Jeg plagdes noe grønnj***ig når jeg bytta på 945'en min. Jeg varma krymperingene til de omtrent var blå-sorte med kokeplate, og likevell måtte jeg til med 10kg slegga.. Så neste gang blir det hydr.presse!
Jeg plagdes noe grønnj***ig når jeg bytta på 945'en min. Jeg varma krymperingene til de omtrent var blå-sorte med kokeplate, og likevell måtte jeg til med 10kg slegga.. Så neste gang blir det hydr.presse!
- Volvo 945FT 93'
- Volvo 240, B23A 83'
- Peugeot 406, 1,8 16V 96'
- Suzuki Gn125 98' (DØD)
vel bytta hjullager i helga og det gikk overaskende greit
dro ut stikk akslingen og putta den i frysern i ett døgn
så trakk jeg ut hjullager foringa og olje tenningen disse satt ikke spessielt godt fast
siden jeg ikke hadde noe godt varme verktøy satte jeg bare vinkelslipern i hjullagret og stoppringen,
siden akslingen er iskald blir lageret og stoppringen hurtig varmet opp av vinkelslipern og det falt rett av
skjærte 4 snitt rundt om for å få inn nokk varme
etterpå brukte jeg ett 2'' eksosrør og den gammle stoppringen til å banke på det nye hjullagret og nye stoppringen på plass
hammer var ikke nødvendig bare dunket med 2'' røret og så var alt på plass. var lett siden stikkakslingen hadde liggi i frysern
rakk ikke å ta så mange bilder da stikk akslingen ble fort varm igjen.
Sist endret av PVT; 09/09/13 kl 14:55