Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 105 av 176 FørstFørst ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 155 ... SisteSiste
Viser resultater 2.601 til 2.625 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2601
    Registrerte brukere Koff sin avatar
    Medlem siden
    17. mai 2012
    Sted
    3320 Vestfossen
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Kok hønnmøkkete deler i vann med oppvaskmiddel! Blir helt reint! :P
    Tlf: 452 66 579
    OakhearT RacinG

  2. #2602
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Zeeker, hvilken hardy kobling kjører du med ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  3. #2603
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Koff Vis post
    Kok hønnmøkkete deler i vann med oppvaskmiddel! Blir helt reint! :P
    Jeg har lite med kokeplate i verkstedet
    Hvordan går det med lagre å slikt?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #2604
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Zeeker, hvilken hardy kobling kjører du med ?
    Kjører med en god gammal std sprøkki hardy
    Kjørte med det på Rudskogen sist. Riktignok var jeg innom BCB og kjøpte en ny hardy som jeg hadde med meg. Men den gamle holdt fint den.

    Har liggende en M3-hardy jeg har kjørt med tidligere, men denne er litt tykkere men da ble akslingen litt for lang totalt at den kløp på midten.
    Tenkte jeg skulle ha den M3-hardy'n liggende til den nye motoren skal oppi.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #2605
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Kjører med en god gammal std sprøkki hardy
    Kjørte med det på Rudskogen sist. Riktignok var jeg innom BCB og kjøpte en ny hardy som jeg hadde med meg. Men den gamle holdt fint den.

    Har liggende en M3-hardy jeg har kjørt med tidligere, men denne er litt tykkere men da ble akslingen litt for lang totalt at den kløp på midten.
    Tenkte jeg skulle ha den M3-hardy'n liggende til den nye motoren skal oppi.
    Vanlig standard 740/940 hardy ?

    trudde man måtte ha en bmw m sak som er 35mm tykk jeg (original 740/940 og de fleste andre bmwer ser ut til å være 30mm)
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  6. #2606
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det.
    Den holder en stund hehe.
    Hvor lenge vet jeg ikke. Men jeg vet hva som i hvertfall dreper de. Og det er ett ustabilt oppheng på midten.
    Da får hardyen noe leie vinkler å jobbe med også blir den rett og slett rivd i filler.
    Jeg vet ikke hvor mye pulver en må ha før den orginale ikke er bra nok lenger jeg, men min holder da
    Den ny-innkjøpte orginale Hardy'n som ligger i hylla blir montert så fort bilen henger i en bukk igjen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #2607
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Stemmer det.
    Den holder en stund hehe.
    Hvor lenge vet jeg ikke. Men jeg vet hva som i hvertfall dreper de. Og det er ett ustabilt oppheng på midten.
    Da får hardyen noe leie vinkler å jobbe med også blir den rett og slett rivd i filler.
    Jeg vet ikke hvor mye pulver en må ha før den orginale ikke er bra nok lenger jeg, men min holder da
    Den ny-innkjøpte orginale Hardy'n som ligger i hylla blir montert så fort bilen henger i en bukk igjen.
    Nice, kjempemessig

    Da vet jeg det

    Takk for svar
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  8. #2608
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Dette har ingenting med bilen min å gjøre, men føler jeg må dele denne sånn at ting kanskje kommer tilbake.
    noen drittsekker har vært langfingret!

    Si fra 940 LPT eller gl740turbo hvis du vet om noe.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...okale-i-bergen
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #2609
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Takk for deling av tråden Zeeker og håper jeg finner noe igjen

    Over til bilen din igjen Hva endte du må gjøre ang tanken her for lenge siden? Har du satt i fuelcell?
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  10. #2610
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Takk for deling av tråden Zeeker og håper jeg finner noe igjen

    Over til bilen din igjen Hva endte du må gjøre ang tanken her for lenge siden? Har du satt i fuelcell?

    Bare hyggelig. Det skulle bare mangle
    Hater folk som er langfingra.


    Bensinsystem har jeg ikke begynt på enda. Det går ikke så fort. hehe
    Men jeg og Mr.Nilsen har tenk ut hvordan tanken skal bli.
    Det blir ingen fuelcell. Vil ha bagasjen fri slik at jeg kan putte handleposer og ishjul baki der
    Skal prøve å skjære opp tanken også senke nedi 2 x walbro400 pumper i hvert sitt rør.
    Da burde både den ene og den andre motoren få nok suppe.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #2611
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    kjett att det har blitt stjålet noe, skulle fått stå i fred ute under åpen himmel, men den gang ei, søstern hadde innbrudd i bilen sin også her natt til i går :/

    over til bilen, noen hint om motor valg?
    eller har du ikke finni det ut selv enda??
    å trur den bensin tank finessa du, blir den beste muligheten der
    ga meg egentlig en ide sjøl

  12. #2612
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    lett trimmet motor fra en gammel mixmaster...

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  13. #2613
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    lett trimmet motor fra en gammel mixmaster...
    mene, å ska'n med bensin da?

  14. #2614
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    259
    Antall takk

    Standard

    Tenkte på den bensintank tanken din, 2 pumper i hvert sitt røøøør, med pickup helt i bunnen da eller? tenkt noe på "skvulpe-plater" neddi der eller blir ikke det noen vits kanskje? pumpene skal sikkert ikke stå heeelt inntil hverandre?

  15. #2615
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    kjett att det har blitt stjålet noe, skulle fått stå i fred ute under åpen himmel, men den gang ei, søstern hadde innbrudd i bilen sin også her natt til i går :/

    over til bilen, noen hint om motor valg?
    eller har du ikke finni det ut selv enda??
    å trur den bensin tank finessa du, blir den beste muligheten der
    ga meg egentlig en ide sjøl
    Sitat Opprinnelig postet av Mathisen Vis post
    Tenkte på den bensintank tanken din, 2 pumper i hvert sitt røøøør, med pickup helt i bunnen da eller? tenkt noe på "skvulpe-plater" neddi der eller blir ikke det noen vits kanskje? pumpene skal sikkert ikke stå heeelt inntil hverandre?
    Kan i hvertfall si at evt ny motor vil få flere enn 4 sylindre
    Det er noen som vet om litt av planene, men jeg får se om det blir noe av før jeg skryter på meg noe.
    De som vet noe har fått beskjed om å holde tuten igjen hehe
    Det koster litt mer enn ett par hubba bubba

    Tanken med ny bensintank er som følger.
    Origialt armatur med ei eller anna løftepumpe som går inn i en Y-kobling som deretter mater 2 x 4" rør. Helt separert fra hverandre.
    Disse rørene blir tette i bunnen og vil kun bli fylt opp av matepumpe og returen fra motor.
    I hvert rør sitter det ei walbro 400 pumpe som mater opp inn i ny Y-kobling med AN8 og fremover til motor.
    Pumpene vil sitte helt i bunnen av rørene.
    Returen blir AN8 med Y-kobling og ned i hver sitt 4"-rør.
    For å ordne så det ikke blir overtrykk i disse rørene så blir de hullborret på sidene øverst. Da vil alt som er til overs renne ut i tanken.
    Eksakt hvordan alt skal kobles, sveises, tettes vet jeg ikke enda.

    Om det funker så smooth som vi vil ha det til vet jeg ikke.
    Det må bare testes, også finner man ut det i benken om motoren drar tomt bensinsystemet.

    Grunnen til at jeg ikke vil ha fuelcell i bagasjen er for at jeg ikke vil ha noe drit der som tar opp plass.
    Bilen blir som regel hjulkjørt til isbaner om vinteren og da må jeg ha plass til ishjul/jekk/olje/vann/verktøy i bagasjen.
    Ett annet pluss er at ingen vil se modifikasjonene på tanken ved evt kontroll / PKK
    Sist endret av Zeeker; 20/09/13 kl 16:43
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. Takk Mathisen takket for denne posten
  17. #2616
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    mistenker nye motoren stammer fra toyota..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  18. #2617
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Lsx?? Ikke si du skal ha noe annet allerede uten overtrykk så er effekten bra. Som du allerede har sett i B230 motorn så trenger bare 1 kam for å dra effekt!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  19. #2618
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Det er slik jeg har tenkt å bygge bensinsystemet mitt og. Usikker på om det blir en eller to pumper.
    Jeg lurer på å skjære ut armatur festet og sveise den inn en ny tank, sånn at innfestningen til pumpen blir lik som orignalt.. om det var forståelig :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  20. #2619
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    mistenker nye motoren stammer fra toyota..
    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Lsx?? Ikke si du skal ha noe annet allerede uten overtrykk så er effekten bra. Som du allerede har sett i B230 motorn så trenger bare 1 kam for å dra effekt!
    Hehe. Dere kan bare lure
    Morro blir det i hvertfall uansett. Og jeg håper motoren vil yte såppas at den kan henge på med både det ene og det andre.
    Helst like bredt, og gjerne nedover langstrekka

    Det skal uansett tuktes så til de grader.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #2620
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Det er slik jeg har tenkt å bygge bensinsystemet mitt og. Usikker på om det blir en eller to pumper.
    Jeg lurer på å skjære ut armatur festet og sveise den inn en ny tank, sånn at innfestningen til pumpen blir lik som orignalt.. om det var forståelig :P
    Det er bare å kjøre på
    var inne på tanken selv, men blir å lage det selv på ett vis
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #2621
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    jeg har trua.. uten tvil..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  23. #2622
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Har rutelim/sikaflex noko for seg i mellomakselopphenget på ein orginal bil? Eller ein med 180 gamp?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  24. #2623
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Kjører du stygt nok så må jo alt forsterkes uansett effekt Det er min erfaring. Om du fremdeles skal plage bil men ikke putter inn forsterka så går det unna mer deler.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  25. #2624
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Har rutelim/sikaflex noko for seg i mellomakselopphenget på ein orginal bil? Eller ein med 180 gamp?
    På ett 240 oppheng ville jeg ha gjort det ja.
    Hver gang du sparker pedalen til venstre vil akslingen prøve å vri seg opp mot gulvet og etterhvert vil gummien bli slapp og den vil begynne å slå.
    Har du hardykobling vil denne få litt leie vinkler å jobbe med når akslingen ligger oppunder gulvet ditt. Da river du løs hylsene fra vulkinga i hardy'n.
    Hvis du skal fylle ett så monter det på en aksling og sett den i stikka eller noe.
    Jeg hadde problemer med at limet gjorde senteret på opphenget urunt. Men trer du det på en aksling kan den ikke vri seg noen stand
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #2625
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

Side 105 av 176 FørstFørst ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 155 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •