Sport trekk så det var jo litt greit

4. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

og bare et bispørsmål... for alle vet jo at jeg tusenmilliooooner tanker og ideer som tar jævlig langt tid å realisere...

2,5L "B230" motor... (B250 ) og 16V Topp for turbobruk... kan det bli snakk om store kostnader?

Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    og bare et bispørsmål... for alle vet jo at jeg tusenmilliooooner tanker og ideer som tar jævlig langt tid å realisere...

2,5L "B230" motor... (B250 ) og 16V Topp for turbobruk... kan det bli snakk om store kostnader?
    Hørtes nesten ut som en Penta AQ171 med turbo da
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

*kremt* har en AQ171C til salgs...

Sent from my LT25i using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Gjør ferdig motoren du allerede har nå Gjør bilen sånn som du vil ha den, så tar du motor og det om en stund. Du kommer til å miste all motivasjonen hvis du skal bygge motor etter motor etter motor uten å komme noe videre med det andre En motor kan lett byttes når bilen er ferdig lakkert og montert også.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Gjør ferdig motoren du allerede har nå Gjør bilen sånn som du vil ha den, så tar du motor og det om en stund. Du kommer til å miste all motivasjonen hvis du skal bygge motor etter motor etter motor uten å komme noe videre med det andre En motor kan lett byttes når bilen er ferdig lakkert og montert også.
    hehe skal gjøre ferdig den og godkjenne i bilen før ny 16V motor ev kommer inn ja ingen fare. Bare sitter å grubler innimellom

Turboole: blir ikke noe mer handling av motordeler før den tid eventuelt kommer

oppdaget her om dagen at det var fuktig i gulvet bak førersetet... fatter ikke hvordan det går ann... er jo ingen hull i gulvet det kommer Opp i fra i alle fall... Var ingen antydninger til rust på gulvblekket da jeg la Dynamat på HELE gulvet i vår... så tok ut gulvteppet nå både foran og bak for å se om jeg finner noe årsak når det er tørket opp, ikke mye det er snakk om, bare litt, men det er alt for mye. kan jo være det har blitt for mye for dreneringen i takluka å ta unna når det har regna som Værst i perioder også. mangler jo tettelista rundt luka enda. for den gidder jeg ikke montere før det er lakkert opp. har riktignok to sett liggende nytt i plast men det er jo å kaste bort penger...

tok også en kjapp puss med negerkusa på maskina på noe overflaterust på kanalen på høyresida... oppdaget til min skrekk at det var et rustHULL bak sparkelista der... det har jeg ikke sett før for å si det sånn... men men bra man oppdager det nå før det blir værre. Får ta meg en fosentur til Overland-garasjen for litt sveising. Øverst i ene hjulbuen bak var det også kommet noe stygt som må tas nå... får vell frisere og behandle det godt samtidig så det blir litt mer plass til dekk\felg bak der, skurer litt med 17" erne som er på nå også så litt ekstra skader ikke når man først holder på. hater rust! men nå får jeg faktisk enda mer lyst på å få gjort meg fortere ferdig med motoren å få den oppi så jeg vet om det fungerer og tilpasse det som må før den skal ut igjen og SÅ skal bilen lakkes... blah... tida går alt for fort mellom hver gang jeg sier det :S

jaja tok i alle fall å gjorde to "store" ting...
    skrudde i Umbraco skruer som tetter Olje-Turen til balanseakslingene i dag. brukte gjengetetting på de før de ble skrudd fast. rart jeg ikke klarte å få den store lenger inn, men kjørte gjengetappen en ekstra runde bare for å være sikker på at det var fine gjenger hele veien men spørs om jeg har fått feil? fra Jernvaren... står i alle fall fast nå uansett håper jeg.

sugesida

Turbosida

Neste steg på plakaten er siste malingsstrøk. så må jeg vell bare få av den ene knekte bolten på eksoshuset før turbo og grenrør kan monteres opp.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

og om det var en tvil i hodet mitt om jeg skulle ha sparkelista eller ikke så er det borte nå! skal IKKE ha den rustkildesamleren der på igjen!!! skal den på blir det noe annen festemåte enn 100 hull langs kanalen for å si det sånn...

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

og om det var en tvil i hodet mitt om jeg skulle ha sparkelista eller ikke så er det borte nå! skal IKKE ha den rustkildesamleren der på igjen!!! skal den på blir det noe annen festemåte enn 100 hull langs kanalen for å si det sånn...
    Lurt, det er egentleg tull og ha denSjølv om den kan sjå bra ut så er det viktigare og holde ting rustfritt..
    Sjølv om ein ikkje nødvendigvis køyrer på salt så samlar det seg jo dritt bakom der heile tida uansett
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Lurt, det er egentleg tull og ha denSjølv om den kan sjå bra ut så er det viktigare og holde ting rustfritt..
    Sjølv om ein ikkje nødvendigvis køyrer på salt så samlar det seg jo dritt bakom der heile tida uansett
    den gir en brytning mellom kanal og karosseriet ellers som gjør at man "bør" ha den for utseendet sin del, og den sparer kanskje resten av lakken for enkelte speinsprang oppover langs siden som lista kanskje tar av, men når det er så utrolig mange festehull, og den sitter så tett og samler så mye skitt... så er det et unødvendig Onde når man først skal pusse den opp. kan man like greit få tatt den bort og gjort noe annet med formen og fasongen på siden der i såfall... synd det ikke finnes fine sideskjørt som bare "pynter" siden litt uten å gjøre mye rart med forma ellers... vært greit det...

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Husk at vatn kryp bakover i bilen når den køyrer, så skal du finne kjelda til vatnet, så startar ein somregel framme og går bakover.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Husk at vatn kryp bakover i bilen når den køyrer, så skal du finne kjelda til vatnet, så startar ein somregel framme og går bakover.
    mm tok ut matta foran også

men det rare er at det har blitt bløtt mens bilen har stått i ro. har ikke brukt den på en 14dagers tid når jeg oppdaga det nå. men finner vell sikkert årsaken etter hvert her nå. skal få tørka det først så får man se nærmere etter senere her.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

endelig fått litt progressjon igjen har vært så heldig at jeg fikk en kompis på fosen til å lage motorfestebraketten på turbosida klar i går. borra opp ei 9mm stålplate med festehull på samme plasser som på Balanseakslingene. må kappes og tilpasses mer før den blri riktig fasong, men den har vært en bøyg for meg å lage selv med dårlig borr og borreteknikk hehe
    fikk også samme fyr til å dreie en flott overgangshylse til oljetrykksgiver der det originale røret på B204FT går. endelig i boks den også så i dag fikk jeg malt opp, gjort klart det og sett litt nærmere på ting igjen. Motivasjon kom, beholdt seg og fant ut at jeg måtte bestille annen oljesandwich for å få god nok plass uten å riskiere at filter og trykkrør går inn i hverandre. det er ulempen med lavthengende turbo, trykkrørene kommer i veien for oljefilter m.m. der. vell her er bilder fra dagens 2 timer

originale oljetilførselen til oljefilter og kjøler går i røret opp der. motorfeste er jo som folk har sett på motoren her jævlig høyt plassert.

hylse\adapter dreid.

montert i blokka.

sensor på. Original Volvo\VDO

ah motivasjon

og motorfesteplata som braketten skal lages mot påbegynt. blir som dere ser litt vell trangt med oljefilteret stående rett ut der. så må flyttes.
    HVOR anbefaler folk å plassere oljefilteret når det skal være renest mulig motorrom og minst mulig rællamikk som vises? og lett å komme til for skifte av filter senere...

bunnpanne pussa over og får første strøket maling i dag. 1strøk på motor til høyre å nye strøket som kom på i dag til venstre på blokka... Corrostabil eller hva det heter, Rød motorlakk fra Torshov.

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Blir bra som vanligt her kodja

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

håpet er nå at det skal bli bra ja

fint å se at motoren kan begynne å ta litt form snart. når man demonterer eksoshuset på Turboen, er det noe som bør\må gjøres samtidig? må demontere for levere den til Cylmo å få ut den bolten som er knekt i eksoshuset som er håpløst å få av og ut... etter den er ordnet og vasket\shinet så blir det å skru sammen litt der gitt gledes...

venter også på "ny" brukt tenningsmodul fra Mazda Miata\MX5 med kontaktstykke på til bruk med Bucka Wasted Spark kretskortet i hjernen... men jeg sliter med å få tak i Kontaktstykke til Bosch 2x2 Motorsportcoilen... sendte mail til Vems etter tips fra Ekren, men de har ikke svart enda... noen som vet av folk i norge som har selve kontaktstykket slik at man kan lage kabelmatten som trengs til den?

og hvor får jeg tak i bra blekk til å få skiftet ut rustskadene som avbildet over her? er det kun Veng som har? og hva bør gjøres samtidig\hvordan for å få et bra og holdbart resultat?

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

Om du vil ha det perfekt kapper du ut de bitene som er rusta fra en annen 240. Vurderer å sette olje filteret bak grillen for å få det vekk. Også er det greit å komme til. Bare å nappe av grillen, legge på ei fille for og ta sølet å bytte det. Problemet som jeg ser det er at det allerede er fullt der med kjølere
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Einig med Kermitt, det beste er heilt klart og kappe ut av ein anna bil!Veng har generelt dårleg passform og tynnare blekk på delene i forhold til orginal Volvo

Heng filteret på vangen framme med radiator, det skal egDer er det grei plass og du kan legge den under bilen og skru filteret lett av
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Antall takk

Standard

håpet er nå at det skal bli bra ja

fint å se at motoren kan begynne å ta litt form snart. når man demonterer eksoshuset på Turboen, er det noe som bør\må gjøres samtidig? må demontere for levere den til Cylmo å få ut den bolten som er knekt i eksoshuset som er håpløst å få av og ut... etter den er ordnet og vasket\shinet så blir det å skru sammen litt der gitt gledes...

venter også på "ny" brukt tenningsmodul fra Mazda Miata\MX5 med kontaktstykke på til bruk med Bucka Wasted Spark kretskortet i hjernen... men jeg sliter med å få tak i Kontaktstykke til Bosch 2x2 Motorsportcoilen... sendte mail til Vems etter tips fra Ekren, men de har ikke svart enda... noen som vet av folk i norge som har selve kontaktstykket slik at man kan lage kabelmatten som trengs til den?

og hvor får jeg tak i bra blekk til å få skiftet ut rustskadene som avbildet over her? er det kun Veng som har? og hva bør gjøres samtidig\hvordan for å få et bra og holdbart resultat?
    Øystein.
    Kontaktstykket får du ikke kjøpt nytt noen steder. Snakket med Mazda Norge, som sjekket opp resten...og kontaktstykket, kan kun skaffes sammen med nytt ledningsnett.... Få tak i et kontakt stykke med lange ledninger...så fikser du resten selv..... Men når det gjelder kontaktstykket på bosch modullen, kan du kjøpe den på volvo. Hvis du ikke greier å finne delenummeret, får du spørre pent.......
    Når det gjelder karosserideler... Jobber ikke du på volvo da? Disse delene kan du kjøpe nye på volvo... Men de koster kanskje for mye, synes du?.... I det lange løp, så anbefaler jeg deg å kjøpe
    OEM
    deler. Men VENG eller Klokkerholm har de delene du leter etter....
    Her er et forsalg:
    Sist endret av Beachee; 03/10/13 kl 15:33

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Har mest lyst på Originaldeler ja. har to nylakkerte VENG framskjermer liggende som jeg fikk med da jeg kjøpte 242n, men er litt skeptiske til å montere de tilogmed. og vil helst ikke sarve bort karosseriet med Veng skjermer kanaler og buer og slikt om jeg ikke trenger. men spørs om det er så mye nytt å få tak i lenger da. skulle gjerne handla meg noen nye ubrukte dører også for å si det sånn... hadde vært helt flott... men så er det kostnadene man løper hele tiden som kommer til å sinke alle andre progressjoner igjen da. må nesten begynne å bli ferdig med karosseriet nå før det forsvinner til slutt...

Ja fikk svar om at kontakten til Tenningsmodulen var umulig å skaffe ja :/ men fant meg en modul på ebay som hadde kontaktstykket og en god stump kabler på så venter bare på å få den i posten etter hvert ideen på bildet ditt var knall Beachee. hvilken type kontakter har du brukt der da? tenkte jeg skulle sette både tenningsmodul og Coil under dashen ved torpedoveggen, slik R_Ekle har gjort på sin 242 16V sugis. det var genialt.... fikk skjult alt som er stygt med tanke på tenningsdeler der...

Om du tilfeldigvis har delenr på den Bosch 2x2 Motorsport coilen sin kontakt som du får kjøpt på volvo? så tar jeg gjerne imot denne, sånn i all høflighet

vanntilførselen til original oljekjøler må tettes også. finner meg vell en umbraco skure å montere inn håper jeg i morgen eller mandag. kapper og sveiser røret med ekstra utløpet senere nå.

NY original Vannpumpe montert. Helvets til styr for å få den på syntes jeg. gummipakningen holdt godt imot for å få pressa inn skruen så den gikk å skru fast... jaja greit å ha nytt. var ikke noe slakke på den gamle heller, men det får bare være

var usikker om jeg hadde kjøpt inn simlringer til kammene, men fant de og demonterte topplokket samtidig så jeg kan ha på ny gummitetting mot plugghullene og flytende pakning rundt toppdekslet med det samme jeg er i gang. ser da bra ut kammene for slitasje og rent og pent inni der.

Spørsmål: kjente på Hydrauliske løfterene. mesteparten klarer jeg ikke å røre med pekefingeren, men noen klarte jeg å presse ned en mm eller to... normalt?

Frykter også jeg må skifte turboen først som sist ettersom jeg syntes det var en god del slakke i den, får dra innom Cylmo å sjekke, må uansett innom der for å få tatt ut ene skruen til eksosflensen som er knekt helt inni godset.

Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Antall takk

Standard

Øystein
    De kontaktene på ser jeg har festet på MX5 tenningsmodulen, kjøpte jeg via ebay... MEN, du finner de samme på BILTEMA... Koster akkurat det samme.... løp å kjøp lokalt!
    Bosch kontaktstykke til 2x2 coil: 977929. Hvis du kjøper feil coil pakke...vil ikke denne passe. Men kjøper du en
    OEM
    bosch, passer den. Husk også å kjøpe med kabelsko, tetteplug og gummi hette... dette er vanntette koblinger.
    Se også her: http://www.volvopartswebstore.com/sh...roduct=1186800
    PS! Jeg har fremdeles en ny
    OEM
    coil liggende....
    Sist endret av Beachee; 03/10/13 kl 22:33

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

DSC_2918.jpg
    har en ny original Bosch 2x2 coil liggende men takk for tilbudet. mange takk for delenr og link også! veldig greit med folk som har dette på stell og deler info setter pris på det! bør vell passe kontaktene mot min da vil jeg tro.
    har sendt mld til en av mine Tidligere kollegaer på Volvo for å sjekke tilgang og bestille opp nå.
    Jobbet på Volvo fram til nyttår i år bare, og siden det har jeg jobbet med både transport og nå i Scstyling.no

Garret turbo på B204FT har nr: 465177-0003 TB0381 Garret

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

0-200kmt er helt ok med 242n faktisk. går overraskende friskt hele veien opp og ligger dønn stabilt på veien. meget fornøyd med bilen. men fankern nå må jeg bli ferdig snart... sykt spent på 16V Turbo kontra 8V Turbo lyden i fra Twinpipen....

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Har du ei eksakt tid eller?
    Kjekt og følge med her, gleder meg til du er i full gang med motortilpassing

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

eksakt tid på 0-200kmt? eller når motor skal i?

holder på med simlringer og sammenskruing snart nå ja. bare få shina opp turbon litt og fått ut bolten så kan det skrues sammen på den siden. venter på nye oljeflytterdeler fra Pedersen racing også. Vanlig sandwich med termostat går ikke pga turboplasseringen og filter som skal på så når jeg får det får jeg kappa ut festebraketten sånn den skal være mer eller mindre. så er den saken grei også. da er det noen ting igjen ja, men det går da. driver å lurer på om jeg skal ta meg råd til å investere i elektrisk servopumpe også før jeg trør oppi så jeg får tilpasset den biten og med en gang... ligger noen til rundt 2500\3000kr på ebay... men vetta søren... må da finnes noe "rimeligere" eller nærmere å hente seg å montere? Så kjapt på ebay nå igjen... ligger mye Opel Vectra\Signum pumper der... men vetta søren hvilken pumpe man ev skal gå på... må jo være noe som ser åkei ut gjemt en eller annen plass også...

Side 178 av 206 FørstFørst ... 78 128 168 176 177 178 179 180 188 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •