Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 29 av 29

Tråd: Bytte av hjullager bak på 740, stiv aksel

  1. #26
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Jeg plagdes noe grønnj***ig når jeg bytta på 945'en min. Jeg varma krymperingene til de omtrent var blå-sorte med kokeplate, og likevell måtte jeg til med 10kg slegga.. Så neste gang blir det hydr.presse!
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  2. #27
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av spettnils Vis post
    Jeg plagdes noe grønnj***ig når jeg bytta på 945'en min. Jeg varma krymperingene til de omtrent var blå-sorte med kokeplate, og likevell måtte jeg til med 10kg slegga.. Så neste gang blir det hydr.presse!
    For å få de på?

  3. #28
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    For å få de på?
    Ja, faktisk. Trodde ikke det gikk ann at de var så trege jeg.. Mulig de ble en anelse skjeve når jeg fikk de på passningen da, vet ikke helt
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  4. #29
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    vel bytta hjullager i helga og det gikk overaskende greit

    dro ut stikk akslingen og putta den i frysern i ett døgn


    så trakk jeg ut hjullager foringa og olje tenningen disse satt ikke spessielt godt fast


    siden jeg ikke hadde noe godt varme verktøy satte jeg bare vinkelslipern i hjullagret og stoppringen,
    siden akslingen er iskald blir lageret og stoppringen hurtig varmet opp av vinkelslipern og det falt rett av
    skjærte 4 snitt rundt om for å få inn nokk varme


    etterpå brukte jeg ett 2'' eksosrør og den gammle stoppringen til å banke på det nye hjullagret og nye stoppringen på plass
    hammer var ikke nødvendig bare dunket med 2'' røret og så var alt på plass. var lett siden stikkakslingen hadde liggi i frysern

    rakk ikke å ta så mange bilder da stikk akslingen ble fort varm igjen.
    Sist endret av PVT; 09/09/13 kl 14:55

  5. Takk Espen Hveding Nordgård takket for denne posten
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •