Hvis bmw 6er er feil så er amerikansk V8 feil? jaja da har jeg hørt det og. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til en slik påstand men javell!
Det handler om karakteristikken av motoren. En V8er er svær, brutal og har en lyd som matcher volvos utseende (740 og eldre..)
Dette vet jeg de fleste er enige i... bare gå på finn.no og se hva folk flest putter i volvoene utenom volvomotorer, jo V8!!!
BMW 6er har en lyd som er så lys og heselig at jeg vil holde for ørene. For det er noe eget med bmw... 6er lyd er ikke dårlig, men bmw har en egen lys skranglete 2 takters gressklipperlyd.
Nå snakker jeg om 2, 2.2, 2.5, 2.8 og 3 liters motorene.
Du kan gjerne spesifisere hva du mener med at de er "bedre" enn volvo motor! Jeg er ingen bmw ekspert, men her i kristiansand kjører ungdomen 2 type biler... Volvo og bmw!
Så jeg har rimelig god kjennskap til bmw både motormessig og bilmessig. Har en hel hau av kammerater som kjører bmw.
Det er mange gode ting med bmw, feks kjøreegenskaper, men kom ikke her og si at volvomotorer er dårlige sammenliknet med bmwmotorer.
Bmw 6erne er daue som faen! så lite aks med så "mye" hester skal du lete lenge etter i en "sportslig" bil (3 serie feks)
Disse fantastisk gode motorene mister jo hestekrefter fortere enn bladene faller fra trærne om høsten!
Jeg har ALDRI blitt imponert over hvor godt en bmw går i forhold til hvor mye hester de har på papiret. En kammerat har en 320 2.2l 6ern med kompressor som skal ha 270hk ifølge selskapet som trimmet den, altså profft bygd. Klarte kun og dra ifra en 940 med fk, 531 topp og 1 bars ladetrykk (200 hk+/-) da de passerte 200kmt. Ja for bmwene slutter jo aldri, de bare går og går, og det skal de ha skryt for, men aks... den fy faen så elendig.
En 528 ble bokstavlig talt r*vkjørt av samme volvoen, og den skal ha to hundre og noe hester... Noen måneder senere fikk den rådebank
En 850 glt holdt NESTEN følge med en 328 bmw...
TILOGMED bmw folket innrømmer at de går dårlig i forhold til hvor mye hester disse motorene egentlig skal ha.
Nei en rødblokk med oppjustert turbotrykk kjører i grunn ifra det meste av bmwer opp til 3 literne...
Så mr BWM... kan du forklare meg hvorfor disse bmwene går så dårlig med tanke på hvor mye hester de egentlig har?
Det er jo tross alt du som påstår at bmw motorer er så bra, og at volvomotorer er dårlig, kan du ikke heller forklare hva som er bra og hva som er dårlig`?